امروز : شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
۰۹:۲۲
کد خبر: ۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
تعداد بازدید: ۱۰۷۹
رئیس هیئت مدیره مرکز کارشناسی دادگستری خراسان رضوی
رئیس هیئت مدیره مرکز کارشناسی دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اینکه کارشناسان بعد از ۶ سال فعالیت صلاحیت کارشناسی در استان و بعد از ۱۰ سال صلاحیت کارشناسی در کشور، گفت: در سطح استان ۶۰۰ کارشناس با ۵۰ رشته تخصصی وجود دارد.

 به گزارش مداح نیوز از مشهد مقدس، امیر هوشنگ انصاری رئیس هیئت مدیره مرکز کارشناسی دادگستری خراسان رضوی امروز(۷ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت:برای ارائه خدمات کارشناسی در سطح کشور ۲ مجموعه کانون کارشناسان و مرکز کارشناسان فعالیت می کنند و پرونده های دادگستری به این ۲ مجموعه ارجاع داده می شود.

 

وی افزود: عمده ارجاعیات از طریق سیستم دادگستری انجام می شود که ممکن است یک کارشناس در طول یک سال قضایی دهها پرونده داشته باشد همچنین حق الزحمه کارشناسی به صورت متغیر است که در حال تلاش هستیم تا با پیاده سازی سیستمی حق الزحمه به صورت عادلانه بین کارشناسان تقسیم شود.

 

انصاری ادامه داد: در اسفندماه سال گذشته آزمون کارشناسی رسمی قوه قضائیه برگزار گردید و حدود ۸ هزار داوطلب از استانهای خراسان شرکت کردند که درخواست ما برای خراسان رضوی ۶۰۰ کارشناس بود اما تهران تصمیم می گیرد که چه تعداد در اختیار استان قرار دهد همچنین ما درخواست کارشناسان کشاورزی، معدن و فضای مجازی کرده ایم.

 

رئیس هیئت مدیره مرکز کارشناسی دادگستری خراسان رضوی افزود:بعد از آزمون کتبی کارشناسان مراحل گزینش، مصاحبه علمی، عقیدتی و دوره کارآموزی را طی می کنند تا موفق به کسب پروانه شود که این روند سه سال زمان می برد همچنین کارشناسان بعد از ۶ سال فعالیت صلاحیت کارشناسی در استان و بعد از ۱۰ سال صلاحیت کارشناسی در کشور را دارند.


آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین