امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۰۹:۱۲
کد خبر: ۴۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
تعداد بازدید: ۳۵۲۵
علیرضا زاکانی در مسجد الزهرا(س) خانی‌آباد:
ماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه روی کار آمدن ترامپ بزرگ‌ترین فرصت برای کشور ما است، گفت: ترامپ باطن آمریکا را به جهانیان نشان می‌دهد و در این شرایط ما می‌توانیم حقانیت خود را ثابت کنیم و دیپلماسی فعالی با سایر کشورهای دنیا برقرار کنیم.

به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛  علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس نهم شامگاه امروز در نشستی که در محل مسجد الزهرا(س) خانی‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی را برای کشور به ارمغان آورد، گفت: قبل از انقلاب کشوری وابسته به آمریکا بودیم که آمریکا از ما حق توحش می‌گرفت و در مقابل باید ما از منافع این کشور در منطقه دفاع می‌کردیم.

وی افزود: این مسئله حقیقت تلخ تاریخ قبل از انقلاب است.

زاکانی با بیان اینکه شعار ما «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» بود، خاطرنشان کرد: امروز می‌توانیم قاطعانه بگوییم که از لحاظ استقلال سیاسی صد درصد مستقل هستیم و هیچ کشوری در جهان مثل کشور ما مستقل نیست و این ادعا، ادعای بزرگی است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم در همین راستا افزود: یکی از نشانه‌های این استقلال سیاسی رویکرد ایران در قبال سوریه است که ایران اسلامی و خط مقاومت در قبال سوریه مستقل تصمیم گرفت و حتی روسیه هم در برهه‌ای میدان را خالی کرده بود.

زاکانی با اشاره به یکی از دلایل نشانه‌های دیگر استقلالی سیاسی کشور گفت: در قضیه سوریه کشورهای آمریکا، عربستان، انگلیس، فرانسه، اردن، ترکیه و... گفتند باید بشار برود، ولی یک نفر در ایران که رهبر انقلاب بود، فرمودند؛ «بشار باید بماند» و دیدیم که بشاراسد ماند.

وی در عین‌حال با بیان اینکه هنوز به استقلال فرهنگی و اقتصادی نرسیده‌ایم، گفت:‌ علت فشارهایی که هنوز از طرف آمریکا و کشورهای غربی به ما وارد می‌شود، عدم استقلال ما در حوزه فرهنگ و اقتصاد است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه آزادترین کشور به معنی درست کلمه نیز ایران است، خاطرنشان کرد: هرچند می‌توانیم آزادتر از این هم باشیم و این در گروی اجرای کامل اصل (8) قانون اساسی مبنی بر امر به معروف و نهی از منکر متقابل در جامعه است که هنوز آن را در کشور نتوانسته‌ایم پیاده کنیم.

زاکانی تأکید کرد: مهم‌ترین بخش اصل (8)‌ قانون اساسی امر به معروف مردم به مسئولان است که هنوز به مرحله اجرا نرسیده و مغفول مانده است.

وی با اشاره به مردم‌سالاری دینی یکی از اساسی‌ترین مسائلی است که باید موردتوجه قرار گیرد گفت: مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خویش جزو اساسی ترین اصول مردم‌سالاری است که قبل از انقلاب به صورت ظاهری اجرا می‌شد و همه نمایندگان مجلس و مسئولان به صورت فرمایشی انتخاب می‌شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم ادامه داد: وقتی مردم رأی می‌دهند و مسئول را انتخاب می‌کنند، وظیفه نظارت نیز برعهده مردم است و مردم باید ببینند که مسئولان به وظایف خود عمل می‌کنند و درنهایتِ آزادی بگویند چه مقدار از قول‌ها و وعده‌هایی که در زمان انتخابات داده بودید، عملی شده است؟

زاکانی با بیان اینکه وظیفه اداره جمهوری اسلامی به عهده مسئولان اجرایی است، تصریح کرد: متأسفانه در 38 سال گذشته مسئولان کشور کمتر در تبعیت از ولایت‌فقیه در خدمت مردم بوده‌اند.

وی با اشاره به برخی آسیب‌های وارد بر جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد:‌ یکی از این آسیب‌ها نفوذ است که سبب شد ما دچار مشکل شویم و به همین دلیل رهبر انقلاب در دو سال اخیر بر این مسئله تأکید دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم تأکید کرد: امروز نفوذ به حدی رسیده است که عده‌ای عامدانه تصمیم غلط می‌گیرند.

زاکانی با اشاره به مسئله فساد به عنوان یکی از آسیب‌های وارد بر جمهوری اسلامی گفت: فساد از حالت فردی خارج شده و به‌صورت سازمانی پیچیده درآمده است و امروز دزدی‌ها خیلی شیک صورت می‌گیرد.

وی در ادامه به سوءمدیریت به عنوان یکی از آسیب‌های دیگر اشاره کرده و این مسئله را یکی از مشکل‌آفرین‌ترین مسائل کشور قلمداد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم همچنین اعتماد به دشمن را نیز یکی از مشکلات مبتلابه مسئولان عنوان کرده و خاطرنشان کرد: متأسفانه در این سی و هشت سال اخیر مسئولان کمتر به نهادهای انقلابی چون بسیج، نهضت سوادآموزی و کمیته امداد اعتماد کرده‌اند و این نهادها را رقیب خود خوانده‌اند،‌در صورتی که رهبر انقلاب نیز اخیراً در یکی از بیانات خود فرمودند؛ «بسیج رقیب دولت نیست».

زاکانی با تأکید بر لزوم توجه مسئولان به نخبگان جامعه، افزود: ویژگی اول نخبگان جامعه این است که باید جامعه را روشن کنند و باید خواص اهل حق جان بر کف در برابر خواص بی‌بصیرت نقش‌آفرینی کنند و هدایت جامعه در دست‌شان باشند.

وی افزود: خواص اهل حق جان بر کف در این بخش از وظایف خود تاکنون کارویژه خود را به‌خوبی انجام ندادند، لذا وقتی می‌بینیم در جایی مردم دچار ابهام می‌شوند و دست به انتخابی می‌زنند که آثار آن انتخاب بعداً مشخص می‌شود، در این شرایط کسی که بدهکار است، خواص اهل حق جامعه است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به وظیفه دوم خواص و نخبگان جامعه تصریح کرد: محور قرار گرفتن در امور و اداره کشور برعهده خواص اهل حق جامعه است و باید جامعه بر محور شایستگان و عناصر صاحب‌ علم، تجربه و فضیلت باید اداره شود که متأسفانه در کشور ما فرقه‌گرایی باعث می‌شود چنین اتفاقی نیفتد.

زاکانی با طرح این سوال که مگر معلوم نبود که نتیجه برجام چه خواهد شد، تصریح کرد: در جلسه کمیسیون برجام همه حرف خود را زدند و من در آن جلسه به دوستان گفتم که معیار صحبت‌های خود را در کمیسیون این سند مهم قرار دهید که آینده و حیثیت کشور ما وابسته به آن است و در مورد متن برجام بحث کنید.

وی با بیان اینکه امروز پس از بیش از یک سال بند بند گزارش کمیسیون برجام حقایق خود را نشان می‌دهد،‌ افزود: سوال این است که چرا آن روز به این نتایج و گزارش توجه نشد و چرا گزارشی که توسط نخبگان حوزوی و دانشگاهی از لحاظ تخصصی تنظیم و جمع‌بندی شد اعتنایی نکردند و حتی حاضر نشدند آن گزارش را استماع کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه نخبگان جامعه در روشن‌گری جامعه انجام نداده‌اند، گفت: دلیل اینکه فتنه 8 ماه طول کشید، این بود که نخبگان و خواص جامعه با جامعه صحبت نمی‌کردند و دنبال آبروی خود بودند.

زاکانی با تأکید بر اینکه جامعه باید بر محور نخبگان اداره شود، گفت:‌ جامعه را نمی‌شود بدون نخبگان اداره کرد، کمااینکه حتی اداره یک خانه نیز بدون وجود یک نخبه میسر نیست.

وی با اشاره به اینکه مردم همیشه در انقلاب اسلامی وظیفه خود را انجام داده‌اند، تصریح کرد: هم در دوره جنگ و هم در دوره تحریم، مردم به وظیفه خود به‌خوبی عمل کردند و سختی مشکلات را مردم کشیدند ولی آنچه که آمریکایی‌ها می‌خواستند که مردم شورش کنند، مردم حاضر به چنین کاری نشدند و نمره مردم در عرصه انقلاب بسیار بالاست.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه برخی این سوال را می‌پرسند مردم این مسئولان را انتخاب کرده‌اند، اظهار داشت: دلیل انتخاب ضعیف مردم هم نخبگان هستند.

زاکانی با تأکید بر اینکه برخی مسئولان به نسخه‌ اسلام برای حکومت‌داری اعتقادی نداشتند و علاقه به نسخه‌های غربی داشتند، خاطرنشان کرد: برخی مسئولان به مردم نگاه پایین به بالا دارند و این بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع این خواص و نخبگان هستند که راه را به مردم نشان نمی‌دهند، اضافه کرد: بخشی از مشکلات ناشی از عدم روشنگری و بخشی دیگر متأثر از عدم محور قرار گرفتن نخبگان در جامعه است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با تأکید بر اینکه باید راهی را انتخاب کنیم که مسئولان کشور ارتباط درستی با رهبری، انقلاب، مردم، نخبگان و نهادهای انقلابی داشته باشند، گفت: یعنی به حرف دشمن اعتماد نکنند و در برابر رهبری، حرف‌های ایشان را تبعیت کنند و در برابر مردم خضوع داشته باشند و نخبگان را به‌کار بگیرند و کشور را بر مدار نخبگان اداره کنند.

زاکانی افزود: ظرفیت استفاده از مردم و نخبگان در سال‌های اخیر توسط رهبر انقلاب فراهم شده است و این امکان وجود دارد که با استفاده از روحیه انقلابی مشکلات کشور حل شود.

وی با بیان اینکه ترامپ برای ما بزرگ‌ترین فرصت است، خاطرنشان کرد‌: دلیلش این است که باطن آمریکا را به جهانیان نشان می‌دهد و اینجا جایی است که می‌توانیم حقانیت خود را ثابت کنیم و هم با مردم جهان و هم با سایر دولت‌ها ارتباط برقرار کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به اینکه دولت می‌گوید من در برابر ترامپ کوتاه می‌آیم چون او یک رئیس‌جمهور دیوانه است، اظهار کرد: باید بگوییم خیلی اشتباه می‌کنید که کوتاه می‌آیید و ما حق نداریم کشور را به دام جنگ بکشیم.

زاکانی ادامه داد: این کوتاه آمدن دولت در برابر ترامپ کشور را به دام جنگ می‌کشاند، زیرا باعث طمع‌ورزی و حمله وی خواهد شد. ما باید بین جنگ و صلح و بین تسلیم شدن و اتخاذ موضع در برابر ترامپ یکی را انتخاب کنیم و ما نه جنگ و نه تسلیم شدن را انتخاب می‌کنیم.ما در قبال ترامپ روش فکورانه بهره‌وری از گسل‌های بین نمایندگان جهانی را در نظر می‌گیریم و منافع خودمان را به پیش می‌بریم.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با تأکید بر اینکه امروز باید راه دیپلماسی فعال با جهان باز باشد، گفت: ما باید حرف بزنیم و بگوییم منطق ما منطق درستی است و حاضریم با تمام دنیا مراودات مالی داشته باشیم و این مراودات بر اساس احترام متقابل باشد و باید توجه کنیم همه جهان آمریکا نیست.

زاکانی با بیان اینکه باید قید آمریکا را بزنیم، افزود: دلیلش این است که آمریکا از موضع استکبار خود را حق مطلق می‌بیند و از این رو برجام را نیز اجرا نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان ما امروز چشم امید به آمریکا دوخته‌اند، گفت: یکی از آثار روی کار آمدن ترامپ این است که حداقل چشم امید خود را به ملت خواهند دوخت و به توان داخلی کشور توجه خواهند کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه ما می‌توانیم در این مسیری که حرکت می‌کنیم حقانیت تمام مسیر گذشته خود را اثبات کنیم، خاطرنشان کرد:‌ می‌توانیم با ضوابطی که با دنیا برقرار می‌کنیم مسیری را برویم که نتیجه آن استقلال اقتصادی کشور باشد و آن استقلال اقتصادی را حفظ کنیم.

زاکانی با تأکید بر اینکه دعوا با دنیا هیچ‌گاه در دستورکار انقلاب اسلامی نبوده است، اظهار داشت: دائماً پیام امام(ره) و رهبر انقلاب صلح و دوستی بوده است.

وی با بیان اینکه ما در برجام تعهدات خود را انجام داده‌ایم، ولی آمریکایی‌ها زیر بار تعهدات خود نمی‌روند، گفت:‌ دلیلش هم این است که مذاکره‌کنندگان عجله کردند و ما تمام تعهدات خود را انجام داده‌ایم و اکنون آمریکا دلیلی برای انجام تعهدات خود ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم در پایان تأکید کرد: آمریکا امروز در حال فروپاشی است و ان‌شاءالله ملت بزرگ ایران که شاهد سختی‌های اقتصادی و مرارت‌هایی بوده و هست، جمهوری اسلامی همپای با انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خواهد درخشید. ما نسبت به آنچه که باید بودیم، عقب هستیم و باید به نقطه‌ای که باید می‌رسیدیم، برسیم.


منبع: فارس
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین