امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۱۴:۲۹
کد خبر: ۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
تعداد بازدید: ۱۹۹۹
جامعه ورزشی بگوید آیا سیاسی باید برای دایی تصمیم بگیرد؟!
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: از نظر من که مدیرعامل باشگاه هستم، سرمربی تیم پرسپولیس علی دایی است.
به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ حمید سیاسی رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس امروز به طور ناگهانی در باشگاه حاضر شده و در دیدار با علیرضا رحیمی مدیرعامل باشگاه اعلام کرده امروز یا باید علی دایی را برکنار کنی یا خودت هم باید بروی. این صحبت ها در حالی رد و بدل شده که در اقدامی جالب اکثر رسانه های ورزشی امروز خبر از برکناری علی دایی داده و از درخشان به عنوان گزینه جدید یاد کرده اند اما علیرضا رحیمی در اطلاعیه ای که در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده در خصوص همه این اتفاقاتی که رخ داده صحبت هایش را مطرح کرده است:

با سلام و احترام

به اطلاع عموم مردم بویژه دوستداران فهیم باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس می‌رساند که امروز (19/6/93) رئیس هیات مدیره باشگاه طی تماس حضوری به اینجانب اعلام نمود که در جلسه مورخ 18/6/93 هیات رئیسه باشگاه که بدون حضور مدیرعامل برگزار گردیده تصمیم گرفته شده است که به درخواست وزیر محترم ورزش، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برکنار شود و چنانچه تا ساعت 14 امروز (19/6/93) مراتب به ایشان ابلاغ نگردد نسبت به برکناری مدیرعامل نیز اقدام خواهد شد. لذا در این خصوص و به منظور تنویر افکار عمومی مواردی به صورت خلاصه اعلام می‌نمایم:

1- بدون تردید چنانچه نقل و قول رئیس هیات مدیره مقرون به صحت باشد، دستور وزیر محترم ورزش علاوه بر اینکه با قوانین و مقررات مربوطه مغایرت آشکار دارد با شئونات اخلاقی و پهلوانی در ورزش نیز سازگاری ندارد و دخالت دولت در امر باشگاه داری را تداعی می‌کند که به نوبه خود امری ناپسند است.

2- براساس آیین‌نامه و مقررات باشگاه‌ها، فرآیند عزل و نصب کادر فنی مستلزم بررسی کارشناسانه و تصمیم‌گیری نهایی به وسیله مدیرعامل است که باید در قبال عملکرد تیم پاسخگو باشد. بنابراین تصمیم هیات مدیره در این خصوص با رویه عرفی در باشگاه‌های فوتبال مطابقت ندارد.

3- آقای علی دایی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در جلسه اخیر هیات رئیسه حضور یافت و پس از بحث و تبادل نظر با اعضا صراحتا اعلام کرد که هر زمان که باشگاه تمایل به ادامه همکاری با ایشان را نداشته باشد، مراتب را کتبا اعلام نماید تا دوستانه از سمت خود کناره‌گیری کنند.

4- گرچه مدیریت باشگاه بزرگ و محبوبی مانند پرسپولیس برای اینجانب مایه افتخار است اما تداوم آن به هر قیمتی را مغایر موازین مدیریتی و به ویژه اخلاق و منش پهلوانی می‌دانم و تا زمانی که بتوانم در چارچوب قوانین و مقررات به مسئولیت ادامه دهم همچنان در خدمت خواهم بود و در هر لحظه که احساس کنم ادامه مسئولیتم به زیان باشگاه است بی‌درنگ کنار خواهم رفت.

اینک با توجه به مراتب فوق و ضمن تاکید بر این نکته که نتایج ضعیف تیم فوتبال پرسپولیس طی چند هفته اخیر مستلزم بررسی کارشناسانه است و البته نقد جدی متوجه کادرفنی است و باید در این زمینه پاسخگو باشد گرچه با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط کادرفنی موفقیت تیم در آینده نزدیک قابل پیش‌بینی است. اما چنین رفتاری با پرافتخارترین قهرمان تیم‌ملی فوتبال ایران که طی پنج سال گذشته کسب دو جام قهرمانی و یک عنوان نایب‌قهرمانی را نیز برای پرسپولیس به دست آورده، برخلاف موازین اخلاقی، عرفی و قانونی است. لذا اینجانب چنین روندی را منطقی نمی‌دانم و استدعا دارم اجازه فرمایند تا در مسیر طبیعی و قانونی نسبت به ادامه همکاری کادرفنی تصمیم‌گیری شود.

امیدوارم این اطلاعیه به عنوان فصل‌الخطاب تلقی گردیده و امکان بازگشت آرامش به باشگاه را فراهم و نیاز به بیان مطالب دیگری نباشد.

رحیمی همچنین در گفت و گو با فارس تاکید کرد: از نظر من مدیرعامل دایی همچنان سرمربی تیم است و این حرمت گذاشتن به سرمربی تیم است و مسئله من همین است. من ممطئن هستم که دایی با تیمی که خودش ساخته در آینده می تواند نتیجه بگیرد و به حرفم ایمان دارم. متاسفانه اصرار آقایان بر این بوده که قبل از بازی با نفت این اتفاق رخ دهد و می گویند اگر دایی یک برد بیاورد دیگر نمی شود او را برکنار کرد. من از جامعه ورزش این سوال را دارم که آیا سیاسی باید برای علی دایی اسطوره فوتبال کشورمان تصمیم بگیرد؟! من اگر هم برکنار شوم مشکلی ندارم ولی تا هستم دایی سرمربی تیم من است و از او حمایت می کنم.


منبع: فارس
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین