امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۰۹:۵۰
کد خبر: ۴۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
تعداد بازدید: ۲۱۲۲
بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم در مجلس؛
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) صلاحیت محمود نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم را مورد بررسی قرار می‌دهند.

محمود نیلی احمدآبادی در جلسه علنی مجلس - مداح نيوزبه­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ براساس آیین‌نامه داخلی مجلس در جلسه رای اعتماد، رییس جمهور یک ساعت برای دفاع از وزیر پیشنهادی خود فرصت دارد. در ادامه نیز دو نفر از نمایندگان مخالف و دو نفر از نمایندگان موافق با حفظ ترتیب یک نفر مخالف و موافق هرکدام برای مدت 15دقیقه نطق می‌کنند.

پس از اظهارات نمایندگان موافق و مخالف وزیر و در صورت صلاحدید رییس جمهور به مدت 30 دقیقه برای دفاع از برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی فرصت دارند. نهایتا رییس مجلس صلاحیت وزیر پیشنهادی را به رای مجلس می‌گذارد.

دولت یازدهم در زمان معرفی کابینه جعفر میلی منفرد را به عنوان اولین گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم به مجلس معرفی کرد که وی موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نشد. پس از آن رییس جمهور جعفر توفیقی را به عنوان سرپرست وزارت علوم انتخاب کرد و در مهلت سه ماهه رضا فرجی دانا به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی شد و موفق به جلب نظر نمایندگان شد.

با استیضاح رضا فرجی دانا در مردادماه سال جاری رییس جمهور محمدعلی نجفی را به عنوان سرپرست وزارت علوم معرفی کرد و نهایتا چهارشنبه هفته گذشته محمود نیلی احمدآبادی را به عنوان سومین گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم به مجلس معرفی کرد.


منبع: ايسنا
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین