امروز : جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
۰۸:۲۰
کد خبر: ۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
تعداد بازدید: ۳۶۰۰
آیت الله هاشمی:
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار مسئولان بانک ملت، پیروزی بانک ملت در اثبات حقانیت خود و محکومیت طرف‌های مقابل در دادگاه‌های لندن را به ملت ایران و مسئولان این بانک تبریک گفت و افزود: حتی شخصیت‌های خارجی که این روزها به ایران می‌آیند، رأی دادگاه را نشانه حقانیت ایران و ظالمانه بودن تحریم‌ها و محدودیت ها علیه بانک‌های ایرانی می‌دانند.
به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، برنامه‌ریزی برای هدایت هدفمند نقدینگی کشور را وظیفه مشترک قوای تقنینی و اجرایی، به خصوص مسئولان بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور دانست و گفت: نمونه بارز موفقیت این کار، برنامه استانداری همدان است که با هماهنگی استاندار و هماهنگی بانک ها و تولیدگران و صاحبان کارخانه‌های تعطیل شده، برای معوقات تسهیلات برنامه‌ریزی شد و بسیاری از کارخانجات به مسیر تولید برگشتند و آمار بیکاری را به 6 درصد رساندند.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تقویت امید در جامعه را وظیفه مسئولان در همه سطوح دانست و گفت: هم ایران ظرفیت ایجاد رونق اقتصادی را دارد و هم مردم، حق برخورداری از یک زندگی آبرومند و همراه با رفاه را دارند و می‌توان با برنامه ریزی و همکاری، ایران و ایرانی را به جایگاه اصلی خویش رساند.

ایشان، رقابت مؤسسه‌های مالی در پرداخت سود بیشتر به نقدینگی‌های مردم را گردابی برای نظام بانکی کشور در آینده و یکی از عوامل افزایش رکود تورمی خواند و گفت: شاید امروز برای جذب و حفظ پول‌های مردم پرداخت چنین سودها را برای خود توجیه کنند، اما برای اقتصاد کشور و رونق تولید، تعبیری جز «از چاله به چاه افتادن» ندارد.

در ادامه این دیدار، بعضی از مسئولان بانک رفاه نیز در جمع حاضر شدند و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به عرض تبریک حاضران، به خاطر رأی قابل توجه در انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی و حضور پرشور مردم سراسر کشور در انتخابات، گفت: تبریک اصلی و تاریخی را باید به مردم بگوییم و از آنها تشکر کنیم که اعتبار نظام را در مجامع بین‌المللی بالا برده‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رشد آگاهی مردم را برای امروز و آینده کشور ارزشمند توصیف کرد و گفت: مردم ایران مسیری را رفته‌اند که برگشت‌پذیر نیست و هیچ‌کس نمی‌تواند در این مسیر مانع‌تراشی نماید.

ایشان جوانان آگاه و تحصیلکرده را سرمایه مردم و کشور و نظام توصیف کرد و گفت: این قشر فرهیخته، آینده ایران را برای رسیدن به قله‌های پیشرفت تضمین کرده و باید از جوانان حمایت کرد و راه را برای اشتغال آنها باز کرد.

در آغاز این دیدار آقای رستگار، مدیر عامل بانک ملت، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این بانک، گفت: با داشتن بالاترین تسهیلات و یک هشتم نقدینگی، بانک ملت، بزرگترین بانک کشور است و تلاش می‌کنیم که به استانداردهای بین‌المللی نظام بانکی برسیم.

وی رعایت «بهداشت تسهیلات» را یکی از ویژگی‌های بانک ملت خواند و گفت: یکی از نواقص بانکی کشور، عدم نظارت بر چگونگی هزینه تسهیلات است.

در ادامه این دیدار آقایان ابراهیمی، رئیس اداره کل اعتبارات، روستا، عضو هیأت مدیره و شاهین‌فر، معاون مدیر عامل بانک ملت به بیان مسائل، مشکلات و راهکارهای گذر از موانع ایجاد شده در مسیر نظام بانکی کشور پرداختند.

منبع: انتخاب
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین