امروز : جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
۱۴:۴۰
کد خبر: ۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
تعداد بازدید: ۲۳۰۱
گرمای جشنواره رسانه های شهری در سرمای زمستان
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهردای تهران گفت: اولین جشنواره رسانه های شهری با ارسال 5 هزار و 670 اثر و راهیابی 2هزار و 320 اثر در بخش رقابتی به یکی از جشنواره های مرجع در حوزه رسانه تبدیل شده است.


به
­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛
دکتر گیل آبادی در نشست خبری اختتامیه نخستین جشنواره رسانه های شهری اظهار کرد: اختتامیه اولین جشنواره رسانه های شهری روز شنبه بر گزار می شود و ما تلاش کردیم تا این جشنواره منحصر به فرد باشد و تنها محدود به حوزه مسابقه و جشنواره نباشد. 

وی با بیان اینکه اعلام فراخوان جشنواره از 3 ماه گذشته آغاز شد، عنوان کرد: به منظور آگاهی بخشی در حوزه شهری همزمان با شروع فراخوان آغاز شکل گیری جشنواره، مجموعه نشست هایی تحت عنوان "شهر، شهروند و رسانه" به طور هفتگی برگزار می شود.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اینکه موضوعات مطرح شده در جشنواره فرمایشی نیست و در راستای دغدغه اصحاب رسانه است، گفت: موضوعات مطرح شده در نشست "شهر، شهروند و رسانه" در قالب مفاهیمی چون بافت فرسوده، تراکم، بین الملل، حمل و نقل و ترافیک است؛ موضوعاتی که همواره از دغدغه های اهالی رسانه محسوب می شود.   

گیل آبادی افزود: ما تلاش کردیم تا نشست های "شهر، شهروند و رسانه" با حضور اساتید ارتباطات، مدیران رسانه ها و در حوزه تخصصی نیز با حضور مسئولان و کارشناسان شهرداری و دولت برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: به طور کلی، هدف ما از برگزاری این نشست ها این بود تا اصحاب رسانه به عمق موضوعات حرکت کنند و به پرتره خبری جامعی دست پیدا کنند. ما به دنبال آن هستیم تا موضوع پرتره خبری که تا به حال فرایندی نشده است به مرحله عمل درآید.  

گیل آبادی در ادامه با اشاره به سایر اهداف برگزاری نشست شهر، شهروند و رسانه گفت: دخالت مستقیم شهروندان وحضور مراجع محلات در نشست ها و و شنیدن آرای این افراد از دیگر اهداف برگزاری نشست های مذکور است.  

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه اولین جشنواره رسانه های شهری فارغ از حالت های تشریفاتی است، عنوان کرد: یکی از مواردی که جشنواره را از حالت تشریفاتی خارج می کند رصد هفتگی تمامی رسانه ها، بررسی کیفیت پرداخت و حجم پرداخت به موضوعات شهری ست. همزمان با برگزاری جشنواره سعی کردیم تا نوع نگاه تشریفاتی، مجیزگرایی و دفعی را بر اندازیم و خود را در معرض نقدهای رسانه ای قرار دهیم چرا که رشد ما از این طریق میسر می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح خانه به خانه در خلال برگزاری جشنواره های رسانه های شهری، گفت: به منظور خارج کردن جشنواره از حالت فرمایشی طی 4 هفته اخیر در روزهای یکشنبه و در 22 منطقه از تهران طرح خانه به خانه و گفت و گوی مستقیم با شهروندان اجرا می شود.  

گیل آبادی افزود: فراخوان نخستین جشنواره رسانه های شهری در بخش های مختلف مانند روزنامه، خبرگزاری ها، سایت های خبری، کاریکاتور، طنز، رادیو و تلویزیون، اینفوگرافی و بحث های مدیریت جهادی اعلام شد.  

وی با بیان اینکه نخستین جشنواره رسانه های شهری با هدف تقویت زمینه مناسب برای افزایش مشارکت و تسهیل گری در اطلاع رسانی عام و وثیق کردن ارتباطات انسانی برگزار می شود، گفت: موضوعات مطرح شده در جشنواره از جمله موضوع شهر و فرهنگ بر اساس محورهای 18 گانه اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران استخراج شده است. ضمن اینکه تلاش کردیم تا در قالب کمپین "آسمان آبی و زمین پاک" موضوعاتی چون زیست شهر، خدمت رسانی بهتر به مردم، حمل و نقل، آلودگی هوا و مدیریت جهادی را مورد توجه قرار دهیم. 

گیل آبادی در ادامه با اشاره به تعداد آثار ارسالی به جشنواره تصریح کرد: اولین جشنواره رسانه های شهری با ارسال 5 هزار و 670 اثر و راهیابی 2هزار و 320 اثر در بخش رقابتی به یکی از جشنواره های مرجع در حوزه رسانه تبدیل شده است.

 وی افزود: از میان تعداد آثار ارسالی 991 اثر تلویزیونی، 830 اثر رادیویی، 680 اثر مطبوعاتی، 1745 اثر خبرگزاری، 180 اثر طنز، 223 اثر کاریکاتور و 100 عکس دیده می شود. این میزان آثار نیز توسط 42 داور مورد بررسی قرار می گیرد.  

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: در اختتامیه این جشنواره 42 اثر به عنوان آثار برتر و برگزیده انتخاب می شود. اهدای 2 نشان میلاد در قالب مدیریت جهادی نیز از دیگر جوایز ارزنده این جشنواره است. همچنین از برگزیدگان دو موضوع خط سفید و پسماند نیز به شکل مجزا تقدیر می شود.

منبع: سما
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین