امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
۱۹:۱۶
کد خبر: ۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
تعداد بازدید: ۹۲۱
فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: دلیل دست‌وپا زدن استکبار این است که در واقع اسرائیل، گروگان جهان اسلام و جمهوری اسلامی است؛ امروز اسرائیل به‌شدت تحت سیطره و تهدید نیروهای انقلاب قرار دارد.

 به گزارش مداح نیوز از مشهد مقدس  به‌نقل از روابط‌عمومی سازمان بسیج رسانه خراسان‌رضوی، سردار یعقوب‌علی نظری در دومین «ضیافت اندیشه» اصحاب رسانه خراسان‌رضوی اظهار داشت: نگاه ما به قدس، پاره تنی است و در مقیاس و جغرافیای اعتقادی به قدس نگاه و عمل می‌کنیم.

وی ادامه داد: نخستین کاری که انقلاب اسلامی در ارتباط با قدس و ملت فلسطین کرد، امیدبخشی بود؛ در نتیجه همه تلاش‌هایی که اعم از جنگ‌های عربی، چریکی و پارتیزانی صورت گرفته بود، مردم فلسطین نه‌تنها نتوانستند به مقصود خود برسند بلکه واپس‌گرا شدند اما با پیروزی انقلاب اسلامی این امید به مردم فلسطین بازگشت.

فرمانده سپاه امام رضا (ع)، ارتقای موضوع فلسطین از موضوعی عربی به اسلامی را دستاورد انقلاب اسلامی دانست و افزود: آفرینش بخش‌های عملیاتی گسترده در ارتباط با تحقق این آرمان، حماس، گردان‌های عملیاتی، پشتوانه حزب‌الله، خط مقاومت و همه این‌ها خروجی انقلاب اسلامی در ارتباط با فلسطین است که تأکید داریم قدس از انقلاب اسلامی جدایی‌پذیر نیست.

وی اضافه کرد: دلیل دست‌وپا زدن استکبار این است که در واقع اسرائیل، گروگان جهان اسلام و جمهوری اسلامی است؛ امروز اسرائیل به‌شدت تحت سیطره و تهدید نیروهای انقلاب قرار دارد.

سردار نظری با بیان این‌که اسرائیل جرأت اقدام علیه انقلاب اسلامی ندارد، خاطرنشان کرد: موشک‌هایی که به سمت اسرائیل رفت، در نتیجه یک اقدام اسرائیل برای امتحان کردن جمهوری اسلامی بود که ببیند تصمیم انقلاب اسلامی در مقابل اقدام اسرائیل چه خواهد بود، انقلاب اسلامی پاسخ داد، شدید هم پاسخ داد و این پیام صادر شد که اگر موضوع تکرار شود، هدف بعدی تل‌آویو خواهد بود.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در تبیین دستاوردهای انقلاب و جایگاه بین‌المللی آن، بیان کرد: مهم‌ترین چالش ما در کشور، چالش معیشت است، در این مقطع هیچ چالشی مهم‌تر از معیشت نیست و توجه به راهبرد استکبار در این موضوع نیز حائز اهمیت است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) اضافه کرد: برای دشمن رابطه معیشت با استقلال و معیشت با عزت مورد توجه نیست بلکه همیشه رابطه معیشت با تحریم، معیشت با موشک، معیشت با خط مقاومت و حمایت از فلسطین و یمن مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: جوان ما وضع موجود را با آرمان‌ها تحلیل می‌کند نه با گذشته، فکر می‌کند همه محصولاتی که امروز در اختیار جامعه اسلامی و انقلابی قرار دارد، به‌سادگی به‌دست‌آمده و گاهی ما نیز ندانسته در میدان دشمن بازی می‌کنیم، ادعا و هدفمان چیز دیگری است اما عملمان در مسیر اهدافی غیر از اهداف خودمان است.

سردار نظری با تأکید بر اهمیت انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جدید، خاطرنشان کرد: باید گذشته 40 ساله انقلاب اسلامی و دستاوردهای با اهمیت، غیرقابل انکار و بسیار بزرگ که در نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار این نظام اسلامی حاصل‌شده، به‌طور گسترده به نسل جدید معرفی شود و آینده را مبتنی بر سه اصل «گذشته، حال و آرمان» تحلیل کنیم.

وی اضافه کرد: اگر مؤلفه‌های قدرت و توانایی داخلی را بشناسیم، می‌توانیم بر بخش عمده مشکلات غلبه کنیم همان‌طور که ادعا می‌کنیم حداقل 40 درصد مشکلات استان هیچ ارتباطی با تحریم‌ها ندارد و با شناخت مؤلفه‌های قدرت و ظرفیت‌ها در استان قابل‌حل است.

عباس محمدیان مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی نیز به بیان دغدغه‌های سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی پرداخت و اظهار کرد: بسیج رسانه به دنبال استفاده از ظرفیت‌های رسانه برای بهبود هرچه بهتر رسانه‌های استان است، انتظار این است که بتوانند با رصد تحولات، پیش‌بینی مناسبی از اتفاقات آینده داشته باشد.

وی با بیان این‌که در بسیج رسانه، الگویی موفق در ارتباط با رسانه‌ها شکل گرفت، افزود: شاهد رشد قارچ گونه کانال‌هایی هستیم که شناسنامه و هویتی ندارند و بستر ایجاد رفتارهای غیراخلاقی می‌شوند، با توجه به حضور بیشتر نخبگان رسانه‌ای در این حوزه، باید به سمت محدود کردن فضا برای فعالیت این دسته فعالان مجازی برویم.

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بداخلاقی‌هایی که امروز در فضای مجازی به خاطر اختلاف سلایق سیاسی وجود دارد که به اصل نظام ضربه می‌زند؛ هیچ رسانه‌ای حق ندارد برای رسیدن به اهداف سیاسی خود، اصل نظام و انقلاب را هدف قرار بدهد.

محمدیان با بیان این‌که این محافل، باید محافل همدلی و همراهی رسانه‌های استان باشد، اضافه کرد: امید است بسیج رسانه در سال 97 همچون سال گذشته با تلاش و همت دوچندان، اثرگذارتر باشد.

در پایان این مراسم، از پوستر «سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی» رونمایی شد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین