امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
۱۳:۳۴
کد خبر: ۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
تعداد بازدید: ۱۷۲۵
ساخت ربات مسلح با قابلیت شلیک موشک؛
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: برای اولین بار از ربات مسلح چهار در چهار رونمایی می‌شود. این ربات قابلیت حمل ۲ موشک و ۶۰۰ کیلو محموله را دارد.
به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز در نشست خبری که در آستانه 29 فروردین (روز ارتش) برگزار شد، این روز را روزی بزرگ و سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب دانست و اظهار داشت: حضرت امام(ره) در این روز تصمیم شجاعانه ای گرفتند و ارتش نیز در پاسخگویی به امام(ره) در تمامی میدانها حاضر شد.

پوردستان افزود: در 29 فروردین امسال، علاوه بر رژه بالگردهای هوانیروز و جنگنده ها در تهران، یگان های شناوری نیز در سواحل مکران رژه خواهند رفت.

وی ادامه داد: 26 فروردین، دستاوردهای جدید نزاجا عملیاتی خواهد شد که یکی از آنها تانک چرخداریست که برای اولین بار در کشور رونمایی می‌شود.

به گفته پوردستان، این تانک مجهز به توپ 90 میلی متری و دارای 4 نفر کاربر است.‎
فرمانده نیرو.ی زمینی ارتش گفت: همچنین برای اولین بار از ربات مسلح چهار در چهار رونمایی می‌شود که این ربات قابلیت حمل دو موشک و 600 کیلو محموله را دارد.

وی تصریح کرد: تفنگ 23 م.م ضد بالگرد و ضد جلیقه، خودروی شنی‌دار فوق سبک با سرعت 100 کیلومتر در جاده های دارای عارضه و 130 کیلومتر در در جاده های شوسه‎ از دیگر دستاوردهای نیروی زمینی ارتش است.

پوردستان همچنین درخصوص انتقال پادگانهای ارتش از شهرها خاطرنشان کرد: برای جابجایی پادگانها هیچ ردیف بودجه ای تعیین نشده و ارتش باید تولید ثروت کند‎.

وی افزود: در تهران 4 پادگان تخلیه و تحویل شهرداری شده است.

پوردستان با تاکید بر اینکه پشتیبانی بالگردی از تمامی مرزهای کشور به عهده نزاجاست‎، گفت: ماموریت دیگر نیروی زمینی ارتش، استقرار سامانه های پدافند هوایی در کشور تحت شبکه یکپارچه بوده و اولین ماموریت نزاجا نیز مراقبت از مرزهاست که در این خصوص حفاظت از مرزهای غربی برعهده نیروی زمینی ارتش قرار دارد.‎

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: نزاجا از اصلی ترین یگانهایی است که در حوادث غیر مترقبه می‌تواند به مردم کمک کند.

وی با بیان اینکه ارتش یکی از بزرگترین خیرین مدرسه ساز است‎، گفت: با کسب مجوز از ستاد کل، زمین برای ساخت مدرسه اختصاص می‌دهیم‎.

پوردستان اظهار داشت: رزمایش محمد رسول الله(ص) 2 در جنوب غرب کشور و با بکارگیری تسلیحات جدید در اسفند ماه سال قبل برگزار شد و رزمایش جنگال نیز خرداد ماه امسال در منطقه نصرآباد اجرا می‌شود‎.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تهدید گروهک های تروریستی و تکفیری را خیلی تهدید نظامی نمی دانیم‎، گفت: نیروهای مرزبانی و سپاه در شرق کشور توانمندی‌های خوبی دارند‎ و ما هم اگه نیاز باشد در کنار آنها خواهیم بود.

پوردستان اضافه کرد: با اقدامات و پیگیری های سیاسیون و ستاد کل دیگر شاهد حوادث تروریستی در جنوب شرق نخواهیم بود‎.
وی با تاکید بر اینکه تهدیدهای ما در حوزه ناهمطراز و جنگهای نیابتی است، ادامه داد: با توجه به شکست های دشمن استکباری، آنها تغییر راهبرد داده و به جنگ نیابتی روی آورده‎‌اند و گروههایی مثل داعش و بوکوحرام به نیابت از استکبار جنایت می‌کنند‎.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: گروهک های تروریستی قابلیت و انعطاف دارند و ایجاد رعب می‌کنند که ما نیز برای مقابله در این حوزه و انتقال و جابجایی سریع نیروها خیلی کار کردیم‎ و تک تیراندازها در این موضوع نقش موثری دارند‎.
پوردستان گفت: با توجه به محدود بودن منابع آب، قابلیت های دفاعی برای مراقبت از این منابع دیده شده ولی فعلا تهدیدی در این حوزه نمی‌بینیم‎.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: دستاوردهایی که در آینده رونمایی می‌شود، برای تولید انبوه در اختیار صنایع دفاعی قزار خواهد گرفت.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ما در رزمایش جنوب غرب، پهپادهای انتحاری را نیز مورد آزمایش قرار دادیم، گفت: بدنبال افزایش بُرد و مداومت پروازی پهپادهایمان هستیم‎ و سال آینده پهپادهای نزاجا به موشک و راکت مسلح می‌شوند‎.

پوردستان افزود: البته این تسلیحات در روی آنها نصب شده ولی هنوز تست پروازی نشده‌اند.

وی ادامه داد: این پهپادهای انتحاری، مانند بمب های پرنده دست ما را در میدان نبرد بلندتر خواهند کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش پایانی سخنان خود به موضوع یمن اشاره کرد و گفت: متجاوزینی که امروز به یمن حمله کردند قطعا شکست خواهند خورد.

پوردستان با تاکید بر اینکه حرکتهای عربستان پسندیده نیست، اظهار داشت: به ارتش عربستان توصیه میکنم دست از این کار بردارد زیرا شکست سنگینی میخورد‎.
وی ادامه داد: ارتش عربستان یک ارتش اجاره ای است و هنوز گلوله ای به سمتشان شلیک نشده، آثار شکست را در آنها میبینیم وای به روزی که چهارتا ترقه در ریاض منفجر شود.

منبع: فارس
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین