امروز : شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
۰۶:۲۳
کد خبر: ۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
تعداد بازدید: ۹۱۷
معاون معمای و شهرسازی شهرداری اصفهان:
معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان با بيان اينکه متولي اصلي اجراي طرح جامع اصفهان بر عهده شهرداري است، گفت: هزينه‌هاي اين طرح بايد از محل اعتبارات دولتي تامين شود و اميدواريم تا تير ماه اين امر محقق شود.

 به گزارش سرویس اجتماعی مداح نیوز، محمد نورصالحی امروز(یکشنبه) در سی و چهارمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر اصفهان ضمن تبريک فرارسيدن ماه مبارک رمضان درخصوص تدوين طرح تفصيلي اصفهان اظهار كرد: مراحل تدوين و بازنگري در اين طرح به دليل طولاني شدن زمان از ارائه طرح تا تصويب و ابلاغ، سبب شده است تا شاهد نواقصي در آن باشيم.

وی با بیان اینکه دغدغه‌هاي مسئولان اجرايي طرح تفصيلي شهر اصفهان باعث شد تا اين طرح اجرايي و در مسير اجرا مشکلات آن برطرف شود، تصريح کرد: اين در حالي بود كه به دليل زاويه ديدي كه قبلا در طرح گنجانده شده است اجراي آن مشكلاتي را براي شهر ايجاد مي‌كند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان به امضاي تفاهم نامه بين شهرداري اصفهان  و وزارت راه و شهرسازي کشور اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه به امضا رسيده بين شهرداري اصفهان و وزارت راه و شهرسازي کشور منجر به تدوين طرح اصفهان محور شده است.

وی خاطرنشان کرد: تهیه طرح جامع برای شهر اصفهان، مساله محور بوده و بعضي مشکلاتي که شهرداري با آن مواجه شده است را الزام آور مي‌كند كه لزوم تدوين اين طرح نيز ذكر شده است.

نورصالحی با بیان اینکه در خصوص طرح جامع شهر اصفهان مطالعاتي در معاونت شهرسازي شهرداري اصفهان و شهرهاي مشابه انجام شده است، ادامه داد: براساس تعاملات و مذاکراتي که انجام شده  قرار بر اين شد تا متولي اصلي اجراي اين طرح شهرداري اصفهان، شوراي اسلامي شهر، جهاد كشاورزي استان و سازمان محيط زيست باشند و همه مسئولين در اجراي اين طرح دخيل باشند تا طرحي تدوين شود تا جامعيت داشته باشد و مورد قبول مسئولان شهري و متوليان مربوطه باشد.

وی با بیان اینکه اعتبارات اجراي طرح جامع و تفصيلي اصفهان بايد از محل اعتبارات دولتي تامين شود، گفت: اعتبارات اين طرح تا تير ماه سال جاري تامين شود تا اجراي آن در دستور کار قرار گيرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان به انجام مطالعات لازم با کمک مسئولان داخل و خارج از شهر اشاره کرد و گفت: اميدواريم بتوانيم در معاونت شهرداري اصفهان طرحي را تدوين كنيم كه جامعيت لازم را داشته باشد و خدمات لازم و كافي را در اختيار شهروندان قرار دهد.

وی با بیان اینکه متولي اصلي تدوين طرح جامع و تفصيلي شهر اصفهان شهرداري است، تصريح کرد: اميدواريم کار خوب و با ارزشي انجام شود و براي سال‌هاي آينده خدمات لازم را ارائه دهد و كمتر نياز به بازگشت به شوراي اسلامي و بخش‌هاي مربوطه را داشته باشد.

نورصالحی اجرای طرح جامع شهری براي اصفهان را منجر به راحت شدن امور براي مردم، شهرداري و شوراي اسلامي شهر دانست و گفت: مدل مربوطه براي تدوين و اجراي اين طرح براساس مدل‌هاي مشارکتي انتخاب مي شود.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین