امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۰۳:۱۴
کد خبر: ۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
تعداد بازدید: ۳۲۸۳
حجت الاسلام ماندگاری:
حجت الاسلام ماندگاری گفت: مسلمان اسم و رسم دارد امروز بسیاری اسم مسلمانی دارند اما رسم مسلمانی این است که دستورات اسلام را دقیق انجام دهیم.
به گزارش سرویس اجتماعی مداح نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری؛ در ویژه برنامه ضیافت الهی که در ششمین روز از ماه مبارک رمضان در مهدیه امام خامنه ای (مدظله العالی) اوقاف در مشهد برگزار شد؛ به تفسیر آیه ۱۰۲ سوره ال عمران " يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ" پرداخت و افزود: این آیه نیز سه انتظار خدا، پیامبر(ص) و امام زمان(عج) را بیان می کند و هر کس دوست دارد زندگی ایمانی داشته باشد به پیام های این آیات عمل کند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: خدا در این آیه می فرماید: ای کسانی که ادعا می کنید ایمان آوردید ایمان پیدا کنید به مکتبی که من آورده ام.

وی با بیان اینکه مکتب خدا اسلام است؛ گفت: خداوند در آیه ۱۹ سوره آل عمران دین را نقشه و راهنمای زندگی می داند و در آیه ۸۵ این سوره نیز اسلام را جاده سعادت بشر می داند که اگر بشر در این جاده دقیق، سریع و سالم حرکت کند به سعادت می رسد.

وی در خصوص علت انتخاب اسلام توسط بشر به عنوان دین اظهار کرد: اسلام توسط همه پیامبران به مردم معرفی شده است؛ اما در پیامبران پیشین اسلام دارای محدودیت زمانی و مکانی بود اما اسلامی که توسط پیامبر گرامی اسلام به ما معرفی شد که با عنصر ولایت موجب پویایی آن شده است و به روز است.
 
حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با بیان اینکه اسلام در هر زمان و مکان امت را راضی می کند؛ افزود: فردی از امام راحل (ره) سوال کرد: اگر مردم چین مسلمان شوند به دلیل جمعیت زیادشان و محدودیت های غذایی اسلام از گرسنگی می میرند امام در جواب فرمودند: اگر مردم چین مسلمان شوند اسلام آنان را در بن بست قرار نمی دهد.

وی اولین پیام این آیه را پذیرفتن اسلام توسط کسانی که ایمان آوردند، دانست و گفت: پیام دوم این آیه این است که اگر اسلام را پذیرفتید در انجام مقررات خدا کوتاهی نکنید و به دستورات الهی به درستی عمل کنید.

وی با بیان اینکه تقوا بر سه پایه مراقبت بر خدا، مراقبت بر قیامت و مراقبت بر فتنه های شیطان استوار شده است؛ افزود: بالاترین صفت خداوند کبریایی اوست و حق مراقبت خدا این است که خدا را کوچک نکنیم.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: حق مراقبت قیامت این است که یوم الحساب را باور کنیم  وآن را جدی بگیریم و حق مراقبت بر فتنه های شیطان این است که مکر شیطان را جدی بگیریم.

وی پیام سوم این آیه را این گونه بیان کرد: نوع حیات و مرگ را ما خود انتخاب می کنیم که مسلمان یا کافر از دنیا برویم، مسلمان اسم و رسم دارد امروز بسیاری اسم مسلمانی دارند اما رسم مسلمانی این است که دستورات اسلام را دقیق انجام دهیم.
انتهای پیام/
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین