امروز : شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
۱۵:۳۸
کد خبر: ۴۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
تعداد بازدید: ۲۲۱۵
حضرت امام (ره)رئیس جمهور امریکا را جناب کارتر خطاب می نمود؛
پایگاه خبری و تحلیلی مدیریت شهری وشوراهای مازندران در مطلبی در خصوص اقدام خوب و یا بد شهرداری در نصب پرچم آمریکا در کنار پرچم های دیگر کشورها در حاشیه پل تجن ساری پرداخت.
نصب پرچم آمریکا از سوی شهـرداری ساری - اميد فروغي كيسميبه­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ مازند شورا نوشت : هنوز جملات تاریخی معمار کبیر انقلاب به عنوان رهبر سیاسی و مرجع دینی پیرامون امریکا را فراموش ننموده ایم. آنجا که فرمود 'امریکا دشمن اصلی ماست'، 'امریکا، شیطان بزرگ است'. لذا روحیه استکبار ستیزی و مبارزه با امریکا چیزی نیست که بتوان از آن گذشت و یا آن را نادیده گرفت. با این وجود اما حضرت امام (ره)رئیس جمهور امریکا را جناب کارتر خطاب می نمود تا ادب سیاسی خویش، که بر گرفته از مکتب امام صادق (ع) می باشد را برای جهانیان بنمایاند.

چراکه در مقابل دولت امریکا و سیاست های حاکمیت آن، مردم امریکا قرار دارند که گاها متفاوت با رجال سیاسی خود می اندیشند و عمل می کنند.

گاه هم صدا با سایر ملت ها به سیاست های ضد بشری دولت خود اعتراض می کنند و نیز به فریاد نیازمندانی همچون زلزله زدگان بم می شتابند. و در زمانی دیگر از سیاست های جنگ طلبانه جرج بوش رئیس جمهور وقت امریکا اعلام انزجار می کنند. لذا بین دولت امریکا و قاطبه مردم آن کشور تفاوت بسیار است.

از سویی مرجع و معیار تعیین کننده در نحوه برخورد با کشوری همچون امریکا شخص رهبری انقلاب است که سیاست های کلی نظام را ترسیم می نمایاند(!!!) لذا طرح دوستی با دولت امریکا به انحا و اشکال مختلف در حالی که مخالف سیاست های کلی نظام باشد هرگز پذیرفتنی نیست و کسی حق ندارد در این زمینه راسا اقدام نماید و جلوتر از رهبری نظام گام بردارد.

با این وجود شهرداری به عنوان یک نهاد غیر دولتی اگرچه نمی تواند متفاوت با سیاست های کلان کشور گام بردارد اما به عنوان نهادی غیر دولتی به اهتزاز درآوردن پرچم کشور امریکا را نمی توان به معنای دوستی با دولت استکباری امریکا تفسیر نمود. (!!!) همچنان که پرچم امریکا بارها در میادین ورزشی کشورمان به اهتزار در آمده است و حتی سرود رسمی آن کشور نیز نواخته شده است. علاوه بر آن در برخی میادین ورزشی، ورزشکاران امریکا از سوی هموطنانمان مورد تشویق نیز قرار گرفته اند، پرسشی که مطرح است این است آیا به اهتزار در آمدن پرچم کشور امریکا در میادین ورزشی و غیر دولتی و حتی نواخته شدن سرود رسمی آن کشور به معنای دست کشیدن از روحیه استکبار ستیزی است؟

حضور میلیون ها ایرانی در کشور امریکا، همکاری های محیط زیستی، مبادلات علمی و دانشگاهی، پزشکی و درمانی، رقابت های ورزشی و سایر مبادلات غیر دولتی را نمی توان به معنای خیانت به خون شهدا و یا دست کشیدن از مبارزه با سیاست های ضد بشری آمریکا برشمرد. (!!!) چه اینکه حتی گاهی برای مبارزه با استکبار باید به گفتگو با آن نشست و در یک نرمش قهرمانانه بر طبل رسوایی سیاست های دوگانه آن نواخت و او را رسوا کرد.

در مورد اقدام اخیر شهرداری ساری نیز اگرچه عضو شورای شهر ساری نصب پرچم امریکا را تکذیب نموده و آن را متعلق به کشور مالزی دانسته است(!!!) اما اگر واقعا نصب پرچم امریکا رخ داده بود شهرداری در مواجه با این مسئله یا باید شجاعت دفاع از آن را می داشت و استدال قانع کننده ای اقامه می کرد و یا شجاعت عذر خواهی را می داشت.

در نهایت اینکه پر واضح است شهرداری ساری اهدافی به منظور شکستن تابوی مبارزه با استکبار جهانی و امریکای خبیث را دنبال ننموده است و شخص شهردار و خانواده عبوری بیش از همه و پیش از سایرین علم مبارزه با ظلم و در راس آن امریکار جنایت کار را با رشادت و جان نثاری و شهادت طلبی اثبات نمودند. نا گفته نماند بسیاری از مسئولین لشکری و کشوری و آیات اعظام از این نقطه توریستی بازدید نمودند.



منبع: ایرنا
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین