امروز : چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
۱۳:۴۶
کد خبر: ۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
تعداد بازدید: ۲۴۱۶
مذاکره 2 کشور بر سر سهم آب بدون حصول به نتیجه؛
بعد از اینکه کمیته مذاکره کننده پاکستان پیشنهاد هند برای احداث سد و تعیین سهم آب توسط این کشور را نپذیرفت، مذاکره 2 کشور بر سر سهم آب بدون حصول به نتیجه خاصی پایان یافت.
به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.».؛ در لاهور، هند و پاکستان از روز گذشته بر سر سهم آب با یکدیگر وارد مذاکره شدند.

هیئت 10 نفره هند برای به توافق رسیدن با پاکستان در زمینه سهم آب روز گذشته وارد شهر لاهور شد و امروز نمایندگان دو کشور با یکدیگر ملاقات کردند.

سرپرستی کمیته مذاکره هند را «کشندر ووهرا» و سرپرستی کمیته مذاکره کننده پاکستان را «میرزا آصف بیگ» به عهده داشت.

کمیته مذاکره کننده هند در مذاکره امروز نقشه احداث سد بر روی رود جهلم و رود چناب را ارائه کرد که از جانب پاکستان پذیرفته نشد. 

با اینکه پاکستان با ساخت تمام سدهای پیشنهادی هند مخالف است، اما کمیته مذاکره کننده اسلام آباد با مورد انتقاد قرار دادن نقشه احداث سد ریتله و مقدار آب ذخیره شده در این سد از دهلی نو خواست آب بیشتری را برای ورود به پاکستان اختصاص دهد.

در همین حال، «آصف بیگ» سرپرست کمیته مذاکره کننده پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امیدواریم هند در تصمیم خود برای اختصاص دادن سهم آب پاکستان تجدید نظر کند زیرا در غیر اینصورت، اسلام آباد مجبور است، برای دریافت سهم آب خود به مجامع بین‌المللی رجوع کند.

بعد از اعتراضات پاکستان به اقدام هند برای احداث سد بر روی رودهایی که در مرز مشترک قرار دارد، مذاکره دو کشور بر سر سهم آب بی نتیجه پایان یافت.

کمیته مذاکره کننده هند فردا پاکستان را ترک خواهد کرد.

منبع: فارس
برچسب ها: لاهور ، هند ، پاکستان ، آب
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین