امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۰۸:۱۵
کد خبر: ۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
تعداد بازدید: ۱۸۵۷
آخرين اخبار از گروهك تروریستی داعش؛
از زمانی که گروهک تروریستی داعش توانست بخش هایی از عراق و سوریه را تحت کنترل خود در آورد ، همواره این سوال مطرح بوده است که آیا داعش تهدیدی برای مرزهای ایران نیز هست؟
از زمانی که گروهک تروریستی داعش توانست بخش هایی از عراق و سوریه را تحت کنترل خود در آورد ، همواره این سوال مطرح بوده است که آیا داعش تهدیدی برای مرزهای ایران نیز هست؟

به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ اين سوال وقتي بيشتر مورد توجه قرار گرفت که داعش به فاصله چند روز پس از اينکه اعلام خلافت اسلامي کرد ، نقشه اي را منتشر کرد که آينده اي که رهبران اين گروه تروريستي براي خود متصور هستند را نشان مي داد. در اين نقشه به وضوح نشان مي داد که داعش در آينده خود مي بيند که ايران را جزئي از آنچه که دولت مي خواند مي بيند.

فاصله تروریست های داعش با ایران - اميد فروغي كيسمي

اين مسئله باعث شد که در هر فرصتي که خبرنگاران به دست مي آوردند از مسئولان بپرسند که آيا داعش نزديکي مرزهاي ماست؟ آخرين نمونه اين مسئله را سردار احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي پاسخ داد. سردار احمدی مقدم گفت: در هیچ نقطه مرزی کشور نیروهای گروه تروریستی داعش حضور ندارند. او گفت: گروهک تروریستی داعش صدها کیلومتر با مرزهای ایران اسلامی فاصله دارد و فقط فاصله در مرز قصر شیرین با این گروهک ۴۰ کیلومتر است که ارتش عراق و نیروهای مردمی پیشرفت‌های خوبی در مقابله با آنها داشته‌اند.

براي بررسي دقيق تر صحبت هاي سردار احمدي مقدم بايد نگاهي بياندازيم به آخرين پيشروي هاي اين گروهک تروريستي. نیروهای گروه تروریستی داعش پس از اشغال شهر جلولا در استان دیاله عراق، مواضع خود را در این شهر تقویت کردند.  این شهر با مرزهای ایران ۴۰ کیلومتر فاصله دارد. استان دیاله در شرق بغداد پایتخت عراق قرار دارد. شهر جلولا در نزدیکی شهر خانقین و مرز خسروی در استان کرمانشاه است. این شهر پس از درگیری شدید میان داعش و نیروهای نظامی کردستان عراق سقوط کرد. درگیری ها با داعش در مناطق شمالی و مرکزی عراق همچنان ادامه دارد.در واقع داعش در ۴۰ کیلومتری مرز کرمانشاه قرار دارد. به نقشه اي که سايت تابناک به تازگي منتشر کرده است نگاه کنيد:

فاصله تروریست های داعش با ایران - اميد فروغي كيسمي

نیروهای داعش پیش از با شکست نظامیان کردستان عراق (پیشمرگه) توانستند برخی مناطق این منطقه را تصرف کنند. آنها هم اکنون برای اشغال شهر اربیل مرکز کردستان عراق تلاش می کنند. بايد توجه کرد که در حالي که اين روزها توجه همه رسانه ها به شهر کوباني مرز ترکيه و سوريه است ، قواي اصلي گروه تروريستي داعش در استان انبار و در نزديکي شهر بغداد متمرکز هستند و تلاش خود را بر تصرف اين بخش از عراق صرف مي کنند. با اين وجود همانطور که سردار احمدي مقدم گفته است نيروهاي داعش از مرزهاي ايران دور هستند و تنها در يک نقطه به فاصله 40 کيلومتري ايران مي رسند.


آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین