امروز : پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
۲۰:۰۸
کد خبر: ۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
تعداد بازدید: ۹۷۸
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس عنوان کرد:
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از وجود 4 میلیون و 800 هزار «مشهد ‌کارت» در دست شهروندان مشهدی خبر داد.
 به گزارش سرویس اجتماعی مداح نیوز، مجتبی بهاروند با بیان اینکه از ابتدای راه‌اندازی بلیت الکترونیک در سال 1389 تاکنون بیش از 4 میلیون و 800 هزار «من‌کارت» صادر و در اختیار شهروندان قرار گرفته است، اظهار کرد: هزینه فرآیند صدور مشهد‌ کارت با توجه به نوسانات فعلی بازار ارز بالغ بر 7 هزار تومان است در حالی که از شهروندان مبلغ 5 هزارتومان اخذ می‌شود.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه صحبت‌های خود به تعداد کل ایستگاه‌های اتوبوس سطح شهر اشاره کرد و گفت: در مشهد بیش از 3 هزار و 500 ایستگاه اتوبوس و 540 باجه و دستگاه شارژ من ‌کارت وجود دارد که 180 ایستگاه مجهز به ارائه خدمات شارژ «من‌کارت» در انتهای خطوط و حدود 250 دستگاه نیز در پایانه‌های سطح شهر مستقر شده‌اند.
وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های سال جاری سازمان اتوبوسرانی، تجهیز ایستگاه‌های فاقد امکان شارژ «من‌کارت» با نصب دستگاه خودکار شارژ کارت شهروندی است، افزود: در صورتی‌ که ایستگاه از زیرساخت‌های لازم در این زمینه اعم از (برق، امنیت، سازه ایستگاه و ...) برخوردار باشد، دستگاه مذکور نصب و خدمات شارژ به شهروندان فراهم می‌شود.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد به مقوله "شهر هوشمند" در حوزه سازمان اتوبوسرانی اشاره کرد و گفت: برنامه هوشمندسازی در بخش‌های مختلف اجرا و یا در حال تولید است که از جمله آنها، اطلاع‌رسانی مسافران با استفاده از نرم‌افزار موبایلی است.
بهاروند افزود: به کمک این برنامه موبایلی می‌توان به اطلاعاتی همچون موقعیت رسیدن اتوبوس به ایستگاه، خطوط عبوری از ایستگاه، مسیر خطوط و پایانه‌های سرویس‌دهی سطح شهر دسترسی پیدا کرد؛ برنامه‌ریزی سفر با استفاده از نرم‌افزار موبایلی ( نمایش هزینه سفر، زمان تقریبی سفر و میانگین زمان انتظار) نیز از دیگر امکانات این برنامه است.
وی در ادامه به دیگر اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و گفت: نظارت آنلاین بر تخلفات ناوگان سطح شهر، پرداخت بهای خدمات به صورت موبایلی، خدمات شارژ کارت با موبایل و کارت شتاب، ارائه سرویس‌های شهروندی در پایانه‌های سطح شهر و... از دیگر برنامه‌های سازمان اتوبوسرانی در حوزه شهر هوشمند است.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه زمانبندی سفرهای درون‌شهری از اهمیت بالایی برخوردار است که رفاه حال شهروندان را به‌ همراه خواهد داشت، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر 143 نقطه در سطح شهر مجهز به تابلو زمان رسیدن اتوبوس هستند که براساس پارامترهایی مانند تعداد خطوط عبوری، زیرساخت‌ فنی و... نصب شده است و برای سایر ایستگاه‌ها، نرم‌افزاری موبایلی طراحی شده است که شهروندان می‌توانند ایستگاه اتوبوس مورد نظر خود را بر روی نقشه انتخاب و موقعیت اتوبوس‌هایی که به ایستگاه مذکور نزدیک می‌شوند را مشاهده کنند.
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین