امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۱۸:۳۶
کد خبر: ۴۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۵
تعداد بازدید: ۱۱۰۸
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی:
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی گفت: مردم نیکوکار استان آذربایجان شرقی بیش از یک میلیارد تومان برای اطعام و افطاری مددجویان تحت حمایت در ماه رمضان کمک کردند که این کمک‌ها نسبت به سال گذشته ۷۸ درصد رشد داشته است.
به گزارش مداح نیوز از تبریز،به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی، بهروز شریف، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: مردم نیکوکار این استان بیش از یک میلیارد تومان برای اطعام و افطاری مددجویان تحت حمایت در ماه رمضان کمک کردند که این کمک ها نسبت به سال گذشته 78 درصد رشد داشته است.

وی با تقدیر از کمک خیران استان آذربایجان شرقی به نیازمندان در ماه رمضان، بیان کرد: برنامه‌های کمیته امداد در ماه رمضان با هدف ترویج فرهنگ سنت حسنه الهی و همچنین کمک به رفع مشکلات نیازمندان برگزار شد. 

وی با اشاره به اینکه اکنون 9 هزار نفر از ایتام و فرزندان محسنین حامی ندارند، افزود: از مردم و خیران استان آذربایجان شرقی می خواهیم با ثبت نام در طرح اکرام و محسنین حمایت از این ایتام و فرزندان نیازمند را بر عهده بگیرد.

شریف با اعلام اینکه پایگاه‌های این نهاد در استان آذربایجان شرقی آماده دریافت زکات فطره مردم در عید فطر هستند، افزود: زکات فطره جمع‌آوری‌شده برای تامین معیشت، رفع سوءتغذیه کودکان، کمک‌هزینه تحصیلی، درمان، جهیزیه و مسکن نیازمندان هزینه می‌شود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با اشاره به رویکرد این نهاد برای بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و الکترونیکی در دریافت کمک‌های مردمی، گفت: مردم نیکوکار این استان برای سهولت در پرداخت زکات فطره و سایر کمک های خود به نیازمندان می توانند از کد آنی پرداخت #041*8877* استفاده کنند.

افزایش اعتماد مردم و خیرین به کمیته امداد با افزایش 80 درصدی اطعام نیازمندان جلفا

ارسلان طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در جلفا، با اشاره به این‌که یک خیّر جلفایی در شب‌های قدر 220 بسته غذایی در بین نیازمند تحت پوشش کمیته امداد شهرستان جلفا توزیع کرده است اظهار داشت: ارزش ریالی هر یک از بسته‌های غذایی 175 هزار تومان بود.

وی افزود: در طول روزهای گذشته از ماه مبارک رمضان در بین 870 خانواده تحت حمایت کمیته امداد شهرستان جلفا، بسته‌های غذایی به ارزش 125 میلیون تومان در قالب طرح اطعام و همیان مولا توزیع‌شده و این بسته‌های غذایی شامل برنج، گوشت مرغ، روغن مایع و قند بوده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان جلفا بابیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال 900 نفر از مددجویان کمیته امداد جلفا میهمان سفره‌های آسمانی بودند، تصریح کرد: سفره‌های آسمانی در مساجد و حسینیه‌های شهر جلفا با کمک‌های خیرین، هیأت امنای مساجد و منطقه آزاد تجاری ارس برپا و مددجویان این نهاد اطعام شدند.

طهماسبی در ادامه از شهروندان جلفایی و خیرین خواست تا در فرصت اندک باقی‌مانده از ماه مبارک رمضان، کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را از مددجویان کمیته امداد دریغ نکنند.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر 86 نفر از ایتام شهرستان جلفا فاقد حامی هستند، گفت: امیدواریم مردم خیر و نوع‌دوست جلفا و خیرین به‌عنوان پدر و مادر معنوی حداقل هر یک از ایتام را مورد حمایت قرار دهند که در صورت تمایل می‌توانند با شماره تلفن 42054007 تماس حاصل کنند.

رئیس کمیته امداد شهرستان جلفا ابراز داشت: در خصوص اطعام مددجویان نسبت به سال گذشته افزایش 80 درصدی را در شهرستان جلفا شاهد بودیم این در حالی است که نشان می‌دهد اعتماد مردم و خیرین نسبت به فعالیت‌ها و اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) افزایش‌یافته است.

طهماسبی از جمع‌آوری 61 میلیون تومان صدقه تا نیمه خردادماه در این شهرستان خبر داد، یادآور شد: پنج هزار و 400 صندوق جمع‌آوری صدقاتی که در این شهرستان وجود دارد مردم جلفا تا نیمه خردادماه سال جاری 61 میلیون تومان صدقه دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 25 درصدی دارد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین