امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۰۱:۰۱
کد خبر: ۴۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
تعداد بازدید: ۲۰۲۶
امر به معروف و نهی از منکر باید در دستگاه قضا احساس شود
معاون راهبردی قوه قضاییه گفت: باید با اقدامات فرهنگی فریضه امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه قضایی کشور احساس شود.
محمد باقر ذوالقدربه­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ 'محمد باقر ذوالقدر' عصر جمعه در ادامه همایش روسای دادگستری استان های کشور در مشهد، توجه به مسائل فرهنگی را از ضرورتهای دستگاه قضایی دانست .

وی گفت: مسوولان و دست اندرکاران قوه قضاییه باید در کنار توجه به مسائل فرهنگی در زمینه بصیرت و بینش سیاسی نسبت به مسائل سیاسی داخلی و خارجی و اخلاق و معنویت در قوه قضاییه در بالاترین سطح خود قرار داشته باشند.

وی گفت: صحت و سلامت عملکرد دست اندرکاران این بخش بسیار مهم است و دستگاه قضایی که در خط مقدم مبارزه با جرم، بزه و ناهنجاری ها قرار دارد، باید خودش را نسبت به این مسائل و معضلات واکسینه کند و لذا توجه به مسائل فرهنگی عامل مهم اثر بخش در این زمینه است.

وی خاطر نشان کرد: در سالجاری حدود یکصد میلیارد ریال برای فعالیتهای فرهنگی و اطلاع رسانی قوه قضاییه در نظر گرفته شده است.

ذوالقدر افزود: بر اساس سند توسعه سوم قوه قضاییه دستگاه قضایی باید در زمینه های اقامه نماز ، تبیین فعالیتهای مرتبط با گسترش فرهنگ قرآنی و عترت، عفاف و حجاب پیشگام باشد.

معاون راهبردی قوه قضاییه گفت: ارتقای مهارتهای سبک زندگی در بین کارکنان دستگاه قضایی مهم است و باید برای تحقق این مساله تلاش کرد.

وی افزود: قوه قضاییه همچنین باید پیشتاز ترویج اندیشه های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب باشد و این مساله باید در راس اقدامات و رفتار مسوولان و دست اندرکاران دستگاه قضایی قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: اصلاحات ساختاری اخیر در قوه قضاییه اقدام بسیار مهمی در جهت تحول در وظایف و منشاء تحرکات در دستگاه قضایی است.

همایش روسای دادگستری استانهای سراسر کشور تا 21 مهر ماه جاری در مشهد ادامه دارد.

منبع: ایرنا
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین