امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۰۴:۰۶
کد خبر: ۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
تعداد بازدید: ۱۳۵۳
تلگرام بازهم از دسترس خارج شد
با وجود اظهارات ضد و نقیضی که در هفته‌های گذشته از سوی مسئولین در رابطه با آخرین وضعیت پیام رسان تلگرام شده بود، از ساعاتی پیش دسترسی به این پیام رسان خارجی مختل شده است و کاربرن ایرانی حتی با فیلتر شکن نیز قادر به استفاده از آن نیستند.
به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ به رغم اینکه مسئولان به صورت رسمی از فیلتر شدن این پیام رسان خارجی در روز مشخصی به صورت قاطع خبر نداده بودند، اما برخی اظهار نظر‌های غیر رسمی حکایت از فیلتر شدن تلگرام بین ۳۱ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت داشت.

اکنون و در شرایطی که که حتی با فیلتر شکن نیز دست رسی به این پیام رسان خارجی وجود ندارد، به نظر می‌رسد همه آن اظهارات جسته گریخته در مورد مسدود کردن این پیام رسان خارجی به حقیقت پیوسته و تلگرام فیلتر شده است.

البته برخی منابع این عدم امکان دسترسی را به ماجرای فیلتر بودن مربوط نمی‌دادند.
چرا که گفته می‌شود، پاول دورف رییس تلگرام در توییتی به قطعی تلگرام واکنش نشان داده و علت قطعی امروز تلگرام را توضیح داده است که علی رغم برخی شایعات، خبر فیلتر تلگرام صحت ندارد.

پاول دوروف موسس تلگرام، در صفحه توییتر خود خبر داده که این اتفاق به خاطر بروز اختلال در یکی از سرورهای اروپا رخ داده و موقتی است. دوروف اضافه کرده که هم اکنون موضوع در دست بررسی است و حداکثر ظرف دو ساعت آینده رفع می شود.

اما با ادامه قطعی تلگرام دوروف در توئیت دیگری نوشت:

پاول دوروف در توئیتی اعلام کرد دلایل اصلی قطعی تلگرام یک حمله بزرگ DDoS و داغ شدن بیش از حد یکی از سرورهای تلگرام است.

وی در این پیام نوشت: دلایل اصلی اختلال درتلگرام عبارتند از: «۱- یک حمله بزرگ DDoS، ما نمی توانیم این تعداد زیاد IP را مسدود کنیم.» «۲-داغ شدن بیش از حد یکی از سرورهای تلگرام»

وی در پیامی دیگر نوشت: ما گزارش هایی از کاربران در کشورهای دیگر درباره اختلال تلگرام دریافت کرده ایم. بیشتر این گزارش ها از روسیه و ایران، عراق،انگلیس و آمریکا است. ما مشغول بررسی این مشکل هستیم.

پیش از این نیز بحث‌هایی درباره فیلتر تلگرام مطرح شده بود و حتی بسیاری از مسئولان به عضویت خود در این شبکه پایان داده بودند.

معاون رئیس جمهور نیز در 29 فروردین سال جاری خطاب به دستگاه‌های دولتی از آنان خواسته بود خدمات خود را در شبکه‌های پیام‌رسان داخلی ارائه کنند.

این در حالی است که بسیاری از رسانه‌های رسمی کشور نیز به فعالیت خود در تلگرام خاتمه داده‌اند.

بر اساس آخرین شنیده‌ها مدیر عامل تلگرام نیز در توئیتر خود اعلام کرده است که اختلال پیش آمده به خاطر بروز مشکلاتی در سرورهای این شبکه است.


منبع: تابناک
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین