امروز : شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
۱۵:۴۸
کد خبر: ۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
تعداد بازدید: ۱۴۳۰۲
وقتی همه چیز فتنه به "حکم دادگاه" محدود می‌شود
اگر "صرفاً" محکومیت قضایی را چنانچه روحانی بر آن تاکید دارد مبنا قرار دهیم، آیا فردی مانند ابوالحسن بنی صدر نیز اجازه بازگشت به کشور و قرار گرفتن در جایگاه های دولتی را دارد؟
حسن روحانی در نشست خبری اخیر خود در خصوص به کارگیری فتنه گران، با تاکید محکم بر قانون و محکومیت افراد در قوه قضاییه عملا استفاده از آن دسته از حامیان فتنه را که بنا به دلایلی محاکمه نشده اند، بدون اشکال دانسته است.
به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ حسن روحانی مدعی شد: در رابطه با مسائلی که مربوط به سال‌های گذشته است و همچنان وجود دارد در چارچوب قانون عمل می‌کند و معیار ما قانون است، اگر قوه قضائیه فردی را محکوم کرده است و محکومیت این فرد محرومیت از حقوق اجتماعی باشد ما طبق قانون عمل می‌کنیم اما اینکه به صورت تخیلی بگوییم فردی در عکسی حضور داشته است و اینکه آن فرد در چه تاریخی و به چه منظوری حضور داشته است، مشخص نباشد را نمی‌پذیریم.
رییس جمهور ادامه داد: ما نمی‌پذیریم کسی بپذیرد بر مبنای توهمات، فردی را محکوم کند یا به دولت بگوید این فرد از حقوق اجتماعی محروم است، هر فردی که بر اساس حکم دادگاه از حقوق اجتماعی محروم باشد، ما نیز طبق قانون عمل می‌کنیم ولی اینکه کسی بگوید فلان کس در جایی بوده یا قرار بوده است که در جایی باشد برای ما معیاری ندارد. تا کنون در خصوص این اظهارات روحانی، تحلیل های مختلفی انجام شده است. با این وصف، احتمالا از نظر رییس جمهور، به کارگیری افرادی مانند میرحسین موسوی، مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی نیز که رئوس فتنه 88 بوده اند و بنا به مصلحتی که خود رییس جمهور حقوقدان نیز از آنها آگاه است، هیچ دادگاهی تا کنون برای آنها تشکیل نشده، کاملا مجاز است.

با این حال، چنانچه گفته شد در روزهای اخیر، در این باره صحبت های فراوانی انجام شده است. اما تاکید روحانی بر محکومیت قضایی، ابهامات بیشتری حتی فراتر از دست اندرکاران فتنه به وجود خواهد آورد.

اگر "صرفاً" محکومیت قضایی را چنانچه روحانی بر آن تاکید دارد مبنا قرار دهیم،  آیا فردی مانند ابوالحسن بنی صدر نیز اجازه بازگشت به کشور و قرار گرفتن در جایگاه های دولتی را دارد؟ بنی صدر مانند بسیاری از کسانی که روحانی از آنها حنمایت کرد، بدون برگزاری دادگاه از ایران گریخته است. با این حساب، نظر روحانی درباره بنی صدر چه خواهد بود؟
منبع: صراط
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
1
1
بابا بجای این دری وریها به فکر معیشت مردم باشید که الان یک باک بنزین حذاقل 50هزارتومان است حالا چرا اگر کسی هنری داشته باشه را به خاطر اینکه نگفت بالاچشم فلانی ابرو باید از کار برکنار کنیم
من نه چپم ونه راستم خدا هردو را رسوا کنه ولی آخه چقدر باید ما ... باشیم
115
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
0
0
از اسمت فکرت را میشود خواند سر کار گذاشتن مردم و دروغ
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین