امروز : شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
۱۷:۵۲
کد خبر: ۴۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
تعداد بازدید: ۴۴۰۷
ظهره‌وند در گفتگو با خبرگزاری بسیج:
سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و افغانستان با بیان اینکه سفر آقای باقری کنی به تهران در آستانه تحولات اوکراین هوشمندی تیم ایرانی را نشان می‌دهند، گفت: ممکن است قید برجام را بزنیم.


به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ ابوالفضل ظهره وند سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و افغانستان در گفتگو با خبرگزاری بسیج در خصوص تحولات اوکراین گفت: همزمانی بحران اوکراین با مقطع پایانی مذاکرات وین موقعیت ایران را تقویت کرده است.

وی ادامه داد: این تحول آموزه‌هایی را برای افکار عمومی ما دارد و می‌توانیم با موقعیتی که هم اکنون داریم، با موقعیتی جدید چانه‌زنی کنیم. یعنی طرف آمریکایی و اروپایی که مدت‌ها در حال زمان خریدن بودند، هم اکنون منتظر امضا هستند.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و افغانستان با بیان اینکه طرف ایرانی باید با توجه به شرایط فعلی تصمیم بگیرد و سطح انتظارات و خواسته‌های خود را  تعریف کند، ادامه داد: ما سه ماه پیش نفت را بشکه‌ای ۵۰ دلار می‌فروختیم، اما امروز قرار نیست که ما با آن وضعیت نفت بفروشیم.

 ظهره وند مطرح کرد: هم اکنون قیمت هر بشکه نفت  به بیش از صد دلار رسیده و جامعه جهانی بیش از هر زمانی تشنه دریافت انرژی است. این موقعیت به نفع ماست و باید با توجه به این وضعیت کار خود را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: برجام یک چک برگشتی است، اما این روند ممکن است به جایی برسد که ما قید این چک برگشتی را هم بزنیم. این مسئله، مسئله‌ی هزینه و فایده است.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و افغانستان با بیان این که در مقطع قبل ما باید هزینه‌های مان را به حداقل می‌رساندیم، خاطرنشان کرد: هم اکنون  آنقدر شرایط تغییر کرده که برجام چندان نمی‌تواند اهمیتی داشته باشد.   

ظهره وند با تاکید بر اینکه دولت باید به اقتضای شرایط فعلی تصمیم بگیرد، افزود: سفر آقای باقری کنی به تهران در آستانه تحولات اوکراین هم هوشمندی تیم ایرانی را نشان می‌دهند.
نویسنده : ابوالفضل محبی
منبع: بسیج
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین