امروز : سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
۰۹:۴۲
کد خبر: ۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
تعداد بازدید: ۱۸۹۹۶
تبعات هجوم میهمانان ناخوانده به کشور
معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور گفت: ملخ های صحرایی 200 هزار هکتار از زمین های کشور را در 6 استان آلوده کرده اند.
به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛علی مراد سرافرازی شامگاه شنبه پس از بازدید از عملیات مبارزه با ملخ های صحرایی در مرتع جازموریان جنوب استان کرمان افزود: در حال حاضر حدود 200 هزار هکتار از زمین های کشور در 6 استان به آفت ملخ صحرایی آلوده شده و مبارزه در سطح 50 هزار هکتار از این زمین ها انجام شده است.
معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور گفت: مبارزه با ملخ صحرایی بسیج همه دستگاه ها را می طلبد و نیاز داریم که بیش از این کمک شود و آنچه که امروز من در جازموریان مشاهده کردم، جمعیت بسیار بالای ملخ های صحرایی است.
وی ادامه داد: هماهنگ کردیم که شرکت خدماتی هواپیمایی به صورت ویژه، روزهای یکشنبه و دوشنبه همین هفته کار سم پاشی هوایی در منطقه جازموریان را شروع کند و سعی می کنیم سم پاش های ULV هم در اختیار سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان قرار داده شود که بتوانند سریعا سم پاشی هایشان را انجام بدهند.
سرافرازی عنوان کرد: تاکنون 50 هزار هکتار از زمین های آلوده به ملخ در سطح کشور سم پاشی شده و اعتبار مورد نیاز مبارزه با ملخ ها از محل اعتبارات استانی که برای سازمان حفظ نباتات است تامین می شود.
وی افزود: اینکه برای مقابله با ملخ مهاجر صحرایی چقدر اعتبار نیاز داریم، به جمعیت ملخ ها بستگی دارد اما 10 میلیارد تومان از وزارت کشور برای این طرح اختصاص یافته که بین 6 استان درگیر مبارزه با ملخ صحرایی، توزیع خواهد شد.
جنوب کرمان، یک منبع غذایی برای ملخ ها به شمار می رود و اگر مسئولان نتوانند از پسِ کنترل این حشرات برآیند، بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی این دیار در خطر نابودی قرار خواهد گرفت.
بر اساس گزارش سازمان حفظ نباتات کشور و دفتر F.A.O در غرب آسیا (SWAC)، مبنی بر نبود مبارزه با ملخ های صحرایی در عربستان سعودی، دسته های زیادی از این حشرات به سمت جنوب ایران در حرکت هستند.
شهرستان منوجان با وسعتی معادل هفت هزار و 500 کیلومتر در فاصله 430 کیلومتری جنوب مرکز کرمان قرار دارد.
منبع: ایرنا
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین