امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۱۶:۴۳
کد خبر: ۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
تعداد بازدید: ۲۰۶۰
آخرين اخبار از گروهك داعش؛
گروه موسوم به ناظر بر حقوق بشر سوریه روز جمعه اعلام کرد که خلبان های عراقی ملحق شده به گروهک تروریستی داعش در سوریه با استفاده از سه فروند جت جنگنده غنیمت گرفته شده، به عناصر این گروهک تروریستی پرواز می آموزند.
پای داعش به آسمان باز شد - مداح نيوزبه­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ به نقل از خبرگزاری رویترز از بیروت، این گروه ناظر بر جنگ در سوریه خبر داد که برای اولین بار است که پای عناصر گروهک تروریستی داعش به آسمان باز شده است. 

'رامی عبدالرحمان' رییس گروه موسوم به ناظر بر حقوق بشر در سوریه که مقر آن در انگلیس است، گفت: عناصر داعش جنگنده ها را بر فراز فرودگاه نظامی 'الجراح' در شرق 'حلب' به پرواز درآورده اند.

داعش به غیر از دریافت تسلیحات اهدایی از سوی کشورهای غربی که پول آن را کشورهای مرتجع عرب حاشیه خلیج فارس پرداخت می کنند، مقداری از تسلیحات خود را از پادگان های ارتش عراق و سوریه به غنیمت گرفته است؛ اما برای نخستین بار است که این گروه تروریستی قادر به هدایت هواپیماها در آسمان شده است. 

عبدالرحمان در ادامه می افزاید: افسران عراقی که زمانی خلبان های ارتش 'صدام' رییس جمهوری معدوم عراق بودند، به عناصر داعش آموزش پرواز می دهند. 

هنوز مشخص نیست که آیا جت های به پرواز درآمده مجهز به تسلیحات بوده اند یا اینکه خلبان ها قادر به هدایت جت ها در مسافت های طولانی تری هستند یا نه؟

به گفته تحلیل گران و دیپلمات ها، پیشتر در حساب های کاربری توئیتر هواداران داعش تصاویری از جت های توقیف شده در بخش هایی از سوریه به نمایش درآمد، اما به نظر می رسید که این جت ها غیرقابل استفاده باشند.

منطقه تصرف شده شرقی شهر حلب و همچنین استان های دیرالزور و الرقه پایگاه های اصلی داعش در سوریه به شمار می روند.

گروهک تروریستی داعش در ماههای اخیر شکست های زیادی از ارتش و نیروهای مردمی سوریه در مناطق مختلف این کشور خورده است.

منبع: ایرنا
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین