امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
۱۲:۰۲
کد خبر: ۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
تعداد بازدید: ۱۰۰۷
همزمان با عید فطر انجام می شود؛
مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی گفت:هم‌زمان با عید سعید فطر و به‌منظور جمع‌آوری فطریه و کفارات مردم، دو هزار و ۳۰۰ پایگاه زکات فطره در سطح استان فعال خواهند بود.
به گزارش مداح نیوز از مشهد مقدس،حبیب‌الله آسوده، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: هم‌زمان با عید فطر کمیته امداد استان دو هزار و ۳۰۰ پایگاه جمع‌آوری زکات فطره و کفاره را در کل استان مستقر می‌کند که ۵۶۰ پایگاه آن در مشهد است.

وی با اشاره به اینکه نیکوکاران خراسان رضوی سال ۹۶ بیش از شش میلیارد تومان فطریه و کفاره خود را به کمیته امداد پرداخت کردند افزود: وجوه جمع‌آوری‌شده در روز عید فطر با همکاری بانک‌ها در کمترین زمان ممکن به‌حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
آسوده بابیان اینکه کمیته تخصصی زکات در استان فعال‌شده است، ادامه داد: این نهاد نسبت به جذب زکات‌ واجب و مستحب اقدام کرده که خوشبختانه در سال گذشته بیش از ۲۲ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری و هزینه کرده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی پیش‌بینی جذب زکات واجب و مستحبی امسال را ۲۸ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: هزینه کرد زکات جمع‌آوری‌شده شامل ۶۰ درصد در امور محرومان و ۴۰ درصد در امور عمرانی است.
وی بابیان اینکه زکات موجب ایجاد تعادل اقتصادی، کاهش طبقات اجتماعی و افزایش امنیت جامعه می‌شود افزود: معتقدیم که جای درس زکات در کتب درسی خالی است و اگر این دروس در سرفصل‌های درسی مدارس، آن‌هم از پایه قرار بگیرد شاهد پیامدها و دستاوردهای بسیار خوبی خواهیم بود.
آسوده به پرداخت‌های الکترونیکی توسط نیکوکاران جهت مشارکت با کمیته امداد تأکید کرد و گفت: با این روش شاهد کاهش سرقت‌ها و سرعت بخشیدن به فرایند کمک به نیازمندان خواهیم بود.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به اینکه میزان مشارکت‌های مردمی پاسخگوی همه نیازهای خانواده‌ها نیست، بیان کرد: بیش از رشد درآمدها رشد گرانی‌ها را داشتیم و کل صدقات سال گذشته کمیته امداد استان ۲۳ میلیارد تومان بود.
آسوده افزود: کمیته امداد خراسان رضوی سال گذشته تحویل هزار و ۲۰۰ باب واحد مسکونی، اهدای پنج هزار سری جهیزیه، راه‌اندازی ۱۰ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال را در کارنامه خود دارد.
وی ادامه داد: نسبت کمک‌های مردمی به نسبت بودجه تخصیصی کمیته امداد ۱۰ تا ۱۵ درصد را شامل می‌شود که در سرفصل‌های معیشت، مسکن، درمان، تحصیل، ازدواج، ابن سبیل، اشتغال و دیگر سرفصل‌ها هزینه می‌شود.
آسوده انتقال وجوه مشارکت‌های مردمی به خارج از کشور را تکذیب کرد و گفت: وجوهات مردمی به کشورهای خارج که جای خود دارد حتی به شهر و یا استان دیگر نیز منتقل نمی‌شود.

انتهای پیام

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین