امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
۲۰:۳۵
کد خبر: ۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
تعداد بازدید: ۱۶۲۲
فساد سال های گذشته را با سرو صدا نمی توان شست؛
رییس جمهوری با بیان اینکه عده ای دولت را به رانت خوری متهم می کنند، گفت: مگر بعضی ها می توانند این دولت پاک را لکه دار کنند. فساد سال های گذشته را با سروصدا نمی توان شست.
به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.».؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان چهار محال و بختیاری افزود: فساد سال های پیش را مگر با این سرو صداها می توان شست؟ باید جواب دهند.

رییس جمهوری تصریح کرد: اعتقاد دولت بر این است که با رانت، فساد، خویشاوند بازی، جناح بازی و طایفه بازی نمی توانیم کشور را پیش ببریم.

روحانی به مشکلات بخش کشاورزی و واردات گندم در سال های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: وقتی توسعه کشاورزی با مشکل مواجه شود، در حالی که جمعیت افزوده می شود یعنی به خارجی نیازمندیم.

رییس جمهوری افزود: در سال گذشته چقدر گندم با مشکل وارد شد و کالاهای اساسی به گونه ای شد که 80 تا 90 کشتی پهلو گرفته بودند و با وجود مشکلات ارزی «دموراژ» پرداخت می کردیم و قیمت ارز هم مدام در حال تغییر بود که مشکلات را دو برابر کرده کرده بود.

وی ادامه داد: یک وزارتخانه هم که شجاعت به خرج داد و به آقایی، گفت اگر می توانید کشتی ها را با اعتباری که دارید ترخیص کنید و من پول آن را ماه ها بعد تحویل می دهم، عده ای سر و صدا کردند که رانت شده، خوردند و بردند.

رییس جمهوری اظهار داشت: متاسفانه رسانه های گروهی نیز که انشاء الله تعمدی نبوده و از روی کم اطلاعی بوده است آن را منعکس کردند.

روحانی تصریح کرد: به هر شایعه ای اعتماد نکنیم یک نفر در گوشه ای حرفی می زند آن حرف ناصواب مدام تکرار می شود و الحمدلله کانال هم زیاد داریم، چرا ناصحیح حرف می زنیم. 



**اقتصاد مقاومتی برای این است که هیچ قدرتی فکر تحریم به سرش نزند/در حسابهای خارجی شان یک دلار هم نبود

رییس جمهوری همچنین در سخنانش گفت: اقتصاد مقاومتی برای این است که هیچ قدرت و ابرقدرتی ،فکر تحریم به سرش نزند و این کار شدنی است .

وی با تاکید بر اینکه باید اقتصاد را گام به گام پیش بریم اظهار داشت: البته حرفهایی زده شد. گفتند آقا تحریم مهم نیست، تحریم را که ما دور می زنیم چیزی نیست . بعد ما دور زدنشان را دیدیم چه چگونه بود. 

روحانی ادامه داد: نفت ها را به یک عده دادند،بردند و خوردند. نفهمیدم چه کسی این وسط دور زده شد، ملت ایران را دور زدند نفت ها را قاپیدند، بردند و خوردند حالا برخی از آنها را گرفته ایم که در زندان هستند، ثم هذا، چقدر دارند و چقدر می شود؟آدرس می دادند فلان حساب خارجی ما این قدر میلیارد است.میلیارد که نبود، میلیون و هزار دلارکه نبود، یک دلار هم نبود.

رییس قوه مجریه ادامه داد: این بازیهایی که برخی در می آورند و دروغهایی که می زنند فلان جا رانت شد،فلان جا رانت شد برای پوشش آنهاست و برای این است که آن رسوایی ها پوشیده شود.

وی تصریح کرد: ما که قصد دعوا با کسی نداریم اما مردم باید بشناسند و بدانند.

رییس دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه همه چیز از جمله اقتصاد، سیاست، فرهنگ و امینت باید مقاومتی شود گفت: همه چیز باید استقامتی شود وروی پای خود بایستیم.

روحانی یادآور شد: این دولت در سیاست خارجی گام های شایسته ای را به کمک مردم و هدایتهای رهبری برداشته است. رییس جمهوری با بیان اینکه رابطه ما با همسایگانمان از دیروز بهتر است گفت: این رابطه با برخی بسیار بهتر است و یکی دو کشور هستند که هنوز مسائلمان به نقطه مطلوب نرسیده است. رابطه ما با بسیاری از کشورهای همسایه رابطه نزدیکتر و بهتر شده است.
منبع: ایرنا
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین