امروز : سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
۱۱:۰۰
کد خبر: ۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
تعداد بازدید: ۳۲۴۴
دم خروس شیخ فتنه‌گر بیرون زد
دولت قطر برای اقامت الصرخی در این کشور از وی دعوت بعمل آورده. گفته میشود که او یکی از اعضای وفادار حزب منحلۀ بعث عراق است و در این بین پس از اینکه درحمله به کربلا ناکام ماند متواری و مقیم قطر شده است.
پیش از اینکه « جمیز فولی»،‌ خبرنگار آمریکایی به دست یک انگلیسی عضو داعش ذبح شود، سیاست غرب در قبال بحران عراق نادیده گرفتن عناصر تروریستی داعش و همچنین فرقه ای (جنگ داخلی شیعه و سنی) قلمداد کردن بحران این کشور بود. در این میان سناریوهای مختلفی برای نمایش جنگ فرقه‌ای در عراق از سوی کشورهای حامی تروریست اجرا شد. یکی از این موارد فتنه «‌محمود الصرخی» در کربلا بود.

فردی به نام «‌ محمود حسن الصرخی»‌ که ادعای ارتباط با  امام زمان (عج) داشت، عامل این فتنه بود که طی این غائله در درگیری‌های بوجود آمده حدود 30 نفر کشته و زخمی شده و بسیاری از هواداران وی دستگیر شدند.



جالب اینجاست که درحالی که عراق درگیر جنگی تمام عیار علیه داعش است و خطر این گروهک تروریستی با توجه به حمایت‌های فراوان مالی و لجستیکی کشورهای مرتجع عربی منطقه از این گروه تروریستی هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود، وی به مخالفت با آیت الله سیستانی اشتهار و با فتوای جهاد آیت الله سیستانی برای جنگ با داعش به مخالفت پرداخت.

جالب توجه این است که اظهارات و موضع‌گیری‌های منطقه‌ای الصرخی نیز در "تمامی موارد" بر علیه مواضع شیعیان و منافع انان در منطقه بوده است.



فتنه «الصرخی»‌ که بعد از حمله داعش به موصل طرح ریزی و البته خنثی شد

وی همچنین بارها انقلابیون بحرین را، که مشاهده ظلم آل‌خلیفه علیه آنان، قلب هر شیعه‌ای را به درد می‌آورد، شورشی و فتنه‌گر نامیده است!!

به نظر می‌رسد حسن الصرخی ماموریت ایجاد جنگ فرقه‌ای در میان شیعیان عراق را بر عهده داشت تا پازل جنگ فرقه‌ای در داخل عراق را کامل کند. با توجه به اینکه بیشترین جمعیت عراق را شیعیان تشکیل می دهند و بعد از شیعیان کردها و بعد از آن سنی‌ها در اقلیت قرار دارند، ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی در این کشور نمی‌توانست اهداف کشورهای مرتجع عربی و همچنین همپیمانان غربی آنان درعراق را محقق کند، از این رو بود که الصرخی وارد عمل شد اما فتنه وی در نطفه خنثی شد و وی متواری گردید.

بررسی‌های دقیق انجام شده و سیر تحرکات، اقدامات، موضع گیری ها و اظهار نظرهای 2 سال اخیر الصرخی، یعنی پس از فتنه افکنی وی در کربلا، حکایت از آن داشت که او از سوی یکی از سازمان های اطلاعاتی و امنیتی منطقه به طور کامل حمایت و پشتیبانی مالی و... می شود.

اما دم خروس « الصروخی»‌ زمانی بیرون زد که منابع آگاه خبر دادند که دولت قطر برای اقامت در این کشور از وی دعوت به عمل آورده است. گفته می شود که وی یکی از اعضای وفادار حزب منحله بعث عراق است و در این میان پس از اینکه در حمله به کربلا ناکام ماند متواری شد و اکنون مقیم قطر است.

این شیخ نشین عربی محل اقامت و تردد اعضای برجسته بعث عراق به ویژه خانواده صدام،‌ دیکتاتور سابق عراق است.
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین