امروز : سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
۱۲:۲۰
کد خبر: ۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
تعداد بازدید: ۱۰۵۸۳
دادستان عمومی و انقلاب تهران با انتقاد شدید از مسئولان گفت: استاندارد، تعزیرات، اتحادیه ها و وزارت صنعت و ده ها دستگاه دیگر وجود دارند اما چرا باید شاهد این همه گرانی باشیم؟آیا مردم واقعا مستحق این همه گرانی در حوزه ارز، سکه و خودرو هستند؟

 به گزارش مداح نیوز، جعفری دولت آبادی در نشست با مسئولان اتحادیه ها که با موضوع بهداشت و امنیت غذایی برگزار شد افزود: وضع برخی رستوران ها و هتل ها قابل قبول است؟ آیا مردم از حق سلامت برخوردارند؟ و آیا این همه مواد تاریخ مصرف گذشته باید در بازار وجود داشته باشد؟ اتحادیه ها و اصناف به وظایف خود عمل نمی کنند.

جعفری دولت آبادی با اشاره به اینکه امروز هزاران صنف تشکیل شده است که مجوز اشتغال ندارند و هر وقت ورود می کنیم می گویند بیکاری است ­اظهار داشت : در بحث آرایشگاههای زنانه به معضلاتی برخورده ایم که تعداد بازرس کافی برای نظارت نداریم.

دادستان تهران افزود : اگر سازمان ها و دستگاهها به وظایف خود عمل می کردند اکنون شاهد این همه نابسامانی در بهداشت، گرانی، تغییر روزانه قیمت ها و احتکار نبودیم.

جعفری دولت آبادی گفت: استاندارد، تعزیرات، اتحادیه ها و وزارت صنعت، معدن و تجارت و ده ها دستگاه دیگر وجود دارند اما چرا باید شاهد این همه گرانی باشیم؟

دادستان عمومی و انقلاب تهران به بازدید دادستانی تهران در پایان سال گذشته از برخی از رستوران ها اشاره کرد و گفت: اتحادیه های مواد خوراکی و آشامیدنی کجا هستند و چرا باید همیشه تعزیرات و دادستانی ورود کند؟

جعفری دولت ابادی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اتاق اصناف ده ها برابر شما قدرت داشت و امروز با وجود این همه دستگاه نظارتی کمترین نظارت بر عرضه مواد غذایی و خوراکی و آشامیدنی وجود دارد گفت: در اوایل ماه رمضان امسال دادستانی در چندین قنادی حضور داشت و از 68 قنادی که حضور پیدا کردیم هفت مورد پلمپ شدند اقلام استفاده شده در هفت قنادی معدوم شد، دو مورد جریمه شدند و از همه این موارد فقط یک مورد تشویق شد.

جعفری دولت آبادی در جمع مسئولان اتحادیه حاضر در این نشست تاکید کرد: از ظرفیت حمایتی دادستانی در تصمیمات قوی خود استفاده کنید و کاری کنید که مردم شما اتحادیه ها را امین خود بدانند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت : آیا مردم واقعا مستحق این همه گرانی در حوزه ارز، سکه و خودرو هستند؟ بخش های زیادی از این اتفاقات به دلیل این است که بسیاری از دستگاههای نظارتی به وظایف خود عمل نمی کنند.

وی گفت: از سیاست های جدی قوه قضاییه احیای حقوق عامه است که مقام معظم رهبری هم در این زمینه تاکید فراوان دارند.

دادستان تهران با اشاره به اینکه قانونگذار در تفسیر حقوق عمومی ساکت است اما ما حدود 70 مصداق حقوق عمومی را برشمرده ایم درباره علت این که چرا دادستانی متولی احیای حقوق عمومی است ، افزود : برخی دستگاهها یا وظایفشان را انجام نمی دهند یا خوب انجام نمی دهند و یا مرتکب جرم می شوند و طبیعی است که در این گونه موارد باید دادستانی ورود کند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ اراضی ملی و محیط زیست متولی خاص خود را دارد افزود: چرا امروز وضع کشور در بحث محیط زیست و تصرف جنگلها روز به روز بدتر می شود؟ آیا دادستان می تواند اجازه دهد هر کسی هرجا بخواهد ساخت و ساز کند؟ و یا هر جنگلی را نابود کند.

جعفری دولت آبادی با تاکید بر مکلف و کوشا بودن وزارت بهداشت در رعایت سلامت و بهداشت عمومی عرضه تغذیه نامناسب و غیر بهداشتی را جرم عنوان کرد و گفت: خیلی مواقع مسئولان اتحادیه می توانند به برخی افراد مجوز فعالیت ندهند و در این بخش کوتاهی می کنند .

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: چرا باید همچنان شاهد عرضه کالاهای نامناسب و معیوب و احتکار و گرانفروشی و گرانی باشیم؟ و قطعا اگر مسئولان اتحادیه و اصناف به وظایفشان عمل کنند تحت حمایت دادستانی قرار خواهند گرفت.

وی گفت: امروز پلیس خیلی از وظایف اتحادیه ها اصناف را متقبل شده است چرا که اتحادیه ها قصد ندارند با همکاران خود درگیر شوند.

جعفری دولت آبادی گفت: باید اتحادیه ها به گونه ای عمل کنند که مردم آنها را امین خود بدانند و اگر اتحادیه های موفقی داشتیم برای مثال با این همه اعتراض کامیونداران مواجه نمی شدیم.

دادستان عمومی و انقلاب تهران از تشدید مبارزه با تضییع کنندگان حقوق عمومی خبر داد و گفت : قرار نیست دادستانی وظیفه اتحادیه ها را انجام دهد و اتحادیه ها موظفند تخلفات را به تعزیرات و دادستانی گزارش کنند.

وی این ادعا را که اتحادیه ها قدرت ندارند را رد کرد و گفت: مسئولان اتحادیه چشم شان را بر تخلفات نبندند آنوقت معلوم می شود که قدرت دارند یا ندارند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: الان فریاد مردم از گرانی ها ، چندنرخی بودن و عرضه کالاهای معیوب به آسمان است و ما از همه اتحادیه ها و اصناف انتظار داریم که متخلفان را با محرومیت روبرو کنند چرا که برخی محرومیت ها از حبس هم بدتر است.

جعفری دولت آبادی گفت: اکنون مردم حس نمی کنند که با گرانفروشی و تخلفات مبارزه می شود.

وی گفت: از روسای اتحادیه ها می خواهم که حتما در گشت های مشترک تعزیرات که با حضور معاونان دادستانی برگزار می شود حضور داشته باشند نه اینکه یکی از کارمندان دست چندم اتحادیه را بفرستند.

جعفری دولت ابادی با انتقاد از کیفی نبودن بازدیدهای کارشناسان بهداشت محیط از واحدهای صنفی گفت: باید همه بازدیدها و بازرسی ها واقعا سرزده باشد.

دادستان تهران گفت: متاسفانه ترس صنوف ریخته است و قبل از انقلاب یک پلیس بازار را اداره می کرد اما اکنون با این همه ارگان های نظارتی، صنوف از یکجا هم حساب نمی برند.

وی گفت: چندی پیش شنیدیم که کله پاچه قاچاق آمده است و همچنین شنیدیم در برخی سوپرمارکت ها گوشت خوک توزیع می شود در این موارد روسای اتحادیه ها باید شب و روز نداشته باشند و ورود کنند که آیا این اخبار صحت دارد یا ندارد؟

جعفری دولت آبادی گفت: ما در معرفی واحدهای نمونه هم کوتاهی کرده ایم و حتما باید واحدهای خوب به مردم معرفی شوند چرا که تشویق واحدهای نمونه به معنی تنبیه متخلفان است.

انتهای پیام/

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین