امروز : سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
۱۵:۲۷
کد خبر: ۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
تعداد بازدید: ۱۲۳۶
در راستای انتخابات 96؛
جنبش خیزش جنوب شهری ها حرکتی است اجتماعی که توانسته بر اختلاف ها غلبه کند و به کمک اشتراکات ، اندیشه صحیح را برای مدیریت شهری ارائه کند.

جنبش خیزش جنوب شهری هاگذری در جنوب شهر تهران، همان جا همه ی کوچه هایش با نام پرافتخار شهیدان مزین شده است، کوچه هایی که کم و بیش در تاریکی سالهای دور مانده اند، بسیاری از مسئولین ما در شورای شهر از همین مناطق به آنجا کوچ کردند، آری به واقع کوچ کرده اند؛ چرا که آراء مردمان ساده و خونگرم این حوالی همان سکوی پرتابی بود که مسئولین کنونی را برای دادخواهی به عرصه حضور روانه کرد اما در عوض هیچ چیزی عایدشان نشد.از تمام گذشته خود دور شدند چنان که اکنون این مناطق برایشان ناآشناست. آیا واقعاً سهمشان از کلان شهر تهران این است؟ آیا شهر تهران نیاز به متخصص معضلات اجتماعی ندارد تا به دور از سهم خواهی پا به عرصه بگذارد و به صورت حرفه ای و جدی و با کمک یکایک مردم به شناخت و بیان و ارائه ی مسیر رفع مشکلات این مناطق بپردازد؟

به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ در تکاپوی انتخابات شورای شهر 96 و در بین طیفها و احزاب ِ از بدنه مردم جامعه(بخوانید جدا افتاده از مردم و مطالبه گر) جنبشی متشکل از افرادی کارآمد و دردکشیده و متخصص فرهنگی و اجتماعی با چشم انداز حرکت رو به جلو در بحث شناخت مسائل و معضلات اجتماعی منطقه ای در کلانشهر تهران شروع به فعالیت نموده اند.


عباس گچکار؛ سخنگوی خیزش جنوب شهری ها

ما خیزش جنوب شهر هستیم؛ نه جریان چپ، نه جریان راست.

جنبش خیزش جنوب شهری ها حرکتی است اجتماعی که توانسته بر اختلاف ها غلبه کند و به کمک اشتراکات ، اندیشه صحیح را برای مدیریت شهری ارائه کند.

تفکر حاکم بر جنبش خیزش جنوب شهری ها، در حالی که بخشی از افکار اجتماعی اصولگرایان و اصلاح طلبان و دیگر اندیشه های منطبق بر قانون اساسی را در خود جای داده ، اما هیچ کدام از اینها نیست و اندیشه مردمی متعلق به خود خیزش است.

خیزش با خارج کردن تفکر سیاسی از حرکت خود ، وارد فعالیت فرهنگی ، اجتماعی و خدماتی شهر تهران شده و معتقد است راه رسیدن به توسعه پایدار در کلان شهر تهران نگاه فرهنگی-اجتماعی به شهر است .معتقد است شهر کشور نیست که بخواهیم نگاهی سیاسی به آن داشته باشیم ، بلکه شهر صرفا شهر است و مدیریت شهری نیاز به نگاهی فرهنگی و اجتماعی دارد.

خیزش جنوب شهری ها دلیل توسعه نیافتگی شهر تهران را بی توجهی به مشارکت حداکثری در کلان شهر تهران می داند و معتقد است برای رسیدن به توسعه متوازن و پایدار نیاز به مشارکتی که از مشاهده عبور کند و به مشارکت میدانی و عملی برسد دارد.

خیزش جنوب شهری ها متولد یک توسعه نامتوازن در شهر تهران است و به دنبال یک برابری حق مشارکت در تصمیم گیری ها بوده و معتقد است یکی از دلایل توسعه نیافتگی جنوب شهر تهران به مشارکت نداشتن مردم در این پهنه جنوبی در تصمیم گیری های شورای شهر است. بر همین اساس باید نماینده شورای شهر تهران به همراه خانواده اش در بین مردمی که نمایندگی آنها را دارد زندگی کند .

خیزش جنوب شهری ها به هیچ عنوان حرکتش سیاسی نبوده و قصد دخالت در امور سیاسی را ندارد و خدمت صادقانه و بی منت را برای مردم شریف و مناطق محروم جنوب تهران را مطالبه می نماید.

امید این را داریم تا در این دوره از انتخابات حساس شورای اسلامی شهر تهران با مشارکت و همدلی شما مردم شریف و شهید پرور بتوانیم تعدادی نماینده از پهنه جنوب شهر را که با مردم شریف این پهنه میثاق نامه ای را امضاء خواهند نمود و سپس شرافت و غیرت خود را در گرو خدمت بی منت به مردم شریف پهنه جنوب شهر بگذارند را به فضل الهی به صحن شورای شهر این دوره وارد کنیم تا انشاالله مردم این پهنه نیز از خدمات رفاهی و اجتماعی در شأن خود برخوردار گردند.


گروه تلگرام جنبش خیزش جنوب شهر

کانال تلگرام جنبش خیزش جنوب شهر

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین