امروز : جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
۰۱:۴۷
کد خبر: ۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
تعداد بازدید: ۱۸۸۵
متولی رسیدگی به آلودگی هوای کشور؛
ابتکار رکورد عجیب ترین اظهار نظر را همزمان با تعطیلی کلانشهر های کشور به دلیل آلودگی هوا شکست!
معصومه ابتکار - اميد فروغي كيسميبه­ گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دو سال و اندی که تصدی این سازمان را برعهده گرفته است، نشان داده به مباحث سیاسی و گشت و گذار در حواشی عالم سیاست و مصاحبه با رسانه‌های بیگانه بسیار علاقه‌مند است.

 28 دی(برابر با 18 ژانویه) که مدارس تهران و چندشهر دیگر به سبب آلودگی هوا تعطیل شده بود و مردم عادی(نه بیماران قلبی) در کلانشهرهای ایران برای نفس کشیدن به مشکل برخورده بودند، خانم ابتکار متولی اصلی مباحث مرتبط با آلودگی هوا  ترجیح داد اوقات خود را صرف گپ و گفتگو با یک نشریه انگلیسی کند و به سیاق معمول و مالوف در رابطه با موضوعاتی خارج از حیطه تخصص و مسئولیتش به اظهار نظر بپردازد؛ ابتکار در روز به اضطرار رسیدن وضعیت آلودگی هوای کلانشهر های به اظهار نگرانی در مورد وضعیت احراز صلاحیت برخی کاندیداها پرداخته است.

تخریب و تخطئه شورای نگهبان توسط خانم ابتکار در مصاحبه با یک نشریه انگلیسی

ابتکار در اظهاراتی قابل‌تامل در مصاحبه با نشریه انگلیسی گاردین چنین گفته که «نگرانی‌هایی در زمینه فرآیند بررسی و تفحص شورای نگهبان وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم بر نگرانی‌ها غالب شویم. همه چشم انتظار انتخابات عادلانه و رقابت سالم هستند و این مهمترین موضوعی است که ما در پیش داریم. دولت در پی اطمینان یافتن از انجام درست انتخابات بر اساس قانون و اصولی است که ما برای چشم انداز دموکراسی در کشور داریم.» 

این اظهارات خانم ابتکار در مصاحبه با نشریه انگلیسی مزبور و بیان نظرات عجیب در شرایطی است که دشمنان نظام جمهوری اسلامی از جمله انگلیس خبیث و طماع(کشور متبوع همان نشریه‌ای که خانم ابتکار با آن مصاحبه کرده) همواره درصدد هستند تا بهانه‌ای را برای تحمیل فشارهای تبلیغاتی و سیاسی به کشورمان بیابند و چه بهانه‌ای بهتر از اینکه معاون رئیس جمهور در مصاحبه با دستگاه‌های تبلیغاتی آن‌ها موضوعی داخلی را برمبنای گرایشات جناحی خود برای اجانب مطرح کند و در صحت و درستی امور مربوط به نهادی همچون شورای نگهبان که به موجب اصل 99 قانون اساسی ناظر استصوابی تمام مراحل و فرآیندهای انتخابات است، تشکیک و تردید ایجاد کند. به راستی باید از خانم ابتکار پرسید که مصاحبه با یک نشریه انگلیسی و تخریب و تخطئه شورای نگهبان در چنین شرایطی چه وجه و دلیلی داشت؟

البته اینگونه اقدامات خانم ابتکار مسبوق به سابق است:  

اواسط شهریور ماه سال جاری ابتکار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مصاحبه‌ای تلویزیونی را با شبکه آمریکایی «سی ان ان» انجام داد،مصاحبه ابتکار با «سی ان ان»، اگرچه در پوشش بحث پیرامون مسائل زیست محیطی ترتیب داده شده بود، اما مجری برنامه در خلال آن، سوالاتی را مطرح کرد که خانم ابتکار نه تنها در رابطه با آن‌ها ذی‌صلاح و ذی‌ربط نیست بلکه تخصص و اطلاعاتی هم در رابطه با آن‌ها ندارد؛ برای مثال، مجری شبکه «سی ان ان» در رابطه با پرونده جیسون رضائیان(متهم به جاسوسی) سوالی را از رئیس سازمان محیط زیست ایران مطرح می‌کند و او هم پاسخی دو پهلو و باب میل گردانندگان این شبکه آمریکایی ارائه می‌دهد و می‌گوید:"این مطالب لزوما بیانگر سیاست کلی دولت نیست"!  

البته خانم ابتکار در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی ان ان» در رابطه با موضوع توافق هسته‌ای نیز به اظهار نظر پرداخت و در بخشی از مصاحبه چنین گفت: "اگرچه در ایران و آمریکا افراد افراطی وجود دارند ولی آنها در اقلیت هستند". 
در مردادماه نیز سایت شبکه‌ی تلویزیونی بی بی سی فارسی اقدام به انتشار عکس و متن مصاحبه  معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست با خبرنگار این شبکه کرد. فارغ از مباحث مطرح شده در این مصاحبه که برخی از آن‌ها چندان مطابقتی با منافع ملی ما ندارد، صرف مصاحبه یک مقام دولتی با شبکه‌ای که استراتژی و دستورکارش تخریب و تخطئه جمهوری اسلامی است، جای سوال دارد.

رئیس سازمان محیط زیست ایران در این مصاحبه پیرامون نقش ایران در منطقه، روابط ایران و همسایگانش، توافق وین و اهرمی که این توافق در اختیار اصلاح‌طلبان قرار می‌دهد، صحبت کرده است. بی‌بی‌سی همچنین نوشت که «او فاش کرد که کشورش برای "برقراری دیالوگ" از طریق کانال‌های دیپلماتیک با عربستان سعودی تلاش کرده است.»

مصاحبه خانم ابتکار با بی بی سی، با واکنش‌های انتقادی بسیاری از فعالان سیاسی و رسانه‌ای مواجه شد؛ چالش‌برانگیزترین بخش مصاحبه رئیس سازمان محیط زیست با بی بی سی، آنجایی بود که وی توافق هسته‌ای را به مثابه اهرمی برای یک جناح سیاسی در داخل جهت رویارویی با جناح مقابل اعلام کرد!
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین