امروز : سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
۰۸:۰۲
کد خبر: ۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۷
تعداد بازدید: ۷۳۳۸
معاون رئیس جمهور ایران در امور زنان در مصاحبه با یک خبرگزاری اروپایی گفت که ایران حسن نیت خود را در توافق هسته ای نشان داد و تا ابد منتظر تایید آن نخواهد ماند.
به گزارش سرویس بین الملل مداح نیوز، "معصومه ابتکار" معاون رئیس جمهور در امور زنان که در ویلنیوس پایتخت لیتوانی به سر می برد در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت که تهران نمی تواند تا ابد برای تایید برجام منتظر بماند.

وی همچنین گفت که تهران خود را برای غنی سازی بیشتر اورانیوم آماده می کند و این آماده سازی در حال انجام بوده و تمامی این اقدامات در چارچوب برجام است.

پس از آنکه ماه گذشته "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا به صورت یکجانبه از توافق هسته ای با ایران خارج شد، آینده برجام در هاله ای از ابهام قرار گرفت. کشورهای 4+1 پس از خروج آمریکا به دنبال یافتن راهی برای حفظ این توافق با تهران هستند.

ماه پیش یکی از مقامات ارشد ایران اعلام کرده بود که قدرت های اروپایی تنها تا پایان ماه می فرصت دارند تا بسته اقتصادی خود برای جبران تاثیرات خروج آمریکا از برجام را پیشنهاد دهند.

ابتکار در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد که ایران خواستار آن است که قدرت های اروپایی، روسیه و چین در سریعترین وقت ممکن توافق را تایید کنند چون ایران نمی تواند تا ابد منتظر بماند و این بخشی از حق ملی ماست.

ابتکار که برای شرکت در مجمع جهانی رهبران سیاسی زن در ویلنیوس حضور داشت افزود: ما در این توافق بازیگر متعهدی بودیم. ما حسن نیت خود را نشان دادیم. ما با منطقه بسیار بی ثباتی مواجه هستیم.

معاون رئیس جمهور گفت که حفظ این توافق مهم بوده و این اهمیت نه فقط به دلیل هسته ای بودن آن است بلکه به دلیل توافق عدم اشاعه آن می باشد.

وی تاکید کرد که این توافق همچنین برای صلح و امنیت نه تنها خاورمیانه بلکه منطقه وسیعتر و در سطح جهانی بسیار مهم است.

ابتکار از اتحادیه اروپا خواست تا موضع بسیار مستحکمی را در قبال هرگونه اقدام یکجانبه که بتواند مانع از روند صلح و امنیت شود اتخاذ کنند.

انتهای پیام/.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین