امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۱۶:۳۶
کد خبر: ۴۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
تعداد بازدید: ۲۱۲۱
می‌گویند تورم ۱۴ درصد است اما نرخ نان ۴۰درصد افزایش می‌یابد؛
نماینده تهران در مجلس گفت:‌ بلایی که فتنه‌گران در سال 88 بر سر ایران آوردند تبدیل به اعمال تحریم‌های نسل سوم علیه کشورمان شد.
مهرداد بذرپاشبه­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی عصر امروز در برنامه مناظره‌ای که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه علم و صنعت با حضور وی و شکوری راد برگزار شده بود، طی سخنانی اظهار داشت: پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 اتفاقی که نباید می‌افتاد، افتاد، اوباما پس از انتخابات کل مذاکرات هسته‌ای قبلی را کان‌لم یکن تلقی کرد و تبدیل به صدور قطعنامه 1929 علیه ملت ایران شد و سپس کنگره آمریکا قانون تحریم جامع علیه جمهوری اسلامی ایران را وضع کرد. بلافاصله تحریم‌های نفتی علیه کشور ما اتفاق افتاد و سپس بانک مرکزی تحریم شد.

وی با بیان اینکه بلایی که فتنه‌گران در سال 88 بر سر ایران آوردند، تبدیل به اعمال تحریم‌های نسل سوم علیه کشورمان شد، گفت: اگر مذاکره‌کنندگان هسته‌ای با 1+5 موفق شوند همه تحریم‌ها را بردارند تازه به شرایط سال 88 باز می‌گردیم.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنانش خطاب به دانشجویانی که با ایجاد سرو صدا سعی در بر هم زدن سخنرانی وی داشتند، تأکید کرد: ما 16 سال زمان شما ساکت بودیم و امروز به ما گفتید، بزدل، بی‌سواد و افراطی، می‌خواهید بگویم در این تهران در سال 88 ده‌ها جوان بی‌گناه در کف خیابان‌ها کشته شدند، این فتنه‌گران هم موافقان را می‌کشند و هم مخالفان را،‌ موافقان را می‌کشند تا مظلوم‌نمایی کنند و مخالفان را هم می‌کشند چون مخالف هستند. آن وقت می‌خواهید ما فتنه را فراموش کنیم؟

بذرپاش ادامه داد: تا زمانی که فتنه‌گران حضور داشتند، مردم هر روز کشته می‌شدند اما وقتی حبس شدند، کشته‌شدن مردم هم متوقف شد.

وی با بیان اینکه ما چندین سال است این حرف‌ها را می‌گوییم، یادآور شد: مشکل ما قانونی است که نمی‌توانیم سر سفره مردم بگذاریم، می‌گوییم تورم شده است 14درصد آن وقت قیمت نان را 40درصد افزایش می‌دهیم، مشکل ما جریمه 18هزار میلیارد تومانی کرسنت است.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سؤالی درباره ارتباط وی با جبهه پایداری، اظهار داشت: بنده توفیق نداشتم در جبهه پایداری حضور داشته باشم اما همواره افراد عضو این جبهه مورد احترام بنده بودند، همه ملت ایران دارای احترامند چه نظر ما را قبول داشته باشند و چه نداشته باشند و احترام ما از گرفتن چندعکس یادگاری با جان‌ کری به دست نیامده است، ما احتراممان را با تولید موشک تل‌آویو زن تهرانی‌مقدم کسب کردیم، اگر هیچکس هم به ما رأی ندهد ما به آنان احترام می‌گذاریم، ما گفتیم غزه و لبنان ولی شما گفتید نه غزه و نه لبنان، اسرائیل هم گفت نه غزه و نه لبنان، افتخار ما این است که صدا و سیما از ما حمایت می‌کند نه بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا، افتخار ما این است که در تریبون‌های نماز جمعه از ما حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: تا زمانی که احمدی‌روشن‌ها در این کشور باشند، خواب برگشتن فتنه‌گر تحقق نمی‌یابد،‌ در سال 92 همان دولت احمدی‌نژاد و همان شورای نگهبان حضور داشتند اما آقای روحانی رئیس‌جمهور پیرور شد اما ما به 7 دهم تفاوت رأی آقای روحانی احترام گذاشتیم و سطل آشغال آتش نزدیم، آدم نکشتیم، آیا شما می‌گویید انتخابات سال 92 سالم نبود و آقای روحانی رئیس‌جمهوری قانونی کشور نبود، از همین قانون و نظام، آقای خاتمی،‌ آقای هاشمی‌رفسنجانی و آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور شدند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: اگر حتی سانتریفیوژهای ما از فعالیت‌ بایستند و غربی‌ها تحریم‌ها را بر ندارند، ما باز هم می‌گوییم «مرگ بر آمریکا»، افتخار ما این است که از این ملت تقاضای رأی می‌کنیم نه اینکه از آمریکا گدایی رأی کنیم، ما نمی‌توانیم به چشم‌های آرمیتا نگاه کنیم و شرمنده نشویم.

وی در ادامه سخنانش یادآور شد: اینکه عده‌ای سازمان یافته پرینت‌هایی را در این جلسه پخش کردند، معلوم می‌شود که می‌خواهند یک طرفه بحث را به سمت دیگر ببرند، آزادی بیانی که عزیزان مطرح می‌کنند، برای طرف مقابل هم باید قائل باشند، حداقل سعه صدر داشته باشید و گوش کنید.

وی با بیان اینکه آرمان‌گرایی سه شاخص مهم دارد، گفت:‌فلسفه مکتب شیعه بر این نهفته است که ما هیچ وقت به وضع موجود راضی نیستیم، اینگونه است که باید بر همه عادت‌های نظام سلطه فائق آئیم و خودمان را نبازیم و نباید هضم دنیای غرب شویم و نشان دهیم به وضع موجود دنیا راضی نیستیم، آرمان‌گرایی مدل‌های مختلفی دارد و بعید می‌دانم آقای شکوری‌راد با شهدای بزرگی مانند احمدی‌روشن مشکلی داشته باشد.

بذرپاش خاطرنشان کرد: همه شهدای دانشجو مانند شهید شریعت‌رضوی و قندچی مقابل استکبار ایستادند و می‌خواستند تجربه تاریخی ملتی که در دوران قاجار که دوران سیاه ملت ایران بود، دوباره سر مردم نیاید. همیشه نیز به همین صورت بوده و متأسفانه همواره به نام منافع مردم و به نام امنیت مردم، بزرگترین کلاه‌ها را سر این مردم گذاشته‌اند.

نماینده تهران در مجلس بر همین اساس خاطرنشان کرد: همانقدر که استقلال‌خواهی در یک جوان وجود دارد، استکبارستیزی نیز وجود دارد، ما به دولت آمریکا بی‌اعتمادیم و ربطی به این دولت و آن دولت هم ندارد، مشکل ما با آمریکا مشکلی است که از زمان شهید قندچی و شریعت‌رضوی وجود داشته، از زمان ملی‌شدن صنعت نفت هم وجود داشته، مشکل ما با آمریکا از سال1332 بوده و خواهد بود.

وی تأکید کرد: در مورد مسئله نقد و انتقاد، سخن ما همین است که اگر کسی حسب تشخیص خودش انتقادی را نسبت به یک اتفاق در عرصه بین‌المللی مطرح کرد، آیا به نظر شما ما حق داریم بگوییم که او بی‌سواد است، حق داریم بگوییم هرکسی توافقنامه ژنو را نقد می‌کند، بزدل سیاسی است؟ این خیلی کار بدی است، همانطور که امروز شما به راحتی حرف‌هایتان را در اینجا مطرح کردید چرا به کسی اجازه داده نشد مقابل رئیس‌جمهور امروز صحبت کند،‌«تا به ما رسید آسمان تپید».

وی با بیان اینکه اینگونه اقدامات بسیار کارهای بدی هستند، گفت: چرا وقتی که ما انتقاداتی را نسبت به توافقنامه ژنو مطرح کردیم و ما را بزدل سیاسی خواندند، شما محکوم نکردید؟! معنای آزادی بیان را برخی امروز با سروصداهایشان در این مراسم متبلور کردند.

وی گفت: ما به 7دهم تفاوت رأی آقای روحانی احترام گذاشتیم ولی برخی به 11.5میلیون تفاوت رأی در سال 88 احترام نگذاشتند.

بذرپاش در پایان خاطرنشان کرد: مشکل ما این است که یارانه مستقیم را به مردم بدهیم، ‌مشکل ما این است که لازم نیست برای جوانان حرف‌های قشنگ بزنیم، یک وام سه میلیون تومانی هم نمی‌توانند به جوانان بدهند؛‌ هم سانتریفیوژهای ما امروز از فعالیت‌ ایستادند و هم صنعت هسته‌ای ایستاده است و تحریم‌ها را برنداشته‌اند.


منبع: فارس
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین