امروز : سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
۰۸:۲۰
کد خبر: ۴۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
تعداد بازدید: ۱۸۷۳۹
حمله داعش به مرزهای عربستان؛
رسانه های عربی منطقه از حمله تروریست های داعش به گمرک عراق و عربستان در منطقه عرعر خبر دادند.
به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.».؛ نشریه الحیات گزارش داد، یگان های داعش مستقر در استان الانبار که پیش از این، مناطق طریبیل و الولید در مرز عراق و سوریه را تصرف کرده بودند، با حرکت به سمت جنوب در بیابان های غرب عراق، به مرز عربستان رسیده و شهر مرزی عرعر را در خاک عربستان تصرف کردند.

مقامات ایران و سوریه بارها به کشورهای حامی تکفیری ها هشدار داده بودند آتش تجهیز و تقویت تروریست ها دامن خود آنها را نیز خواهد گرفت.پس از حمله داعش به عرعر، ارتش اردن نیروهایش در مرز با عراق را افزایش داد، اما سعودی ها که از این اقدام داعش غافلگیر شده اند، هنوز واکنش رسمی نشان نداده اند، اما هراس و وحشت در صفحات اینترنتی آنها، موج می زند.

سعودی ها که پس از حمله داعش به موصل و شهرهای عراق، آنها را مجاهدان راه اسلام می دانستند اکنون غافلگیر شده و نمی دانند چه موضعی باید اتخاذ کنند. برخی از آنها ادعا کرده اند که ارتش عراق به عمد راه داعش را باز گذاشته تا به سمت اردن و عربستان بروند.

برخی چهره های رسانه ای سعودی از بروز اختلاف شدید میان فرماندهان ارتش عربستان در زمان حمله داعش انتقاد کرده اند. برخی نیز اعلام کرده اند که گشودن جبهه جنگ میان آزادگان مجاهد! و عربستان سعودی جبهه مجاهدان را دچار انشقاق می کند و باید از جنگ دست کشید. یک روزنامه نگار به نقل از الحیات نوشته است که با حمله یگان های مرزی عربستان، نیروهای داعش از عرعر عقب نشینی کرده اند، اما چنین خبری در الحیات نیست.

در این میان، قابل اعتناترین مطلب به نقل از سایت صهیونیستی دبکا نوشته شده. دبکا گزارش داده است که ملک عبدالله، پادشاه عربستان با وجود کسالت و بیماری شدید، شخصا با السیسی، رئیس جمهور مصر تماس گرفته تا او تضمین بدهد که در صورت پیشروی داعش در داخل خاک عربستان، مصر ارتش خود را برای دفاع از آل سعود به عربستان خواهد فرستاد. دبکا پیش بینی کرده که داعش به اردن نیز، که تاکنون حامی لجستیکی آنها بوده، حمله خواهد کرد.

اسکای نیوز امروز تصاویری پخش کرد که در آن نشان داده می شود شهر الرطبه در تسلط داعش است. این شهر کوچک مرزی، شاهراه ارتباطی بغداد به امان پایتخت اردن است و حضور داعش در آن، علاوه بر عربستان، اردن را نیز می ترساند.

انس حسن، تحلیلگر سعودی مدعی شده که علت حمله داعش به عربستان، اختلاف نظر میان عربستان و امریکا برسر اهداف داعش در عراق است. وی نوشته است که مقامات سعودی اصرار دارند حاکمان کشور آینده سنی نشین در عراق را آنها باید تعیین کنند و چنانچه کشور جدید تحت نظر قطر یا ترکیه باشد، عربستان دیگر کمکی به پروژه تقسیم عراق نخواهد کرد. اما امریکا نقش ایران و مصر را مهم می داند و نمی خواهد درگیر شود و در حال حاضر تنها می تواند به نوری مالکی فشار بیاورد که کنار رفته و دولت مرکزی عراق سرنگون شود. این نویسنده نزدیک به خاندان سعودی تصریح می کند که عربستان نگران است که امریکا بازهم بطور پنهانی با ایران کنار بیاید و باوجود صرف هزینه های هنگفت توسط عربستان، عراق همچنان دولتی نزدیک به ایران داشته باشد.

برخی عقیده دارند، حمله داعش به عرعر هشداری به آل سعود بوده که جایگاه خود را بشناسند.

منبع: الف
hassan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
0
2
ممنون از مطلب جالبتون
nazi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
0
0
ما سید علی خامنه ای..سردار قاسم سلیمانی داریم ..پس داعش هیچ غلطی نمیتونه بکنه
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
0
0
به جان خودم یه سپاه از عشایر غیور بختیاری برای داعش کافیست 1 هفته
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین