امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۰۱:۴۲
کد خبر: ۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
تعداد بازدید: ۲۰۲۲
انبوه موشک‌های ضد کشتی ایران در سواحل خلیج فارس؛
یک رسانه آمریکایی نوشت: ایران از یک سو در حالی‌ که مشغول پیگیری دیپلماسی فعالانه و نشست‌های پی در پی پشت درهای بسته است از سوی دیگر قوای نظامی خود را تقویت می‌کند.
ایران آماده واکنش سریع در تنگه هرمزبه­ گزارش«.مدّاح.نیوز.».؛ نشریه آمریکایی «ترامپت فیلادلفیا»، طی گزارشی تحلیلی در زمینه تقویت بظامی جمهوری اسلامی ایران در «تنگه هرمز» نوشت: ایران به شدت سرگرم  تقویت نظامی خویش در خلیج فارس است.

ایران از یک سو در حالی‌که مشغول پیگیری دیپلماسی فعالانه و نشست‌های پی در پی  پشت درهایی بسته است از سوی دیگر خود را مسلح و تجهیز می‌کند.

بر اساس این گزارش، ایران در تنگه هرمز که  تامین کننده بخش وسیعی از انرژی مورد نیاز برای صنعت جهان است در حال تجهیز قوای نظامی خود در این منطقه می‌باشد.

تنگه هرمز محل تجارت 40 درصد از سوخت جهانی است و اهمیت ژئوپلتیکی (جغرافیای سیاسی) آن‌را نمی‌توان نادیده انگاشت.

یک مقام پنتاگون نیز در تایید این مسئله یک هفته قبل اعلام کرد که ایران در حال افزایش حضور خود در خلیج فارس است و البته همزمان از رسانه‌های ملی لحن سخنان تندش را کاهش داده است. به عبارت دیگر ایران با تغییر لحن گفتار خود درحال افزایش قدرت نظامی در تنگه هرمز است.

پنتاگون در گزارش خود اعلام کرد که سواحل ایران در امتداد تنگه هرمز با موشک‌های ضد کشتی، قایق‌های تهاجمی و نیز زیر دریایی انباشته شده و این مسئله نگران کننده است.

به گزارش این منبع خبری، بدلیل باریک بودن تنگه هرمز حتی چند فروند کشتی نفتکش غرق شده  و چندین مین زیر دریایی منجر به مسدود شدن مسیر حرکت دریایی شده و این منجر به افزایش قابل توجه بهای نفت خواهد شد.

براساس ارزیابی پنتاگون ایران قادر است حملات اولیه را خنثی ساخته و علیه متجاوزین پاسخ‌های تلافی‌جویانه بدهد.

ترامپت فیلادلفیا در ادامه نوشت: تهدید عدم دسترسی به 40% از انرژی جهان کافی است که هر کشوری در حمله به ایران مکث کند. حجم زرادخانه‌های نظامی ایران در تنگه هرمز نیز بدین مفهوم است که آن‌ها آماده واکنش سریع هستند. ایران حتی اگر یک موشک داشته باشد، قادر است چند فروند کشتی نفتکش را منهدم ساخته و به طور موثری تنگه هرمز را مسدود کند. این‌ها باعث می‌شوند که بیش از هر اقدام نظامی رقبای ایران در فکر راه حل دیپلماتیک باشند.

این نشریه آمریکایی در خاتمه گزارش خود نوشت: ایران در حال تقویت بنیه نظامی در تنگه هرمز است و این بخشی از سیاست خارجی تحمیل کننده این کشور است و این کشور درحال تحمیل مواضع مستحکم‌تر خود می‌باشد.
منبع: فارس
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین