امروز : سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
۰۹:۵۲
کد خبر: ۴۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
تعداد بازدید: ۱۰۷۹
در سه‌ماهه نخست 97؛
کمیته امداد شهرستان خواف با اهدای جهیزیه و یا کمک‌هزینه ازدواج، 175 نوعروس خود را در سه‌ماهه نخست امسال راهی خانه بخت کرد.
رئیس کمیته امداد خواف در مورد اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت در سه‌ماهه اول سال گزارشی ارائه داد.
به گزارش مداح نیوز از مشهد مقدس، حمید جعفری، رئیس کمیته امداد خواف گفت: در سه‌ماهه نخست امسال این اداره با مشارکت نیکوکاران، دستگاه‌های دولتی و منابع داخلی 175 نوعروس را بااعتبار کلی 98 میلیون و 500 هزار تومان راهی خانه بخت کرده است.
وی بیان کرد: اهدای کمک‌هزینه ازدواج، واریز نقدی وجه به‌حساب سرپرست خانوار و اهدای جهیزیه شامل اقلام ضروری زندگی است که درهرصورت نوعروسان به‌منظور بهره‌مندی از آن باید دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی را بگذرانند.
جعفری ادامه داد: در سه‌ماهه نخست امسال 161 نوعروس با دریافت جهیزیه و تأمین اعتبار 563 میلیون و 500 هزار تومان از محل مشارکت کمیته امداد با سپاه و خیران و 14 نوعروس با دریافت کمک‌هزینه ازدواج 35 میلیون تومان از محل منابع داخلی این نهاد زندگی مشترک خود را آغاز کردند.
رئیس کمیته امداد خواف بابیان اینکه این نهاد به ترویج ازدواج آسان و پایدار می‌اندیشد عنوان کرد: اکنون 20 نوعروس تحت حمایت در نوبت دریافت کمک‌هزینه ازدواج هستند تا راهی خانه بخت شود.
وی با اشاره به جمعیت 70 درصدی اهل سنت و 30 درصدی اهل تشیع آن شهرستان اظهار کرد: از 175 نوعروسی که در سه‌ماهه نخست امسال راهی خانه بخت شدند 123 نفر اهل سنت و باقی آن‌ها شیعه بودند.
رئیس کمیته امداد خواف عنوان کرد: سال گذشته این اداره به 162 زوج نیازمند تحت حمایت کمک‌هزینه ازدواج و جهیزیه بااعتبار بیش از 328 میلیون تومان اهدا کرده است.
جعفری از نیکوکاران برای مشارکت در کمک به نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد دعوت کرد و یادآور شد: اکنون پنج هزار و 100 خانوار با 10 هزار و 500 نفر از خدمات این نهاد در خواف بهره‌مند هستند.
شایسته ذکر است: شهرستان خواف به‌عنوان دارای مرز مشترک با کشور افغانستان و در 270 کیلومتری جنوب مشهد مقدس قرار دارد.
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین