امروز : سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
۲۳:۰۵
کد خبر: ۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
تعداد بازدید: ۲۵۷۱
نتایج نمونه‌برداری از بنزین وارداتی و توزیع شده در داخل اعلام شد؛
رئیس سازمان استاندارد گفت: بر اساس ارزیابی این سازمان، بنزین وارداتی مغایرتی با استانداردها نداشته ولی بنزین توزیع شده در کشور شامل بنزین معمولی، سوپر و یورو 4 مغایرت‌هایی مشاهده شده است. ژ
مغایرت بنزین توزیع شده با استانداردها - مداح نيوز به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ نیره پیروزبخت در یک نشست خبری اظهار داشت: طی چند ماه اخیر بنزین وارداتی و همچنین بنزین توزیع شده در کشور شامل بنزین معمولی، سوپر و یورو 4 توسط سازمان استاندارد نمونه‌برداری شده و مورد آزمون قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در کیفیت بنزین وارداتی مشکلی مشاهده نشد ولی در مورد بنزین توزیع شده در کشور شامل بنزین معمولی، سوپر ویورو 4 مشکلاتی وجود داشت.

وی توضیح داد: بنزین معمولی و سوپر از نظر مطابقت با استاندارد مشکل داشتند و با استاندارد یورو 4 مطابق نبودند.

وی تصریح کرد: در مورد بنزین معمولی با استاندارد یورو 4 نیز در 90 درصد آزمایش‌های انجام شده با استاندارد انطباق وجود داشت و 10 درصد باقی مانده نیز از نظر عدد  اکتان مغایرت‌هایی با استاندارد مصوب داشتیم ولی این مغایرت از نظر عدد بنزن وجود نداشت.

پیروزبخت با اشاره به افتتاح آزمایشگاه مجهز سازمان استاندارد در بندرعباس طی دو هفته اخیر گفت:‌ این آزمایشگاه برای آزمون بنزین وارداتی مجهز شده و البته ساز و کاری نیز در این جهت پیش‌بینی کرده‌ایم که بنزین وارداتی توسط شرکت‌های بازرسی مورد تائید سازمان استاندارد در خارج از کشور مورد ارزیابی قرار گیرد و پس از تائید، به کشور وارد شود.

وی در پاسخ به این سوال فارس که قبلا اعلام کرده بودید احتمالاً با مصوبه شورای عالی استاندارد، از ابتدای آبان ماه سازمان استاندارد بنزین وارداتی را مورد آزمون قرار خواهد داد، چرا این مسئله عملی نشده است نیز گفت: این موضوع با برخی موانع حقوقی روبرو است و ما منتظریم مشخص شود که آیا با صدور مجوز شورای عالی استاندارد این کار عملی خواهد بود و یا اینکه منع قانونی دارد، زیرا بر اساس قانون بودجه سال 91 آزمون بنزین وارداتی به وزارت نفت سپرده شده و اگر منع قانونی وجود داشته باشد باید منتظر باشیم تا این مسئله در قانون بودجه 94 نیز دیده شود.

رئیس سازمان استاندارد تاکید کرد: باید معاونت حقوقی سازمان این مسئله را پیگیری و نهایی کند.

وی تصریح کرد: در برخی از مصوبات و قوانین طی سال‌های اخیر تناقض‌هایی وجود داشته که سپردن آزمون بنزین به وزارت نفت در قانون بودجه سال 91 بدون توجه به مصوبه شورای عالی استاندارد از آن جمله است.

وی ادامه داد: کمیسیون اصل 90 نیز در این مورد پیگیر است که به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

پیروزبخت در ادامه از برگزاری مراسم روز ملی کیفیت در 18 آبان ماه خبر داد و گفت: سازمان استاندارد علاوه بر موضوع رعایت استانداردها،‌ به موضوع ارزیابی کیفیت نیز توجه دارد و در این جهت پس از تغییر ساختار سازمان استاندارد در پی مصوبه شورای عالی اداری، معاونت ارزیابی کیفیت طی سه ماه گذشته در این سازمان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در جهت ارتقای کیفیت کالاهای تولید داخل، معاونت ارزیابی کیفیت در سازمان استاندارد تشکیل شده است.


منبع: فارس
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین