امروز : سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
۱۳:۵۷
کد خبر: ۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
تعداد بازدید: ۹۸۲۹
وزیر نیرو:
وزیر نیرو با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۷ سد در کشور آبگیری شد گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ۲۶ سد با حجم ۴.۳ میلیارد متر مکعب وارد مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

  به گزارش سرویس اقتصادی مداح نیوز، رضا اردکانیان صبح امروز در آئین آغاز عملیات اجرایی سد خائیز تنگستان، کشور ایران را از نقاط کم‌آب جهان دانست و اظهار داشت: با توجه به بحران کم‌آبی باید با این مشکل مهم سازگاری شود که وظیفه همه است با مدیریت مصرف آب و برق رسالت خود را در مقابله با کم‌آبی به نحو احسن انجام دهند.

وزیر نیرو، مهار آب‌های روان را یک ضرورت دانست و با بیان اینکه اجرای پروژه‌های بزرگ نباید تحت تاثیر مشکلات قرار گیرد گفت: ساخت سد برای کنترل و مهار آب‌های سطحی و روان در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد و اجرای این پروژه‌ها نباید تحت تاثیر مشکلات جامعه قرار بگیرد.

اردکانیان با اشاره به موفقیت‌های وزارت نیرو در تکمیل سدهای در دست ساخت خاطر‌نشان کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 26 سد با حجم ذخیره 4.3 میلیارد متر مکعب وارد مدار بهره ‌برداری شده که 17 سد آن سال گذشته افتتاح و آبگیری شد.

وی با اشاره به اجرای  ساخت سد در استان بوشهر بیان کرد: وزارت نیرو اجرای پروژه‌های مهم سد‌سازی از جمله سد دالکی دشتستان، دشت‌پلنگ دشتی، باغان و خائیز در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

وزیر نیرو با قدردانی از تلاش نمایندگان استان بوشهر در مجلس برای پیگیری اجرای سدهای یاد شده افزود: نمایندگان استان در مجلس، استاندار بوشهر و مسئولان استانی برای پیگیری و اجرای سدهای یاد شده نقش مهمی داشته‌اند که از تلاش‌ها و خدمات آنان قدردانی می‌شود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین