امروز : سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
۱۲:۵۲
کد خبر: ۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
تعداد بازدید: ۱۴۶۰۴
اسراییل در صدد خودنمايی در برابر ايران؛
عصر روز گذشته بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی در حوالی منطقه نطنز خبر داد.
به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.».؛ عصر روز گذشته بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی در حوالی منطقه نطنز خبر داد. این منطقه، یک منطقه حساس و مهم تلقی شده و نیروگاه هسته‌ای نطنز در آن واقع شده است. طبق اعلام سپاه پاسداران، این پهپاد قصد نفوذ به منطقه نطنز را داشته که توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه رهگیری و مورد اصابت "موشک” قرار گرفته و ساقط شده است. سپاه، هواپیمای منهدم شده را "پنهانکار و رادارگریز” معرفی کرده ولی نام این پهپاد را اعلام نکرده است اما در آن سوی مرزها و در سرزمین‌های اشغالی، سرنگونی این پهپاد با واکنش زیادی مواجه نشده و با گذشت نزدیک به ۲۰ ساعت از انتشار خبر سرنگونی و بازتاب گسترده آن در رسانه‌های جهان، مقامات صهیونیست هیچ واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.


یک کارشناس مسائل راهبردی تاکید کرد که پهپاد سرنگون شده رژیم صهیونیستی از دریای سرخ و با عبور از آسمان یکی از کشورهای عربی به آسمان ایران وارد شده است.

هادی محمدی کارشناس مسائل راهبردی در گفت‌وگو با تلویزیون المیادین درباره سرنگونی پهپاد اسرائیلی در آسمان کشورمان گفت: بخش‌هایی از این پهپاد اسرائیلی باقی مانده که قرار است از بازمانده این پهپاد برای کشف اطلاعات بیشتر درباره ماموریت احتمالی آن تحقیق شود.

هادی محمدی تصریح کرد که این هواپیمای بدون سرنشین صهیونیست‌ها با کمک آمریکایی‌ها وارد آسمان ایران شده است و آمریکا از طریق تکنولوژی ماهواره‌های جاسوسی به این پهپاد کمک کرده است.

این کارشناس در ادامه تاکید کرد که پهپاد رژیم صهیونیستی از دریای سرخ و با عبور از آسمان یکی از کشورهای عربی به آسمان ایران وارد شده است.

وی افزود: برخی کشورهای منطقه تعامل خوبی با جمهوری اسلامی ندارند و باید بدانند که تهران حق پاسخ به این رفتار آنها را دارد.

امروز روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین رژیم صهیونیستی پس از رهگیری توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه مورد اصابت موشک قرار گرفت و سرنگون شد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» روز یکشنبه در واکنش به انتشار هدف قرار گرفتن یک فروند پهپاد رژیم‌صهیونیستی در آسمان ایران، نوشت در صورتی که این خبر تائید شود، پهپاد ساقط شده احتمالا از نوع «هرون» یا «هرون تی‌پی» بوده است.

سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگويي با اشاره به ساقط شدن یک فروند هواپیمای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی در خاک ایران توسط نیروی  هوافضای سپاه، گفت: برخی قطعات این هواپیمای ساقط شده سالم است و کارشناسان ما در حال بررسی اطلاعات آن هستند.

شریف همچنین اظهار داشت: فردا سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در خصوص جزئیات بیشتر این هواپیما و نحوه شکار آن صحبت خواهد کرد.

پیش‌تر روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود «یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین رژیم صهیونیستی پس از رهگیری توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه مورد اصابت موشک قرار گرفت و سرنگون شد.»

براساس این اطلاعیه هواپیمای منهدم شده از نوع پنهانکار و رادار گریز بوده و قصد نفوذ به حریم منطقه‌ هسته‌ای نطنز را داشته که با هوشیاری و اقدام به موقع شبکه پدافندی، قبل از ورود به منطقه مورد اصابت موشک زمین به هوا قرار گرفته بود.


منبع: ايسنا
bashir
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
0
0
سلام
سایت اتمی نطنز و خود شهر نطنز تو استان اصفهان قرار داره نه اراک...
ممنون
غلام فلاح بابایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
0
0
مرحبا به دلیر مردان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران
غلام فلاح بابایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
0
0
مرحبا به دلیر مردان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین