امروز : سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
۱۳:۰۶
کد خبر: ۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
تعداد بازدید: ۲۱۴۶
دیدار فرماندهان گردان‌های بسیج با رهبر انقلاب
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار دو هزار و پانصد نفر از فرماندهان بسیج، این نهاد را «نماینده‌ی پُربرکت و بالنده‌ی مجموعه‌ی ملّت» خواندند و ضمن تبیین روش‌های دشمنی استکبار با ملّت ایران تأکید کردند:
مداح نیوز: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار دو هزار و پانصد نفر از فرماندهان بسیج، این نهاد را «نماینده‌ی پُربرکت و بالنده‌ی مجموعه‌ی ملّت» خواندند و ضمن تبیین روش‌های دشمنی استکبار با ملّت ایران تأکید کردند: ملّت ایران در نزاع و جنگ واقعی «جبهه‌ی استکبار» با «جبهه‌ی هویت‌خواه و استقلال‌طلب»، به وظایفش در دفاع از مظلومان به‌ویژه ملّت شجاع فلسطین و انتفاضه‌ی کرانه‌ی باختری عمل خواهد کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبریک ۵ آذر سالروز فرمان تشکیل بسیج، آن را هنر امام رحمةالله‌علیه و پدیده‌ای ابتکاری و مبارک خواندند و گفتند: تشکیل گروه‌های مقاومت در برخی کشورها و در دوران مبارزه با اختناق، سابقه داشته است اما اینکه گروه‌های مقاومت بعد از مرحله‌ی پیروزی باقی بمانند، بالنده‌تر شوند و از لحاظ کمیّت و کیفیّت توسعه یابند فقط مخصوص بسیج است.
رهبر انقلاب اسلامی در تعریف دقیق بسیج گفتند: بسیج برخاسته از متن مردم و نماینده‌ی مجموعه‌ی ملّت است و بسیجیان آحاد مردمی هستند که با هدف والای الهی و با روحیه‌ی خستگی‌ناپذیر، در هر میدانی که لازم باشد، حضور پیدا می‌کنند و استعداد خود را بروز می‌دهند و از خطرات این راه نیز نمی‌هراسند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بروز و توسعه‌ی استعدادهای مردمی در قالب بسیج را یکی از حقایق شگفت‌آور بسیج خواندند و خاطرنشان کردند: علاوه بر سرداران نام‌آور و بزرگ دفاع مقدس، افراد برجسته‌ای نیز که در عرصه‌ی علم و فناوری همچون شهدای هسته‌ای، کارهای بزرگی انجام داده و می‌دهند، در واقع بسیجی بوده و هستند.
ایشان از جمله ویژگی‌های مهم بسیج را حضور در عرصه‌های مختلف نظامی، علمی، فناوری، هنری، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی برشمردند و افزودند: به مسئولان دولت سفارش کرده‌ام که در اقتصاد مقاومتی از ظرفیت بسیج استفاده شود اما فرماندهان بسیج باید بسیار مراقب باشند زیرا مسائل مالی و اقتصادی از مواردِ بسیار لغزنده و از دام‌های دشمن است.
رهبر انقلاب اسلامی هدف بسیج از حضور در عرصه‌های مختلف را دفاع از آرمان‌ها، ارزش‌ها و هویت انقلابی و ملّی در مقابل دشمن «غدار، زرنگ، متقلّب و شیطان‌صفت» خواندند و گفتند: دولت آمریکا امروز مظهر دشمنی استکبار با ملت ایران است.
ایشان با تأکید بر اینکه اکنون درگیری اصلی در عرصه‌ی جهانی میان جبهه‌ی حرکت استکباری به سردمداری آمریکا و جبهه‌ی حرکت ارزشی و استقلال ملی و هویتی با محوریت جمهوری اسلامی ایران است، افزودند: استکبار علاوه بر سازمان‌ها و دستگاه‌های سیاسی، از قدرت مالی و پشتوانه‌ی کمپانی‌ها و شرکت‌های بزرگ صهیونیستی برخوردار است و در واقع جبهه‌ی استکبار با استفاده از مثلثِ زر و زور و تزویر در حال برنامه‌ریزی مستمر است.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: تزویر در عملکرد دستگاه‌های سیاسی و دیپلماسی استکبار یعنی در همان حالی که به شما لبخند می‌زنند و شما را در آغوش می‌گیرند، خنجر خود را در قلبتان فرو می‌کنند.
ایشان با اشاره به ضرورت هوشیاری دائم در مقابل شیوه‌های مختلف «دشمنی سخت و نرم استکبار» خاطرنشان کردند: از جمله موضوعات بسیار مهم در دشمنی نرم، استفاده از پروژه‌ی «نفوذ» است.
رهبر انقلاب افزودند: برخی به طرح موضوع نفوذ واکنش نشان دادند و گفتند که از این موضوع، استفاده‌ی جناحی می‌شود، البته اگر کسانی از آن استفاده‌ی جناحی می‌کنند، کار اشتباهی است اما این حرف‌ها نباید موجب غفلت از اصل موضوع «نفوذ» و فراموشی آن شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: مهم این است که بدانیم و باور کنیم که دشمن در حال طراحی و برنامه‌ریزی در این زمینه است.
رهبر انقلاب «نفوذ موردی» و «نفوذ شبکه‌ای و جریانی» را دو روش عمده‌ی طراحان و برنامه‌ریزان این پدیده برشمردند.
ایشان در تبیین نفوذ موردی که نمونه‌های زیادی در گذشته و حال دارد خاطرنشان کردند: در این شیوه که در دستگاه‌های سیاسی، حکومتی و حتی دینی سابقه‌ای طولانی دارد، عناصر نفوذی با زدن ماسکِ رفتاری یا گفتاری و در چهره‌ی دوست، در خانه‌ی افراد مورد نظر یا دستگاه و تشکیلات فرد مسئول ورود می‌کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «جمع‌آوری اطلاعات» و «جاسوسی» را از جمله اهداف نفوذ موردی خواندند اما تأکید کردند: هدف مهم‌تری که در نفوذ موردی تعقیب می‌شود «تصمیم‌سازی» است.
ایشان افزودند: در روش تصمیم‌سازی، فرد نفوذی تلاش می‌کند نگاه مسئول یا شخص مؤثر در حرکت‌های جامعه و کشور را در قبال مسائل مختلف تغییر دهد تا او همان تصمیمی را بگیرد و حرکتی را انجام دهد که آنها می‌خواهند.
رهبر انقلاب «نفوذ جریانی و شبکه‌ای» را خطرناک‌تر از روش‌های دیگر خواندند و افزودند: در این روش، دشمن عمدتاً با دو وسیله‌ی «پول و جاذبه‌های جنسی» در درون ملّت و در داخل کشور شبکه‌سازی می‌کند تا آرمان‌ها، باورها، و در نتیجه سبک زندگی را تغییر دهد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: در نفوذ بسیار خطرناک جریانی، مجموعه‌ای از افراد با هدفی دروغین، با روش‌های متفاوت با هم مرتبط می‌شوند تا نگاه آنها به مسائل مختلف به‌تدریج تغییر کند و شبیه نگاه دشمن شود.
رهبر انقلاب این تغییر نگاه را زمینه‌ساز تغییر آرمان‌ها، باورها و ارزش‌ها دانستند و گفتند: به این ترتیب بیگانگان، بدون شناخته شدن و به خطر افتادن، اهداف خود را محقق می‌کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مسئولان، مدیران، نخبگان و افراد مؤثر در تصمیمات کلان را هدف‌های مشخص پروژه‌ی نفوذ خواندند و بار دیگر تأکید کردند: نباید با استناد به سوءاستفاده‌ی احتمالی و جناحی برخی اشخاص، اصل قضیه‌ی نفوذ و اهمّیّت این مسئله را کمرنگ جلوه داد.
ایشان «مسائل حاشیه‌ای» را مکمل جریان نفوذ خواندند و افزودند: در این قضیه، کسانی که بر ارزش‌ها و اصالت‌ها پای می‌فشرند به افراطی‌گری و تندروی متهم می‌شوند تا در سایه‌ی سکوت آنها و تضعیف تدریجی ارزش‌ها و آرمان‌ها، زمینه‌ی تحقق اهداف پروژه‌ی نفوذ فراهم شود.
رهبر انقلاب در همین زمینه با انتقاد شدید از کسانی و جریان‌هایی که با اتهام افراطی‌گری، بسیج را تخطئه می‌کنند افزودند: نمی‌گوییم این افراد و جریان‌ها، این کار را آگاهانه انجام می‌دهند اما با این اتهامات، دانسته یا ندانسته، خاکریز مستحکمِ بسیج را تضعیف و پروژه‌ی خطرناک نفوذ دشمن را تکمیل می‌کنند.
ایشان با توصیه و نصیحت به کسانی که از جایگاه‌ها و تریبون‌های مختلف، حامیان اصالت‌ها و بنیان‌های انقلاب را تضعیف و تخطئه می‌کنند افزودند: نباید هر کسی از ارزش‌ها و محکمات انقلاب و امام رحمةالله‌علیه گفت با اتهام جناحی‌گری و افراطی‌گری روبه‌رو شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به رشد و بالندگی و «تأثیرگذاری و برکات مستمر بسیج» خاطرنشان کردند: آینده‌ی بسیج درخشان است اما باید مراقب آفاتی بود که به‌ویژه از درون، درخت تنومند بسیج را تهدید می‌کند.
رهبر انقلاب «غرور»، «غفلت ناشی از غرور» و «ورود به مسابقه‌ی زرق‌وبرق دنیوی» را از جمله آفات درونی دانستند که بسیج و بسیجیان باید کاملاً مراقب آنها باشند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین اولویت‌های بسیج، تقوا و بصیرت را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: باید صحنه‌ی داخلی کشور، رد پای دشمنان و نقاط استحکام درونی را خوب درک کنیم و جایگاه رفیع و پُرعزت ملّت ایران را در منطقه و جهان بشناسیم.
ایشان با انتقاد از کسانی که با احساس حقارت در مقابل غرب، توانایی‌ها و ظرفیّت‌های عظیم ملّت ایران را انکار می‌کنند افزودند: البته در داخل، ضعف‌هایی وجود دارد اما نباید با شیفتگی در مقابل بیگانگان و تحقیر ملّت، جایگاه مهم ایران در منطقه و جهان و دستاوردها و توانایی‌های این مردم «بزرگ، عزیز و شرافتمند» را نادیده گرفت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آمادگی روزافزون را از دیگر اولویت‌های بسیج خواندند و تأکید کردند: نمی‌توانیم در نزاع «جبهه‌ی استکبار» با «جبهه‌ی ارزش‌ها و استقلال‌طلبی» بی‌تفاوت باشیم و بر همین اساس مواضع جمهوری اسلامی ایران در قضایای مختلف منطقه به‌ویژه موضوع فلسطین و مسائل بحرین، یمن و سوریه و عراق کاملاً روشن و منطقی است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه هدف اصلی جبهه‌ی استکبار به فراموشی سپرده شدن آرمان فلسطین است، گفتند: با وجود همه‌ی تلاش‌های جبهه‌ی استکبار و حتی همراهی دولت‌های عربی، انتفاضه‌ی مردم فلسطین در کرانه‌ی باختری آغاز شده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به عملکرد ظالمانه‌ی رسانه‌های استکباری درخصوص موضوع فلسطین خاطرنشان کردند: این رسانه‌ها، مردمی را که در اعتراض به اشغال سرزمین خود و نابودی خانه‌هایشان، سنگ پرتاب می‌کنند، تروریست می‌نامند! و در حمایت از گروهی که زندگی و آبروی فلسطینی‌ها را نابود کرده است می‌گویند «از خود دفاع می‌کند».
ایشان افزودند: آیا چنین برخورد و نگاهی به موضوع فلسطین، خطا و ظلم کوچکی است که بتوان از کنار آن به‌راحتی گذشت و بی‌تفاوت بود.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: ما از حرکت مردم فلسطین با همه‌ی وجود و هرگونه و تا هر زمان که بتوانیم دفاع خواهیم کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به موضوع بحرین نیز اشاره کردند و گفتند: گناه مردم بحرین چیست؟ آیا آنها خواهان چیزی جز حق رأی برای هر یک از مردم هستند؟ آیا این، دموکراسی نیست!؟ مگر غربی‌ها مدعی حمایت از دموکراسی نیستند؟
ایشان با اشاره به فشار و اهانت به مردم بحرین و تحقیر آنها از جانب یک اقلیت ظالمِ صاحب قدرت افزودند: کار این اقلیت ظالم به جایی رسیده است که به مقدسات و عزاداری محرم مردم بحرین توهین می‌کند.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین به ماه‌ها حملات بی‌وقفه به مردم مظلوم یمن اشاره کردند و گفتند: در چنین شرایطی دستگاه‌های مدعی دموکراسی و حقوق بشر، از کسانی که مردم یمن را آماج حملات قرار داده‌اند حمایت می‌کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مورد مسائل سوریه و عراق نیز خاطرنشان کردند: جبهه‌ی استکبار در این دو کشور از خبیث‌ترین و شقی‌ترین تروریست‌ها حمایت می‌کنند و در سوریه اصرار دارند که نحوه‌ی تشکیل حکومت از طرف آنها مشخص شود.
ایشان گفتند: شما چکاره هستید و چه حقی دارید که از آن طرف دنیا، برای مردم سوریه تعیین تکلیف می‌کنید. هر ملتی باید حکومت خود را، خودش تعیین کند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: بسیج می‌تواند تبیین کند که مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال فلسطین، سوریه، عراق، یمن و بحرین، منطقی‌ترین مواضعی است که یک انسان منصف و عاقل می‌تواند اتخاذ کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان، بسیج را یک ذخیره و گنج بی‌پایان خواندند و تأکید کردند: به توفیق الهی، ملت ایران این گنج با ارزش را حفظ و بیشتر استخراج خواهد کرد و به کمک این همت‌ها و اراده‌ها و بصیرت‌ها، به اوج تعالی و ترقی مورد نظر خود خواهد رسید و کاری هم از دست دشمنان برنخواهد آمد.
پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج را مولود معنوی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی خواند و گفت: بسیج در حال مهیاسازی خود برای به‌عهده گرفتن نقش‌های جهانی در مسیر نیل به آرمان‌های انقلاب اسلامی و تغییر موازنه به سود مستضعفان و مسلمانان است.
سردار سرتیپ محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در سخنانی با اشاره به تحقق خواسته‌ی امام راحل مبنی بر گسترش بسیج در همه‌ی اقشار خاطرنشان کرد: بسیجیان تا آخرین قطره‌ی خون پای عهدی که با شهیدان بسته‌اند ایستاده و تا نابودی ظلم از پای نخواهند نشست.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین