امروز : جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
۱۴:۵۱
کد خبر: ۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
تعداد بازدید: ۱۵۵۲
رئیس کمیسیون اجتماعی از پرداخت وام ازدواج خبر داد:
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب با برداشت 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای اختصاص به وام ازدواج موافقت کردند.
به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.».؛ عبدالرضا عزیزی روز چهارشنبه در نشست فراکسیون ارتباطات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: امروز می خواهم خبر خوبی به جوانان بدهم و آن این است که رهبر معظم انقلاب با برداشت 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به منظور اختصاص به وام ازدواج موافقت کردند.

وی ادامه داد: قرار است این موضوع روز یکشنبه در صحن علنی مجلس اعلام وصول شده و به احتمال زیاد سه شنبه مورد تصویب قرار گیرد تا مشکل ازدواج جوانان حل شود. 

وی خاطرنشان کرد: ما قبل از تعطیلات دو هفته ای مجلس نامه ای را با 252 امضا تقدیم هیات رئیسه کردیم و خواهان این برداشت از صندوق توسعه ملی شدیم.

وی افزود: در آن زمان عده ای نظرشان این بود که این موضوع خلاف برنامه است و از صندوق توسعه ملی نباید بدون اجازه رهبر معظم انقلاب پولی برداشت کرد ولی ما می دانستیم که رهبر معظم انقلاب با این موضوع موافقت می کنند.

عزیزی خاطرنشان کرد: این موضوع را به استحضار رهبر معظم انقلاب رساندیم و در نهایت ایشان با این موضوع موافقت کردند. 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین در پاسخ به اظهارات تعدادی از خبرنگاران در خصوص انجمن صنفی روزنامه نگاران گفت: انجمن صنفی ربطی به دولت ندارد و خود شما می توانید یک ngo (تشکل مردم نهاد) را به ثبت برسانید. 

وی همچنین در خصوص بیمه خبرنگاران گفت: خبرنگاران زمانی که مشغول به کار هستند تحت پوشش بیمه هستند و در زمان بیکاری هم از بیمه بیکاری استفاده می کنند ضمن این که اگر بیمه تامین اجتماعی داشته باشند بیمه بازنشستگی هم مشمول آنها می شود. 

وی همچنین درخصوص این که خبرنگاران هم جزو مشاغل سخت و زیان آور قرار بگیرند و یا نه، گفت: در حال حاضر روزانه 650 پرواز عبوری از آسمان ایران انجام می شود اما هنوز مراقبین پروازها مشمول این قانون نیستند. همه دوست دارند تحت پوشش این قانون قرار بگیرند و طبیعی است برای کسانی که برای مثال در غزه ، مصر ، افغانستان و عراق کار می کنند، سختی کار بگیرند. 

عزیزی افزود: اما این که گفته شده زمان کار بصورت متوالی و یا متناوب باشد، مبنا این است که هر کس هفت هزار ساعت متوالی و 9 هزار ساعت متناوب در این گونه مشاغل فعالیت کند ، سختی کار به آن تعلق بگیرد. 

وی خطاب به خبرنگاران گفت: کمیسیون اجتماعی بسیاری از قوانین معطل را احیا کرده که از آن جمله می توان به خدمات رسانی به ایثارگران و یا الحاق یک تبصره به ماده 190 قانون سپاه پاسداران اشاره کرد.

وی از خبرنگاران خواست مطالبات خود را به صورت مکتوب به کمیسیون اجتماعی بدهند تا کمیته ارتباطات کمیسیون اجتماعی با حضور اصحاب رسانه این مشکلات را برطرف کند. 

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین