امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
۲۰:۱۴
کد خبر: ۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
تعداد بازدید: ۲۴۲۷
یووال اشتاینیتز ؛
یووال اشتاینیتز: شوکه شدن جامعه جهانی در اثر اقدامات وحشیانه داعش و آرزوی دنیا برای شکست دادن این گروه، باعث شده است جهان ماهیت تهدیدات ایران و گروه هایی چون حزب الله لبنان را نادیده بگیرد.
یووال اشتاینیتز - اميد فروغي كيسميیک وزیر اسراییلی از احتمال شکست داعش در سوریه و پیشروی های نیروهای دولتی سوریه در روزهای اخیر در مناطق شمالغرب سوریه ابراز نگرانی کرد.

به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ به نقل از روزنامه هاآرتص" یووال اشتاینیتز" عضو کابینه امنیتی و وزیر امور راهبردی اسراییل روز شنبه از پیشروی های اخیر نیروهای دولتی به کمک روسیه و ایران در سوریه ابراز نگرانی کرده است و تاکید کرده شکست داعش در سوریه به معنای حضور نظامی ایران در مرزهای شمالی اسراییل است که خطری جدی برای این رژیم محسوب می شود.

اشتینیتز با اشاره به اینکه هیچ کشور منطقه حاضر و مایل به حضور ایران در کرانه دریای مدیترانه نیست گفت ترکیه و قبرس هم بابت این موضوع نگرانی دارند.

او تهدید حضور ایران در مرزهای اسراییل و کرانه دریای مدیترانه را تهدیدی به مراتب بزرگ تر از تهدید حزب الله و تونل های زیر زمینی حماس برای اسراییل دانست.

اشتینیتز گفت: نگرانی من از این است که بهای پیروزی حکومت سوریه بر داعش حضور دایمی ایران در مرزهای شمالی باشد.این خطری واقعی برای ما ، ترکیه و قبرس است و آنها هم از این بابت نگرانند چون هیچ کس نمی خواهد شاهد بسط نفوذ ایران به حوزه دریای مدیترانه باشد."

این وزیر اسراییلی که در حاشیه یک گردهمایی فرهنگی در شهر "بئر شوا" اسراییل سخن می گفت ، افزود: شوکه شدن جامعه جهانی در اثر اقدامات وحشیانه داعش و آرزوی دنیا برای شکست دادن این گروه، باعث شده است جهان ماهیت تهدیدات ایران و گروه هایی چون حزب الله لبنان را نادیده بگیرد."

این وزیر اسراییلی درباره پیشروی های روزهای اخیر نیروهای دولتی سوریه به کمک پوشش هوایی روسیه و حمایت و سازمان دهی زمینی از سوی ایران، گفت:" ما شاهد افزایش سرکوب نیروهای شورشی از سوی نیروهای دولتی سوریه هستیم اما مشکل این است که این نقطع عطف مهم با حضور و کمک نظامی و مستشاری ایران به دست آمده است."

او از این منظر تحولات سوریه را چالش امنیتی به مراتب بزرگ تر از تونل های زیر زمینی حماس در غزه و نیروهای حزب الله در لبنان دانست.

او با ادعای اینکه هم اکنون بشار اسد یک دست نشانده و عروسک خیمه شب بازی در دست ایران است ، گفت اسراییل در پی آن است که ادامه چنین وضعیتی در سوریه تبدیل به چالشی برای تل آویو در آینده نشود.

او گفت: آنچه که امروز در سوریه می گذرد یک روند خطرناک است چون ممکن است در نهایت با هم مرزی با ایران در بلندی های جولان خاتمه یابد.
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین