امروز : شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
۱۳:۲۹
پس از انتشار لیست افراد دخیل در ترور سردار سلیمانی
در این روزها ترامپ، مایک پمپئو، جان بولتون و برایان هوک مثل موش توی سوراخ زندگی می‌کنند.
رویترز گزارش داد:
سناریوهای پس از خروج احتمالی ترامپ از برجام چیست؟
رئیس جمهور آمریکا تا 12 ماه مه تصمیم خواهد گرفت که آیا تحریم های اقتصادی آمریکا علیه تهران را که ضربه شدیدی به برجام خواهد زد؛ بازگرداند یا خیر؛ اقدامی که در صورت وقوع، سناریوهای بدی را به دنبال خواهد داشت.
در راستای دیپاماسی برجام
نامه «ظریف» به آمانو درباره سفر «برجامی» نیکی هیلی
وزیر خارجه ایران در نامه‌ای به مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره پیامدهای منفی سفر یک مقام آمریکایی به وین درباره اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) هشدار داد.
خبر سازی دوباره کاخ نشینان آمریکا
افشاگری جدید کاخ سفید از ارتباطات «فلین» و روسیه
کاخ سفید روز گذشته مدارکی جدید درباره ارتباطات مشاور امنیت ملی برکنار شده «دونالد ترامپ» با روسیه و دریافت پول توسط وی از تلویزیون رسمی روسیه منتشر کرد.
در حاشیه ی تصمیمات ترامپ؛
مردم در شهر «فیلادلفیا» در ایالت پنسیلوانیای آمریکا علیه دستور ترامپ برای منع مسافرت اتباع 7 کشور به آمریکا تظاهرات کردند.
در ادامه فرمان منع ورود به آمریکا؛
سناتورهای دمکرات کنگره آمریکا لایحه ای را ارائه کردند تا اجازه ندهند دستور اجرایی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری جدید این کشور مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور مسلمان به آمریکا به قانون تبدیل شود.
حمایت از معارضین سوری ؛
طی مدت زمانی که از روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا می گذرد، بحث های فراوانی درباره رویکردی که وی در قبال سوریه در پیش خواهد گرفت، وجود داشته است. در این میان، هرچند برخی از سیاست وی مبنی بر کاهش مداخله خارجی سخن می گفتند، در نخستین اقدام، دولت جدید آمریکا، حمایت از معارضین سوری را افزایش داده است.
تهدید اردوغان علیه اوباما؛
بازتاب وقوع حملات تروریستی خونبار در سوریه، تأکید رئیس جمهور ترکیه بر مواضع مداخله جویانه خود درباره سوریه، تهدید ترکیه علیه آمریکا در موضوع کردها، بازتاب سفر وزیر دفاع روسیه به تهران، دیدگاه دونالد ترامپ درباره جنگ آمریکا در عراق و پیشنهاد محرمانه آمریکا به کره شمالی، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.
آغاز بازی جدید آمریکا در منطقه
کری برای کاهش تنش‌ میان ایران و عربستان وارد عمل شد
آمریکا که از هر وسیله‌ای برای گسترش سلطه در خاورمیانه استفاده می‌کند «جان کری»را مامور کرده تا از طریق رایزنی با همتایان ایرانی و عربستانی خود همچنان نقش واشنگتن را در منطقه پررنگ نگه دارد.
دخالت دوباره آمریکا در امور ایران؛
وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای از حکم صادرشده برای سرکرده فرقه انحرافی موسوم به عرفان حلقه ابراز نگرانی کرد.
برداشت متفاوت تهران و واشنگتن از بند جنجالی قطعنامه
کری درباره موشک‌های ایران چه گفت؟
وزیر امور خارجه آمریکا در نشست هفته گذشته سنا، با تأکید بر اینکه ممنوعیت فعالیت‌های موشکی ایران ذیل فصل ۷ است، اظهاراتی مطرح کرد که به نظر می‌رسد برخلاف برداشت طرف ایرانی از این بند قطعنامه باشد.
تحریم‌های جدید علیه ایران؛
رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در دیدار با سران کنگره جدید این کشور، بار دیگر با تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران اعلام مخالفت کرده و گفت چنین اقدامی مذاکرات را از خط خارج کرده و آمریکا را در ائتلاف بین‌المللی، منزوی می‌کند.
۸۴ میلیون آمریکایی خواستار تجزیه ایالات متحده هستند؛
نویسنده کتاب «ایالات جدایی‌طلب آمریکا» که از مقامات سابق پنتاگون و کاخ سفید است، در یادداشتی به دلایل چاپ این کتاب پرداخت و تجزیه آمریکا را تنها راه‌حل ممکن برای رفع مشکلات بیشماری خواند که این کشور با آن درگیر است.
در حاشيه سفر نخست وزير عراق به ايران؛
واکنش وزارت خارجه آمریکا به سفر العبادی به تهران
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به سفر نخست‌وزیر جدید عراق به تهران واکنش نشان داد و گفت تهران می‌تواند به ترغیب بغداد به همکاری با تمام جناح‌های عراقی، به مبارزه با گروه تروریستی داعش کمک کند.
بیل کلینتون مسئول بحران داعش را معرفی کرد؛
رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به شدت از "دیک چنی" به خاطر انتقاد از دولت واشنگتن در رابطه با ایجاد بحران در عراق انتقاد کرد.
صفحه  از ۳
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین