امروز : سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
۰۸:۴۲
کد خبر: ۴۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
تعداد بازدید: ۴۲۲۶
تحلیلی بر روزنامه‌های اصلاح‌طلب در موضوع ریاست شورا؛
روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب در شماره امروز خود به واکاوی شرایط نوین انتخابات ریاست شورای شهر تهران پرداختند و پیروزی مسجد جامعی در این انتخابات را با دیده تردید نگریستند.
به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ روزنامه‌های اصلاح‌طلب پس از یک روز سکوت برابر تحریم های جدید آمریکا نسبت به ایران با سخنان رئیس جمهور در کنفرانس خبری واکنش نشان دادند؛ هرچند برخی از این روزنامه‌ها مانند شرق و آرمان اقدام به سانسور سخنان آقای حسن روحانی درباره تحریم‌ها در تیترهای خود نمودند.

موج خبری استیضاح دیگر وزرای دولت یازدهم با وجود تکذیب از سوی نمایندگان همچنان توسط برخی از نشریات دامن زده می‌شود. روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب در شماره امروز خود به واکاوی شرایط نوین انتخابات ریاست شورای شهر تهران پرداختند و پیروزی مسجد جامعی در این انتخابات را با دیده تردید نگریستند.

روزنامهروزنامه مردم سالاری
 
روزنامه اصلاح طلب مردم سالاری با تیتر اصلی « تحریم ها را با افتخار دور می زنیم » که برگرفته از سخنان آقای حسن روحانی در کنفرانس خبری است؛ راهی پیشخوان مطبوعات شده است.


•  داستان ناتمام استیضاح

با وجود گذشت یک هفته از استیضاح فرجی دانا وزیر علوم همچنان سرمقاله این روزنامه به پیامدهای این استیضاح پرداخته شده است؛  منصور فرزامي‌ در سرمقاله «توليد انديشه و علم زمينه مي‌خواهد» بیان می دارد «بنابراين کاري که فرجي دانا در حيطه مسووليت خود کرد، وفاي به عهد با مردم بود. در اين انجام وظيفه نه روحاني دخيل بوده است و نه حديث نفس فرجي دانا، بلکه خواسته جمهور ناس است که نظام ما به مشيت الهي و خواست مردم، برپاست و «ميزان هم آراي ملت است» اين امر نه تاويل بردار است و نه «ان قلتي» در آن پذيرفتني است. پس دولت وظيفه دارد به استناد آن ميثاق، همه به ناحق رانده شده‌ها را به مسند و کرسي و جايگاه خود برگرداند و هر نوع فضاي امنيتي و آزاردهنده و نادرخور و سلايق تحميلي فراقانوني را از عرصه درس و بحث، دور کند‌. چون توليد علم و انديشه، زمينه و ابزار مناسب مي‌خواهد‌. در فضاي آزاد و آرام و در عين تضارب آرا و عقايد است که انديشه توليد مي‌شود و حاصل آن هدايت جامعه در مباحث گوناگون به جانب کمال و سرمنزل مقصود است . بنابراين، سخن بسيار منطقي خواهد بود که اگر ده وزير هم جابه جا شوند، همه «‌فرجي دانا» خواهند بود. چون عدول از « ميثاق » پيامد شرعي و حقوقي براي دولت دارد . عقبه او را سست مي‌کند و اعتماد عمومي‌را نسبت به دولت يازدهم سلب مي‌نمايد و تمثيل «گندم نماي جوفروش » را در اذهان زنده مي‌کند که بايسته رئيس‌جمهور حقوقدان و متکي به اصول و قانون نيست . »


روزنامهروزنامه ابتکار
 
روزنامه اصلاح طلب ابتکار نیم صفحه اول خود را به گزیده ای از سخنان مهم رئیس جمهور، آقای روحانی و با تیتر« همه مسئولیت مذاکرات با من است » اختصاص داده است .


•  پوست موز زیر پای دولت

فضل الله ياري در سرمقاله این شماره روزنامه ابتکار به تحلیل سوال خبرنگار روزنامه کیهان در کنفرانس خبری رئیس جمهور می پردازد و از این روزنامه این گونه یاد می نماید«خبرنگار يک روزنامه معروف که مخالفت آن با دولت و بدنه اجتماعي هوادارِ آن بر کسي پوشيده نيست » و سپس خبر از «استراتژی رسانه ای نوین » در نوع جهت گيري رسانه اي در کنار تحليل و تفسيرهاي جهت دار درباره عملکرد دولت می دهد و فضل الله یاوری در سرمقاله « روحاني مواظب پوست موز باشد » بیان می دارد «اين افراد با اطلاع کامل از خواسته‌ها و مطالبات حاميان روحاني تلاش مي‌کنند او را در موقعيتي قرار دهند که ميان خط قرمزهاي نظام و شعارهاي انتخاباتي اش، مجبور به انتخاب يکي شود؛ تا در اين ميان اگر خط قرمزهاي نظام را برگزيد رو به بدنه اجتماعي حامي او فرياد بر آورند که «اي ملت، اين همان روحاني است که شما به وي اميد بسته ايد، او بي اعتنا به وعده هايش جانب ديگر را گرفته است.» در اين ميان آن‌ها تلاش مي‌کنند تا نشان دهند که ميان خط قرمرهاي نظام و خواسته‌هاي مردم تضاد عميقي وجود دارد. چنانچه روحاني به سَمت عملي کردن وعده هايش پيش رود، مي‌کوشند از آن ميان چيزي پيدا ‌کنند که با خط قرمزهاي نظام در تضاد باشد، و بعد توپخانه خود را به کار مي‌اندازند که «رييس جمهور دست در کاسه مخالفان نظام دارد.»


•  نسیم تغییر در پارلمانی شهر؟
روزنامه ابتکار در صفحه سیاسی خود به بررسی انتخابات آتی رئیس شورای شهر تهران می پردازد، در این یادداشت ابتدا به رخداد های انتخابات دوره گذشته و سپس تغییرات نوع رای دهی در انتخاب شهردار از سوی الهه راستگو و دنیا مالی پرداخته می شود و در این یادداشت آمده است «حالا در نزديکي انتخاب رياست شورا در سال دوم اغلب اعضا از اظهار نظر واضح در مورد گزينه پيشنهادي شان براي رياست طفره مي‌روند و مي‌گويند انتخابات شوراي شهر نبايد شايبه سياسي بودن داشته باشد و انتخاب بايد بر عملکرد و توانمندي معطوف شود.گرچه همه اين موارد پيش از هر انتخاباتي بارها مطرح مي‌شود اما به هر روي رقابت اصلي ميان چمران و مسجد جامعي است که تک راي برخي اعضا مي‌تواند نتيجه را کاملا تغيير دهد.  » و سرنوشت شورای شهر به تک رایی های اعضای فراکسیون ورزش شورا شهر عليرضا دبير،حسين رضازاده،عباس جديدي و هادي ساعي بستگی دارد.


روزنامهروزنامه شرق
 
روزنامه شرق با تیتر « تلاش در شورا برای جلسه غیرعلنی» و « تخریب گران را به مردم معرفی می کنیم» روانه کیوسک مطبوعات کشور شده است؛ این روزنامه سرمقاله خود را با قلم صادق زیبا کلام اختصاص داده است؛ صادق زیبا کلام در یادداشت «پارازیتی روی روح مذاکره » به موضوع تحریم های جدید آمریکا در قبال ایران و تاثیر آن بر مذاکرات هسته ای پرداخته است و در این یادداشت بیان داشته است « تحریم‌های اعلام‌شده، ناقض روح مذاکرات و مانع اعتمادسازی هسته‌ای و همانند پارازیتی روی موج مذاکره است. این تحریم‌های ناروا، خبر مسرت‌بخشی هم برای مخالفان افراطی مذاکرات در ایران و هم برای تندروهای آمریکاست. تندروهای ایرانی، بدون درنظر گرفتن جزییات و کم‌وکیف موضوع، حمله به توافق‌های «ژنو» و «وین» را آغاز خواهند کرد زیرا احساس می‌کنند، فرصت مناسبی به‌دست آمده و می‌توان دولت روحانی را به باد انتقاد گرفت. در عین حال، به یک نکته دیگر هم ظرف روزهای آینده اشاره خواهند کرد که عبارت است از بی‌حاصل‌بودن امیدداشتن به گشایش فضای دیپلماسی و اینکه دولت یازدهم از ابتدا هم در اعتماد به قول و قرارهای طرف غربی دچار خطای استراتژیک شده اما این یک روی سکه است. روی دیگر سکه؛ عبارت است از اینکه فهرست تحریمی جدید، به معنای اعمال تحریم‌های تازه نیست و از منظر حقوقی، ادامه اجرای مصوبات قبلی علیه ایران است که طبق آن، اشخاص حقیقی و حقوقی که به ایران برای عبور از تحریم‌ها - مستقیم یا غیرمستقیم- یاری رسانند؛ مشمول تحریم خواهند شد.»


•  جشن های «خاطره» انگیز حاج آقا
غلامعلی رجایی، مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت «تولد» آقای هاشمی رفسنجانی دست به قلم شده است؛ وی که در روزهای گذشته در روزنامه آفتاب یزد نیز از روش و منش آیت الله هاشمی رفسنجانی سخن گفته بود ترجیح داد بار دیگر به «تولد» ایشان بپردازد و آن را آن گونه که خود می گوید «بدون مبالغه» روایت نماید و به همین جهت می نویسد «  با وجود ورود به سن 80سالگی بسیار پرکار است. یک‌روز به من می‌گفتند روزها بعد از نماز صبح مشغول کار و مطالعه‌اند. اما شب‌ها زود می‌خوابند. در سال‌های نسبتا طولانی مجمع کسی شاهد عدم حضور ایشان در جلسات مجمع نبوده است. هرروز مثل یک مدیر موظف میانسال به مجمع می‌آید و غالبا تا غروب در مجمع است. در ماشین هم که نشسته است و به مجمع می‌آید یا به خانه می‌رود یا مطالعه می‌کند یا از رادیو و... خبر می‌بیند و می‌شنود. گاه هم در موقع تردد به مجمع یا به خانه با دقت به اتفاقات پیرامون خود در شهر می‌نگرد. همواره با نشاط است. به‌ندرت عصبانی می‌شود. مهربان است. بارها شده وقتی کسی از رزمندگان و تلاشگران به او معرفی شده در نهایت خوشرویی با وی مواجه شده و بلافاصله با دادن هدیه‌ای به وی از او تقدیر کرده‌اند. سریع‌الاجابه است کمتر دیده‌ام کسی از او تقاضای ملاقات یا هدیه یا... داشته باشد و پاسخ منفی شنیده باشد.  هاشمی از آنچه دارد به‌خوبی استفاده می‌کند. اهل تظاهر نیست. از زهدنمایی و ریا بیزار است. بارها از وی خواسته شد اجازه دهد از نماز وی فیلمبرداری شود، نپذیرفت. برسر آنچه معتقد باشد می‌ایستد. از میدان به‌در نمی‌رود. قدرت رصد بالایی دارد. بسیار عاطفی است و غیور نسبت به اطرافیان. محال است در ملاقات‌های خصوصی کسی بر او وارد شود و او را نشسته ببیند. همیشه به احترام ملاقات‌کنندگان خود که گاهی همسن نوه‌ها و فرزندان او هستند از قبل در کنار میز خود می‌ایستد تا ملاقات‌کننده به اتاق ملاقات با او وارد شود. بارها شاهد بوده‌ام در مجمع با عده‌ای که به استقبالش شتافته‌اند یا قصد حضور در جمعی را دارد که برای ملاقات با او به مجمع آمده‌اند وقتی به در سالن ملاقات می‌رسد کاملا می‌ایستد و به اطرافیانش تعارف می‌کند که پیش از او وارد شوند. گاه که با نزدیکانش می‌نشیند یا در سفر است به رغم هیبتی که نزد آنها دارد، شوخی‌های بامزه‌ای می‌کند. احساساتی است. با اندک گزارش حساسی منقلب می‌شود و به‌ویژه در بردن نام مبارک حضرت زهرا(س) اختیار از دست می‌دهد و بغض می‌کند. هاشمی بسیار زهرایی است. »


•  دوئل چمران و مسجد جامعی
شورای شهر این روزها حال و هوای دیگری دارد، فصل انتخابات فرا رسیده است و در این هفته استمرار ریاست مسجد جامعی و یا بازگشت چمران مشخص می شود؛ فاطمه جمال‌پور خبرنگار روزنامه شرق در یادداشت خود به بررسی این انتخابات می پردازد و از رقابت نزدیک بزرگان اصلاح طلب و اصولگرا در شورای شهر تهران می گوید و نتیجه انتخابات را به «آرای شناور » گره می زند و بیان می دارد « نگاهی به اسامی روی کاغذ، از پیشتازی 16 بر 15 اصلاح‌طلبان حکایت دارد البته اعداد و ارقام، به تنهایی قابل‌اعتماد نیستند زیرا تجربه نشان داده که بخشی از آرا «شناور» هستند و همین ویژگی بود که فرجام انتخاب شهردار را رقم زد و به‌علت رای غیرسازمانی دو عضو منتسب به اصلاح‌طلبان، قالیباف همچنان شهردار ماند. اگر کمی دقیق‌تر به فهرست 31نفره اعضای شورای شهر نگاه کنیم آرا 14 بر 13 به نفع اصلاح‌طلبان است و چهاررای هم قابل پیش‌بینی نیست و در زمره آرای «شناور» محسوب می‌شوند و جهت‌گیری رای آنان 50-50 است. با این ملاحظه، توازن آرا، روی کاغذ 16بر15 به نفع اصلاح‌طلبان، سنگینی می‌کند اما باز هم باید منتظر ماند و دید که آیا گرایش سیاسی اعضا در تعداد آرای آنان هم بازتاب خواهد یافت یا رای به نامزد رقیب، سرنوشت انتخابات را دگرگون خواهد کرد؟»


روزنامهروزنامه اعتماد
 
روزنامه اعتماد 9 شهریور 1393 را با تیتر «در برابر تخریب ها بسیار قاطعم» و « کرسی اصلاح طلبان نقشه اصولگرایان»آغاز کرده است. محمد جواد حق‌شناس از اعضای حزب اعتماد ملی در صفحه نخست این روزنامه به کنفرانس خبری رئیس جمهور می پردازد؛ وی در یادداشت «عبور از انزوا» با مهم ارزیابی کردن سخنان رئیس جمهور درباره فتنه 88 اذعان کرد «گرچه حسن روحاني در رابطه با حوادث 88 تلاش كرد تا با بيان روشني به پاسخ پرسش خبرنگار بپردازد، اما همين پاسخ وي نشان از تلاش رييس قوه مجريه بر قانونگرايي و پاسداري از قانون اساسي كشور دارد. وي اشاره كرد كه در اين حوزه در چارچوب قانوني شناخته‌شده حركت كرده و حاضر نيست صرفا براساس توهم، عده‌يي را از فعاليت سياسي محروم يا برخوردي اتخاذ كند. به نظر مي‌رسد اين موضع رييس‌جمهور در اين حوزه مي‌تواند فصل الخطابي براي قواي سه‌گانه و شوراي عالي امنيت ملي باشد تا به نحوي شايسته و مناسب و در نگاهي آينده‌نگر و با گذشتن از حوادث سال 88 به‌گونه‌يي كه مبتني بر منافع ملي و حضور تمام عيار تمامي جناح‌هاي سياسي براي ساختن ايراني آباد، آزاد و پيشرفته كه در افق چشم‌انداز 1404 ترسيم شده، مورد توجه قرار گرفته و فرصت مجدد را براي عبور از مشكلات هشت سال گذشته با عزمي ملي فراهم كند.»


•  پیامک ها و سایت های انتخاباتی
حميدرضا خالدي در صفحه اول روزنامه اعتماد براساس پیامک های دریافتی اقدام به تحلیل انتخابات شورای شهر تهران می نماید؛ وی در تکاپوی منبع پیامک ها و خبرهای پیشی گرفتن رقیب مسجد جامعی به سایتی می رسد که به گفته اش « متعلق به يكي از اعضاي شوراست كه سابقه‌يي طولاني در مديريت فوتبال كشور داشته و در زمان انتخابات شوراي شهر و با هدف تبليغ براي اين كانديداي شوراي چهارم راه‌اندازي شده بود. »؛ نویسنده تحلیل «كرسي اصلاح‌طلبان نقشه اصولگرايان» پس از کشف منبع خبر! به تحلیل آرای اعضای شورا می پردازد و بیان می کند «منابع شوراي شهر خبرهاي ديگري را هم زمزمه مي‌كنند. خبرهايي مانند اينكه 6- 5 نفراز اعضاي اصولگرا، با اينكه خود از عملكرد مسجدجامعي راضي‌اند و مي‌خواهند به وي راي بدهند، اما دربرخي جلسات خصوصي گفته‌اند، به دليل عرق و غيرت حزبي و جناحي خود «مجبورند» كه به كانديداي هم‌حزبي خود راي بدهند. آنچه مسلم است، انتخابات دومين سال عمر شوراي چهارم، تا اين لحظه غيرقابل پيش‌بيني است چرا كه هر دو جناح، كانديداي خود را پيروز ميدان مي‌دانند، ضمن آنكه با توجه به بحث داغ رايزني‌ها، تا لحظه آخر نمي‌توان نتيجه راي‌گيري را پيش بيني كرد.»


روزنامه آرمان
 
روزنامه آرمان روابط عمومی نزدیک ترین رسانه مکتوب به خانواده آقای هاشمی رفسنجانی محسوب می شود.  این روزنامه با تیتر «نمی توان با توهم کسی را از حقوقش محروم کرد» میزبان نگاه های مخاطبانش بود.


•  مدارس محل سیاسی‌بازی نیست
مطهره شفیعی، خبرنگار روزنامه آرمان در صفحه سیاسی خود به تحلیل سخنان آیت الله سبحانی مبنی بر افزایش تمرکز طلاب به علوم دینی به جای سیاست بازی در حوزه علمیه  پرداخته است؛ وی در راستای تحلیل اش از مهم ترین حوزه های علمیه سیاسی قم یعنی حوزه علمیه حقانی و حوزه علمیه معصومیه اشاره می نماید و سپس از یک منبع آگاه از بازگشت مدرسه حقانی به درس و بحث می گوید، اما در مورد مدرسه معصومیه بیان می دارد «اما مدرسه معصومیه شرایطی متفاوت با مدرسه حقانی دارد. این مدرسه در کنار موسسه امام خمینی(ره) به مدیریت آیت‌ا... مصباح‌یزدی قرار دارد و مخاطبان و مراجعان هر دومرکز شباهت‌های زیادی از نظر پوشش و چهره به هم دارند..... برخی فعالان سیاسی و اجتماعی در قم معتقدند رویکرد مدرسه معصومیه شباهت بسیاری با آنچه در ساختمان همسایه‌اش یعنی موسسه امام خمینی در جریان است، دارد و تفاوت چندانی میان دیدگاه‌های آنها نمی‌توان یافت. حتی گفته شد که موسسه امام خمینی(ره) از نیروهای مدرسه معصومیه برای جذب مخاطب بهره می‌گیرد و نمی‌توان این دو را جدا از هم ارزیابی کرد. »


•  لاریجانی شاکی نیست یعنی تمام؟
فائزه عباسی خبرنگار روزنامه آرمان در یادداشت خود در صفحه سیاسی این روزنامه به بررسی جایگاه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در قبال اعتراض نمایندگان در صحن مجلس برابر رفتار علی لاریجانی در موضوع چگونگی انتخاب نماینده بهارستان در هیات نظارت بر مطبوعات می پردازد. فائزه عباسی اگرچه ازعدم شکایت رئیس مجلس از علیرضا زاکانی خبر می دهد اما آن را رضایت بخش نمی داند و در ادامه به انتقاد از رویه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان می پردازد و بیان می کند « چرا که برخی نمایندگان به خود اجازه می‌دهند در شکل انتقاد هر توهین و تهمتی را به دیگران نسبت دهند که نمونه آن را می‌توان در نطق کریمی قدوسی که نطقی کاملا علیه دولت محسوب می‌شد مشاهده کرد یا در مورد نسبتی که به آقای لاریجانی دادند هرچند قابل قیاس با نطق نماینده مشهد نبود اما به هر حال در شأن رئیس مجلس نیز نبود. دستور کار این هیات این است که حتما شکایتی باید از نماینده خاطی انجام شود تا به تخلف او رسیدگی شود در حالی که شکایت از نمایندگان با چنین ادبیاتی در شأن رئیس‌جمهور یا رئیس مجلس نیست و به همین دلیل ممکن است هرگز به تخلف این نمایندگان رسیدگی نشود و البته همین مسئله مقدمه‌ای باشد برای تکرار آن. در این راستا نماینده گلپایگان و خوانسار به آرمان گفت: مبنای عملکرد هیات نظارت بر رفتار نمایندگان قانون است و قانون در این زمینه مبنا را شکایت و گزارش قرار داده است لذا تنها باید بر این مدار حرکت کرد. »


روزنامهروزنامه ایران
 
روزنامه دولتی ایران نیم صفحه اول خود را به تصویر و سخنان رئیس جمهور در کنفرانس خبری با تیتر « به عهد خود با مردم پایبندم » اختصاص داده است.


•  آفت استیضاح
این روزنامه در راستای موج استیضاح سازی دیگر وزیران دولت یازدهم به « آفت استیضاح های سیاسی » پرداخته است؛  آفرین چیت ساز اول با اعلام خبر وجود «فهرست سیاه » در نزد نمایندگان پایداری برای استیضاح اعلام می کند « لیدر تندروها در حرکتی عجیب به دسته بندی کابینه دست زد و یاران روحانی را به عناصر مقبول و نامقبول تقسیم کرد که به زعم او، دسته نامطلوبها باید در نوبت استیضاح در بهارستان قرار گیرند. این دوگانگی در رفتار بهارستان نشینان نیاز به آسیب شناسی و بررسی جدی دارد. این نوع نگاهها بدون آثار وضعی بر مناسبات دولت و مجلس نیست. » و در همین راستا نتیجه گیری می نماید «متأسفانه از فردای استیضاح فرجی دانا این سخن تهدید‌آمیز از زبان گروه رادیکال مجلس به گوش می‌رسد که آن‌ها بعد از وزارت علوم به صورت گام به گام به سراغ وزیران دیگر خواهند رفت. آیا با وجود و حضور این نگاه می‌توان انتظار اتفاق مثبتی را در روابط دو نهاد داشت؟!  این گروه آشکارا به استیضاح به عنوان یک کارت بازی سیاسی می‌نگرند؛ سلاحی که حتی توصیه می‌کنند جبهه مخالفان دولت اکنون برای گرفتن امتیاز از دولتیان باید آن را به کار بندند. همه کسانی که این چنین بی‌محابا بر طبل استیضاح می‌کوبند، لاجرم به این سؤال افکار عمومی باید پاسخ دهند که چه اندازه تصمیم و رفتار آن‌ها با اصل منافع ملی سازگار است. »


•  بورسیه های غیر قانونی در دوراهی بهارستان یا پاستور ؟
داستان بورسیه های غیر قانونی چند روز قبل از استیضاح وزیر علوم آغاز شد؛ برخی از رسانه های نزدیک به دولت اقدام به معرفی دانشجویان بورسیه ی  وزارت علوم کردند که این اقدام با شکایت برخی از دانشجویان بورسیه از عاملان انتشار همراه شد؛ پس از این رخداد از سوی فراکسیون آموزش مجلس کمیته ای برای بررسی وضعیت قانونی این بورسیه ها تشکیل شد؛ همزمان با این اقدام بهارستان نشین ها ، محمد علی نجفی سرپرست وزارت علوم  از اقدام جدی برای کنکاش واقعیت  برای وضعیت بورسیه ها در دولت خبر داد. ابراهیم بهشتی یادداشت نویس روزنامه ایران معتقد است که مجلس توانایی تحقیق و تفحص در این موضوع را به دلیل این که « اکثریت اعضای کمیسیون آموزش و کمیسیون فرهنگی مجلس در اختیار منتقدان دولت وجبهه پایداری است. آنها همانگونه که در کمیسیون فرهنگی بدون توجه به فضای صحن علنی وفضای عمومی جامعه در معرفی رسایی و نبویان و حذف مطهری و هروی برای عضویت در هیأت نظارت بر مطبوعات اصرار کردند، در کمیسیون آموزش هم ترکیبی از همفکران خود و منتقدان دولت را برای بررسی پرونده بورسیه‌ها انتخاب کرده‌اند. در حالی که انتظار می‌رفت کارگروه تشکیل شده از حضور نمایندگان معترض به بورسیه‌ها محروم نماند. به نظر می‌رسد قرار است جمعی موضوع بورسیه‌ها را بررسی کند که مواضع آنها در روزهای گذشته نشان می‌دهد که اساساً منکر وجود چنین پرونده‌ای هستند.» ندارد.


روزنامهروزنامه آفتاب یزد
 
روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد در جدید ترین شماره خود با تیتر « عمل براساس قانون نه توهمات» به استقبال سخنان رئیس جمهور رفته است. 


دروغگویی بخش رسانه ای دولت راستگویان
این روزنامه در سرمقاله یکشنبه خود به نقد مدیریت نشست مطبوعاتی رئیس جمهور پرداخته است؛ این روزنامه در این باره می نویسد «صد افسوس کسانی در راس تیم رسانه ای دولت قرار گرفته اند که اعتقادی به خود دولت ندارند و افکار و عقایدشان اختلاف فاحشی با شخص روحانی دارد! تعجب نفرمایید، این موضوع عین واقعیت است. نمود این نقص بزرگ و آشکار در دولت در نشست های خبری رئیس جمهور هویدا می شود . روز گذشته نحوه چینش خبرنگاران برای بیان سوالات خود واقعا تاسف انگیز بود . دقیقا به دلیل همان نقص که عرض شد به کسانی فرصت داده شد برای سوال پرسیدن از رئیس جمهور پشت تریبون بروند که در یک سال گذشته علیه دولت بودند. » و در ادامه به نحوه پرسش این روزنامه می پردازد و سپس بیان می کند « درکمال شگفتی به دلیل رفتار غیر مسئولانه پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جموری که پیش از این در ستاد قالیباف حضور داشته به آفتاب یزد اجازه طرح سوال داده نشد »


 •  حمایت تمام عیار از مسجد جامعی
این روزنامه در صفحه هشت و نه خود به مصاحبه با مسجد جامعی و برخی از اعضای اصلاح طلب شورا پرداخته است؛ در این مصاحبه مسجد جامعی به مدیریت فراجناحی در عین اصلاح طلب بودن اشاره می نماید و از بررسی دقیق شورا نسبت به حوادث اخیر در کلانشهر تهران خبر می دهد؛ از سوی دیگر اعضای اصلاح طلب شورا شهر به مدیریت عالی مسجد جامعی اذعان می کنند و استمرار آن را خواهان هستند.

منبع: مشرق
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین