امروز : سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
۰۹:۰۲
کد خبر: ۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
تعداد بازدید: ۳۲۳۶
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد:
حجت الإسلام امرودی ضمن تشريح ويژه برنامه های فرهنگي شهرداری تهران در دهه کرامت اعلام کرد امسال جشن های مردمي به مناسبت دهه کرامت در 1200 مسجد شهر تهران برپا می شود.
به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ حجت الإسلام والمسلمين ميثم امرودی با اعلام اين خبر، اظهار داشت: امسال جشن های دهه کرامت از ششم تا 16 شهريور در فاصله بين اول ذی القعده سالروز ميلاد حضرت معصومه(س) تا 11 ذی القعده سالروز ميلاد حضرت امام رضا(ع) برگزار مي‌شود.

وی با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبری(حفظه الله) در خصوص نامگذاری وگراميداشت دهه کرامت، افزود: شهرداری تهران با هدف اشاعه و ترويج فرهنگ و سبک زندگي رضوی و پاسداشت شعائر اسلامی و نيز ارتقای نشاط اجتماعی شهروندان، اجرای ويژه برنامه های مختلفی را برای گراميداشت دهه کرامت پيش بينی کرده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد: از جمله مهمترين اين برنامه ها «جشن های مردمی دهه کرامت» در 1200 مسجد شهر تهران است که با همکاری ائمه جماعات مساجد، اعضای شوراياری ها و سراهاي محلات با رويکرد مردمی و لحاظ عمومی بودن برنامه ها برگزار می شود.

وی همچنين به هويت بخشی به سيماي بصری شهر در دهه کرامت با استفاده از ظرفيت های تبليغی، پرتابل ها، بيلبوردها و عرشه های پل با محوريت حکمت ها و آموزه های رضوی نيز اشاره کرد.

حجت الإسلام والمسلمين امرودی، برپايی «جشن عبوديت» را از ديگر برنامه هاي اين دهه عنوان کرد و ضمن اينکه حضور و نقش بانوان در عرصه های مختلف به برکت پيروزی انقلاب اسلامی را بسيار پررنگ دانست و گفت: شهرداری تهران معتقد است بايد اين موفقيت ها جهت الگوسازی به آحاد مردم معرفی شوند. بنابراين در اين برنامه ها از دختران موفق در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعي، هنري، و ورزشي در سطح مناطق 22گانه تقدير به عمل مي آيد.

وی همچنين از برپايی نمايشگاه های عکس از حرم مطهر امام رضا(ع)، حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و حرم حضرت احمد بن موسی(ع) (شاهچراغ) با عنوان نمايشگاه عکس«کرامت کريمان» و نمايشگاه های خوشنويسی و هنرهای تجسمي با عنوان«قطعه ای از بهشت» همزمان با دهه کرامت در مناطق 22گانه شهر تهران خبر داد.

معاون امور اجتماعي و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به نامگذاری ششم ذی القعده به عنوان روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی(ع) (شاهچراغ) افزود: در راستای عمل به فرمايش مقام  معظم رهبری مبنی بر معرفی حرم حضرت احمدبن موسی(ع) به عنوان سومين حرم اهل بيت در کشور، طرح های فاخری را در اين زمينه با همکاری آستان های مقدس احمدی و محمدی آماده شده که از طريق ظرفيت های تبليغی در سطح شهر تهران اکران می شود.

وي از حضور فعالانه شهرداری تهران در شورای هماهنگی جشن های دهه کرامت کشور خبر داد و افزود: شهرداری تهران ضمن عضويت در اين شورا، به عنوان مسئول کارگروه کلانشهرها، وظيفه هماهنگی بين شهرداری های مراکز استان ها  را نيز عهده دار است.

حجت الإسلام والمسلمين امرودی خاطرنشان ساخت: در اين راستا جلسه هماهنگی مسئولين فرهنگی و اجتماعی شهرداری های مراکز استان ها نيز برگزار و در خصوص چگونگی بزرگداشت دهه کرامت در سطح کشور بحث و تبادل نظر شد که امسال نتايج مثبت آن را در برگزاری باشکوه اين دهه شاهد خواهيم بود.
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین