امروز : جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
۰۰:۴۸
کد خبر: ۴۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
تعداد بازدید: ۱۹۰۴
رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی خبر داد:
رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی مهمترین محورهای جلسه ستاد عالی مسابقات قرآن را تشریح کرد و از پیشنهاد به بنیاد ملی نخبگان برای اصلاح آئین نامه نخبگان قرآنی خبر داد.
به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، در ابتدا به نمایندگی از اعضای فراکسیون درگذشت حمیدرضا عباسی را تسلیت گفت و سپس درباره جلسه روز گذشته، 15 دی‌ماه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن که در محل سازمان اوقاف و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و اعضای ستاد برگزار شد، گفت: در این جلسه با توجه به حوادث ناگواری که برای قاریان و نخبگان قرآنی در چند وقت اخیر رخ داده بر ضرورت توجه به جایگاه ویژه آنها تأکید شد.

وی افزود: مسئله دیگر اصلاح آیین‌نامه حمایت از فعالان قرآنی بود که بنیاد ملی نخبگان باید این کار را انجام دهد. پیش از این بنیاد ملی نخبگان نفرات اول تا سوم مسابقات قرآنی را مورد حمایت خود قرار می‌داد اما با تغییر نوع رتبه‌بندی مسابقات به ممتاز و عالی لازم است متناسب با این تغییر آیین‌نامه بنیاد ملی نخبگان نیز در جهت حمایت از نخبگان قرآنی تغییر کند.

افتخاری اظهار کرد: موضوع دیگری که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت تنظیم نظام جامع مسابقات قرآن بود که تا مراحلی پیش رفته است و باید تکمیل شود. مسئله بعدی حل مشکلات بودجه‌ای فعالان قرآنی به ویژه تحصیل رایگان و بیمه قرآنیان بود.
وی ادامه داد: همچنین در این جلسه بر اطلاع‌رسانی دقیق و فراگیر رسانه‌هایی مانند ایکنا و صدا و سیما در موضوع وقف قرآنی تأکید شد.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس خاطرنشان کرد: پیگیری مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان از دیگر موضوعات این جلسه بود که در دستور کار کمیته راهبردی است که امیدواریم هر چه سریع‌تر نتایج بررسی بازنگری برنامه مسابقات به ما ارسال شود.

وی با اشاره به بررسی مسابقات قرآن کارکنان دستگاه‌های مختلف، گفت: برخی دستگاه‌ها هستند که به صورت پراکنده مسابقاتی برگزار می‌کنند که هر چند کار ارزشمندی است اما گاهی اوقات موازی‌کاری و همپوشانی در این زمینه وجود دارد که لازم است درباره تجمیع و تفکیک مسابقات و تأمین بودجه آنها اقدامات لازم صورت بگیرد.

افتخاری عنوان کرد: بررسی مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان از دیگر موضوعات این جلسه بود که مورد استقبال واقع شد که یک نوع فضاسازی، تشویق و هویت‌بخشی برای این عزیزان است که می‌تواند الگویی برای جوانان باشد.

افتخاری همچنین در تشریح اولین جلسه کمیته پایش و ارزیابی شورای توسعه فرهنگ قرآنی که روز یکشنبه برگزار شد، گفت: در این جلسه سیاست‌های کلان، برنامه‌ها و نحوه و محدوده نظارت و ارزیابی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با رأی اعضا مقرر شد فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس میزبان جلسه آینده باشد با توجه به اینکه مجلس از بعد نظارتی در اولویت است تا عملکرد شورای توسعه فرهنگ قرآنی، میزان انطباق آن با منویات مقام معظم رهبری، تأثیر بودجه بر عملکرد شورا و تطبیق این عملکرد با اهداف منشور توسعه بررسی شود.
منبع: ایکنا
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین