امروز : سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
تعداد بازدید: ۹۲۰۴
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: براساس آمار با هر یک درجه افزایش دما در کشور ۱۵۰۰ مگاوات برق مصرف می شود. با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دما طی هفته های آینده نیازمند همکاری مردم در مدیریت مصرف برق هستیم.


به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛  محمد رضا حقی فام با اشاره به کاهش بارندگی در سال جاری گفت: 45 هزار مگاوات از تولید برق از نیروگاه های آبی تامین می شود.

او گفت: با توجه به اینکه آب پشت سد برای تامین آب کشاورزان و مصارف شهری هم مورد استفاده قرار می گیرد در این بخش محدودیت آبی داریم.

حقی فام افزود: هرساله کشور در ایام تابستان با افزایش مصرف برق روبرو است و تا الان 2 درصد افزایش پیک مصرف داشته ایم.

او درباره دلایل بالا بودن سرانه مصرف برق کشور نسبت به میانگین جهانی گفت: می توان از جمله این دلایل به بالا بودن راندمان مصرفی تجهیزات ما نسبت به کشورهای صنعتی اشاره کرد و باید بپذیریم که بد مصرف هستیم.

او گفت: در بخش صنعتی و اداری با ابلاغ بخشنامه ای نسبت به کاهش مصرف برق اقدام شد. ولی در مصارف خانگی از مردم تقاضا داریم در مصرف برق مدیریت کنند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با شاره به اینکه عمده مصرف در مصرف بار سرمایشی است گفت: درخواست ما این است که از لوازم سرمایشی به طور مداوم بخصوص در فاصله زمانی 12 ظهر تا 17 بعد از ظهر کمتر استفاده کنند.

او در رابطه با شیوه اطلاع رسانی به مردم از قطع برق در مناطق گفت: روال کار این است که پس از برآورد میزان مصرف یک منطقه، اگر شاهد ادامه روند مصرفد باشیم از طریق پیامک به مشترکین، آنها را در جریان قرار می دهیم.

حقی فام با اشاره به اینکه وظیفه ذاتی شرکت توزیع توانیر تامین برق مردم است گفت: اگر با همکاری مردم مدیریت مصرف رقم بخورد با قطعی برق مواجه نخواهیم بود.

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی هم از شرایط پایداری هوا سخن گفت و افزود: هموطنان تا نیمه های مرداد منتظر کاهش گرما نباشند.

احد وظیفه با بیان اینکه این هفته گرمترین هوای سال را می گذرانیم گفت: دمای هوا در برخی نقاط کشور تا 51 درجه نیز رسیده است.

او دمای هوای تهران را امروز 39 درجه اعلام کرد و افزود: روزهای آینده از امروز گرمتر نخواهد بود و بجز در ارتفاعات شمال کشور بارندگی های پراکنده ای نخواهیم داشت.

معاون امور عمرانی استانداری تهران از بخشنامه هیات دولت در مورد از مدار خارج کردن دستگاه های اداری از ساعت 12 ظهر خبر داد و افزود: در ساعات پیک مصرف برق ادارات از سیستم های مولد برق استفاده کنند تا به سیستم برق کشور فشار کمتری وارد شود.

احمد تواهن گفت: ساعت شروع به کار ادارات تغییر خواهد کرد تا ساعت کار روزانه ادارات و دستگاه های اجرایی در هوای خنک تر آغاز و پایان یابد.

انتهای پیام/
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین