امروز : شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
۰۹:۱۶
کد خبر: ۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
تعداد بازدید: ۲۰۶۳
نجمه نوغانی اردستانی
دبیر تربیت بدنی منطقه ۸ تهران: منطبق با سند تحول تلاش می‌شود هیچ‌ دانش آموزی در کلاس درس از یک ارتباط دوسویه جداگانه با معلم محروم نشود.

به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ موضوعی که در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن کمتر پرداخته شده است؛ توجه سند به سلامت جسمی و تندرستی دانش آموزان است. در حالی که در سند تحول به صراحت بر این مساله تاکید شده است؛ لازمه فکر و ذهن متعالی، جسمی سالم و با نشاط است. در سند تحول جسم ظرفی در نظر گرفته شده است که بتوان مفاهیم عالی تربیتی را در آن قرار داد.

توجه به زنگ تربیت بدنی علاوه بر اهمیت جسم، به دلیل کسب تجربیاتی همچون همیاری و همکاری، مدیریت و برنامه ریزی و رفاقت و دوستی ارزشمند است. به همین خاطر در طرح درس تربیت بدنی مرور مفاهیمی همچون همکاری و رفاقت پر رنگ است.

نجمه نوغانی اردستانی دبیر تربیت بدنی منطقه ۸ تهران در گفت‌وگویی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۶ ساحت دارد؛ گفت: تربیت بدنی و سلامت جسمانی در هر ۶ ساحت مورد توجه است اما یک ساحت هم به صورت کامل به تربیت زیستی و بدنی مربوط است.

نوغانی اردستانی افزود: تربیت بدنی می‌تواند در همه ساحت‌های عبادی و اعتقادی اثرگذار باشد و طبق طرح درسی که برای معلم نوشته می‌شود خیلی راحت یک معلم تربیت بدنی می‌تواند همه ساحت‌های تربیتی را با دانش آموزانش‬ داشته باشد.

وی در تشریح طرح درس‌های ملی گفت: در این طرح درس‌ها کاملاً مشخص است که دانش آموز چه ارتباطی باید با خودش داشته باشد چه ارتباطی باید با خدای خودش داشته باشد و چگونه به جهان پیرامونش نگاه کند. در طرح درس‌های بحث مشارکت دانش آموزان مطرح می‌شود؛ تلاش برای یک بازی جمعی و یک فعالیت بدنی جمعی مورد توجه قرار می‌گیرد. در پایان از بچه‌ها پرسیده می‌شود که نتیجه این کار جمعی چه بوده است و از پیروزی‌ها و شکست‌هایی که به تجربیات ما اضافه کرده‌اند خدا را شاکر باشند.

دبیر تربیت بدنی نمونه کشوری افزود: ‬ منطبق با سند تحول تمام تلاش خود را می‌کنیم که هیچ‌دانش آموزی در کلاس درس از یک ارتباط دوسویه جداگانه با معلم محروم نشود. هر دانش آموزی باید با معلم خود به صورت جداگانه و انفرادی صحبت کند و مشورت بگیرد. من مطمئن هستم که همه معلمان تمام تلاش خود را می‌کنند که به نیازها و احساسات هر دانش آموز به صورت جداگانه رسیدگی کنند.

ارتباط دو سویه معلم و دانش آموز توصیه سند تحول است


تهیه وسایل ورزشی برای مدارس جز با کمک دولت ممکن نیست

وی با بیان اینکه امسال توانستیم در مدرسه خودمان زمین چمن مصنوعی افتتاح کنیم؛ گفت: مدرسه ما در منطقه ۸ شهر تهران و در یک مدرسه دولتی معمولی است. به سختی هزینه ساخت این زمین چمن مصنوعی تهیه شد بخشی از آن را اداره آموزش و پرورش منطقه پرداخت کرد و بخشی از آن توسط والدین و مدیر مدرسه تهیه شد. به هر حال مدارس مشکلات مالی دارند و مدیر مجبور است از مشارکت‌های مردمی برای این موارد استفاده کند اگر امکانات بیشتر باشد طبیعتاً خیلی راحت تر می‌توانیم به اهداف‌ مان در سند تحول دست پیدا کنیم امیدوارم به این شرایطی برسیم که وضع جسمی دانش آموزان منطبق با اهداف سند محقق شود.

نوغانی اردستانی که پس از مدت‌ها معلم ماده ۲۸ بوده است و پس از چندین سال توانست به صورت رسمی در آموزش و پرورش فعالیت کند مطرح کرد: از زمان فارغ التحصیلی تا کنون تمام تلاش خود را انجام دادم که تجربه خود را بیشتر کنم انواع مختلف مربیگری‌ها و سمینارها را شرکت کردم تا بتوانم به شغل شریف معلمی دست پیدا کنیم و معلم باشد و خداوند هم یاری کرد که توانستم معلم شوم. این ارتباط با کودکان هم در دوره‌های آشنایی با سند تحول به ما گفته شده است.

نوغانی خاطر نشان کرد: ارتباطی که معلم با بچه‌ها می‌گیرد و شادی که با هر کدام از آنها تجربه می‌کند وصف نشدنی است. وقتی بچه‌ها از من تشکر می‌کنند برای من ارزشمند است زیرا سعی کرده ام به صورت جداگانه با آنها ارتباط برقرار کنم. به همکاران خصوصاً دانشجو معلمان توصیه می‌کنم ارتباط جداگانه با هر دانش آموز داشته باشید. زیرا هر یک از آنها روحیات متفاوتی دارند و در خانواده‌های متفاوتی هستند و خلقیات متفاوتی دارند اما همین که آنها را درک کنیم بزرگترین نعمت است وقتی این ارتباط شکل می‌گیرد شادی و نشاط هم برای معلم و هم برای دانش آموزان ایجاد می‌شود.

نویسنده: ابوالفضل محبی

منبع: مهر
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین