امروز : جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
۲۲:۳۰
کد خبر: ۴۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
تعداد بازدید: ۱۰۲۰
مدیر حوزه علمیه خراسان:
مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: ما مدعی تبدیل مشهد به مرجعیت علمی و فرهنگی جهان اسلام هستیم و این مهم با تلاش بخش های مختلف، امری میسر است.

به گزارش سرویس اجتماعی مداح نیوز،رئیس و جمعی از اعضای شورا شهر مقدس مشهد  با آیت الله عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان دیدار و گفتگو کردند

در این دیدار آیت الله سید مصباح عاملی اظهار کرد: همزمانی جلسه با این ماه برکت را به فال نیک میگیریم و امیدواریم خروجی پربرکتی نیز برای مشهدالرضا(ع) داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه 3 شاخص اصلی در ماه مبارک رمضان وجود دارد که مجموع این شاخص‌ها زیربنای هرگونه تحول و حرکت سازنده در زندگی فردی و اجتماعی ماست، گفت: نخستین شاخص نزول قرآن مجید در این ماه است؛ شاخص دوم خودسازی در قالب امساک و روزه گرفتن و شاخص سوم شب قدر است.

آیت الله عاملی با بیان اینکه شب قدر، نتیجه و خروجی نزول قرآن و تلاش در جهت خودسازی است، تصریح کرد: تمامی این شاخص‌ها در یک زنجیره قرار گرفته و اگر در آخر این ماه زنجیره را کامل نموده باشیم، خروجی شب قدر، سرنوشت مناسبی برای ما خواهد بود.

وی در ادامه گفت: حوزه علمیه خراسان پس از حکم امسال مقام معظم رهبری به دنبال رویکردی پاسخگو، تحولی، روزآمد و کارآمد است؛ پویایی عامل حفظ کننده حیات این مجموعه و هر مجموعه دیگری محسوب می‌شود.

آیت الله عاملی خاطرنشان کرد: راکد بودن فساد را در پی خود خواهد داشت و تمامی نهادهای خدمتگذار نظام و انقلاب باید فعالیت‌ها و حرکات تحولی داشته باشند تا دچار رکود نشوند.

وی با بیان اینکه جلسه امروز بستر بسیار مناسبی برای تعریف نقش متقابل میان حوزه علمیه و مسئولین شهری این شهر مقدس است، افزود: ما مدعی تبدیل مشهد به مرجعیت علمی و فرهنگی جهان اسلام هستیم و این مهم با تلاش بخش های مختلف، امری میسر است.

مدیر حوزه علمیه خراسان بزرگترین رسالت حوزه علمیه را ایفای نقش در عرصه فرهنگ جامعه عنوان کرد و افزود: جامعه اسلامی به راحتی می‌تواند فرهنگ قرآنی در جامعه خود پیاده کند؛ همگی ما باید با تعامل و استفاده از ظرفیت ها برای اجرای مسئولیت خود تلاش کنیم.

آیت الله عاملی در ادامه «تعامل» را امری با اصالت دانست که دو برکت هم‌افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت ها را بهمراه دارد؛ ظرفیت‌ها را با استفاده از تعامل می‌توان شناسایی نمود و از طرف دیگر، تعامل یکی از ارکان حوزه انقلابی است.

وی با بیان اینکه تعاملات شدنی هستند و زمینه آنها باید در تمامی دستگاه های مربوط به نظام و مردم فراهم شود، اظهارکرد: انسجام و حرکت نظام‌مند از دیگر ثمرات تعامل بشمار می‌آید؛ امروز شاهد فعالیت جزیره‌ای نهادهای مختلف هستیم و با چنین شرایطی به اهداف مدنظر دست پیدا نخواهیم کرد.

آیت الله عاملی در پایان صحبت های خود از آمادگی حوزه علمیه برای گسترش تعاملات فرهنگی شهر و مخصوصا مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار خبرداد و گفت: مسئله شهر و شهروندی بزرگترین مسئله پیش روست و تا حد امکان در جهت استفاده از ظرفیت های موجود برای خدمت به شهر امام رضا(ع) تلاش خواهیم نمود. 

انتهای پیام/
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین