امروز : سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
۱۴:۵۱
کد خبر: ۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰
تعداد بازدید: ۴۵۷۷۴
امام عصر (عج)منتقم خون شهدای کربلا
رییس مرکز تخصصی مهدویت و قائم‌مقام ستاد اقامه نماز گفت: امام عصر(عج) منتقم خون شهیدان کربلا، همه مظلومان دنیا و تحقق‌بخش آرمان انبیا و اولیای الهی است.

به گزارش «مدّاح نیوز»، حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی رئیس مرکز تخصصی مهدویت و قائم مقام ستاد اقامه نماز درباره اینکه چگونه می‌شود یک فرد پس از 1400 سال منتقم خون دیگری باشد و اینکه آیا واقعاً امام عصر (عج) منتقم خون شهیدان کربلا است، گفت: موضوع ظلم در جهان و همچنین عدالت یک موضوع پیوسته و دارای یک زنجیره اتصال است به این معنا که اگر ما مقوله ظلم و همینطور عدل را در جهان دنبال کنیم، می‌بینیم که از نظر تاریخی، ایده‌ها، اندیشه‌ها و روش‌ها کاملاً مشابه یکدیگر و دارای یک پیوند و پیوست تاریخی با هم هستند.

وی در ادامه افزود: اینطور نیست که در یک مقطع تاریخی بدون پیوست با گذشته و آینده اصلاحی انجام شود این اصلاح باید در ریشه‌های تفکر، اندیشه، عمل، روش‌ها و انگیزه‌ها صورت بگیرد تا بتوان گفت که در یک جامعه‌ای غلبه با عدالت و اصلاح است.

حجت‌الاسلام کلباسی یادآور شد: وقتی ما می‌گوییم امام زمان (عج) منتقم خون مظلومان کربلا است، این به عنوان یک شاخص، نماد و الگوی برتر است، وگرنه اینطور نمی‌شود که ایشان فقط منتقم خون شهیدان کربلا باشد. در دعای ندبه می‌خوانیم که «همه انبیا الهی و مظلومانی که در تاریخ و جبهه حق و توحید قرار داشتند با جبهه شرکت و کفر و ظلم مبارزه می‌کردند».

رییس مرکز تخصصی مهدویت با تأکید بر اینکه اگر سراسر تاریخ را نگاه کنیم دو جبهه می‌بینیم؛ جبهه «کفر و ظلم» و دیگری جبهه «عدل، تقوا و اصلاح»، اظهار داشت: چون امام عصر(عج) در یک مقطع مهمی از تاریخ و دوره پایانی بشر قرار می‌گیرد بنابراین تحقق بخش اهداف همه انبیا و اولیا است پس صادق است که بگوییم حضرت منتقم خون شهیدان کربلا حتی هابیل و همه مظلومان خواهد بود.

حجت‌الاسلام کلباسی با اشاره به قاعده دیگری که در روایات موجود است و همینطور آیات قرآن نیز مؤید آن شده است، گفت: اگر در هر بخش تاریخ، کسی راضی به عمل کسان دیگر باشد مثلاً سه هزار سال پیش واقعه‌ای رخ داده و الان کسی راضی به آن ظلم باشد، این هم از نظر اندیشه و تفکر همانند آنهاست چنانچه این قاعده در روایات موجود است. پس اگر این مطلب در متون ماست که حضرت منتقم خون شهدای کربلاست بدان جهت است که کسانی هستند در تاریخ که اینها راضی به همان حوادث شده‌اند.

وی با بیان اینکه ما در دشمنان حضرت یک اشتراک قابل توجهی می‌بینیم، توضیح داد: همانگونه که بنی امیه دشمن اهل بیت (ع) بودند و حوادث مهمی مثل جنگ صفین، شهادت امیرالمومنین (ع) و جریان کربلا و ده‌ها جریان دیگر را بوجود آوردند در آخرالزمان هم سفیانی از آل ابی سفیان است که ظهور می‌کند بنابراین «الکفر ملت‌الواحد»: اینها یک ملت تاریخی‌اند و با هم پیوند دارند.

حجت‌الاسلام کلباسی در پایان اظهار داشت: در نهایت اگر حضرت در آخرالزمان و هنگام ظهور از ظالمان انتقام می‌گیرند این انتقام خون همه مظلومان است چنانکه حضرت وقتی اهداف انبیا را پیاده می‌کنند این احیای اهداف همه انبیا و وعده‌ای است که به همه انبیا داده شده است. امام عصر (عج) هم منتقم خون شهیدان کربلا و همه مظلومان و هم تحقق بخش به آرمان همه انبیا و اولیا هستند.

دلیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
0
5
اللهم عجل لولیک الفرج
دلیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
0
4
اللهم عجل لولیک الفرج
دلیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
0
4
اللهم عجل لولیک الفرج
انصــار مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
0
0
نظر:الهم عجل الوليك الفــــــرجـx
انصــار مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
0
0
نظر:الهم عجل الوليك الفــــــرجـx
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین