امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۱۱:۰۴
کد خبر: ۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
تعداد بازدید: ۱۸۹۹
انحراف جوامع، نداشتن معرفت و شناخت لازم است؛
محمدباقر قالیباف با رد اخبار مبنی بر تفکیک جنسیتی در ادارات شهرداری تهران گفت: تنها حرف ما در شهرداری این بود که بانوانی که به همراه آقایان در یک اتاق کار می کنند در اتاق هایی جدا به کار خود ادامه دهند.
 به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.».؛محمدباقر قالیباف دومین سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته تهران، افزود: تبلور عینی عدالت، اخلاق عملی و به کار بستن احکام اسلام در جامعه را در امام علی (ع) می توانیم مشاهده کنیم. 
 
وی با بیان اینکه فرهنگ رمضان فرهنگی است که ما بتوانیم بر اساس آن، احکام اسلامی را در جامعه جاری و ساری کنیم، اظهارداشت: برای شناخت فرهنگ رمضان باید به معرفت، فتوت و عدالت در ابعاد فردی، اجتماعی و جهانی توجه شود. 
 
قالیباف با بیان اینکه اساس انحراف جوامع، نداشتن معرفت و شناخت لازم است، افزود: ما در حوادث سال 88نیز در تهران و برخی شهرها اگر شاهد سردادن شعار «نه غزه نه لبنان» بودیم این ها بر اساس نداشتن معرفت و شناخت بود؛ البته برخی هم بدون شک ایادی دشمن بودند که در این مسیر حرکت کردند. 
 
وی ادامه داد: وقتی شناخت و فرهنگ قرآنی نباشد و به هویت ملی، عزت و غیرت اسلامی توجه نشود، آن شعار نه غزه نه لبنان داده می شود. 
 
قالیباف با اشاره به جنایت های تکفیری ها در جهان اسلام اظهارداشت: اتفاقاتی که امروز در عراق و سوریه توسط استکبار جهانی رخ می دهد به دلیل آن است که آنها هیچ نشانی از جوانمردی ندارند. 
 
شهردار تهران به حمله زمینی صبح امروز (جمعه) صهیونیست ها به نوار غزه نیز اشاره کرد و گفت: این حمله آنان حاکی از آن است که آنان هیچ معرفت، شناخت و حرمتی برای انسان ها و انسانیت قایل نیستند و بویی از انسانیت نبرده اند. 
 
وی در ادامه، ماه رمضان را ماه تلاش برای عدالت توصیف کرد و گفت: ساده زیستی به ویژه برای مسوولین و مدیران یک واجب عینی محسوب می شود. از سوی دیگر باید توجه به عوام داشته باشیم و آنچه را برای خود می پسنیدیم برای دیگران نیز بپسندیم. 
 
شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید جلوی ظلم ایستاد، افزود: نباید اجازه دهیم که در بعد عدالت انسانیت و آزادگی انسان زیر پا گذاشته شود. 
 
قالیباف در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با مدیریت جهادی و عزم ملی با تکیه بر مسائل فرهنگی گفت: فرهنگ و روحیه جهادی برای مسوولین، یعنی قبل از حرف زدن عمل کنیم. 
 
وی با بیان اینکه نباید از دین و مذهب هزینه کرد، اظهارداشت: مدیریت جهادی در عرصه اجرایی باید به دنبال تحقق آرمان های اسلامی در ابعاد مادی و معنوی باشد. 

به دنبال مبارزه با مفاسد هستیم
قالیباف بخشی از اقدامات شهرداری را درون ساختاری عنوان کرد و اظهارداشت: ما به دنبال مبارزه با فساد در ساختار شهرداری تهران هستیم و وظیفه من و همکارانم این است که صادقانه و با فرهنگ دفاع مقدس به سمتی برویم که فساد کاهش پیدا کند. 
 
وی افزود: تا کنون گام هایی اساسی برای مبارزه با مفاسد برداشته شده است و به جرات می توانم بگویم که مفاسد در شهرداری تهران رشد ندارد. 
 
شهردار تهران توجه به معیشت کارکنان شهرداری را یکی از دیگر اهداف خود عنوان کرد و اظهارداشت: این شهر لحظه ای بدون کار همکاران من اداره نخواهد شد. 
 
تفکیک جنسیتی نکردیم؛ اتاق ها جدا شدند
قالیباف با اشاره به جو سازی رسانه های بیگانه علیه شهرداری تهران گفت: در چند روز اخیر رادیوهای خارجی مطالب کذبی را منتشر کردند و برخی رسانه های داخلی نیز با آنها همکاری کردند؛ آنها مطرح کردند که شهرداری تهران به دنبال تفکیک جنسیتی است. 
 
وی افزود: نباید فراموش کنیم که ما نظام اسلامی هستیم و در مقابل شرع و حفظ نوامیس مردم مسوولیم. 
 
شهردار تهران یادآور شد: چند سال قبل نیز زمانی که پارک هایی را برای بانوان ایجاد کردیم چنین جوسازی هایی وجود داشت و آنها می گفتند که شهرداری با این کار به دنبال جلوگیری از ورود خانم ها به پارک است. 
 
قالیباف با بیان اینکه بانوان برای ما مقدس هستند ادامه داد: این پارک ها پس از ایجاد، مورد استقبال همه قرار گرفت و تلویزیون های خارجی نیز سکوت کردند. 
 
وی مطرح کرد: مگر ما در شهرداری تهران چکار کردیم؟ شهرداری تهران بیشترین توجه را به بانوان دارد به نحوی که 10 درصد مدیران شهرداری را بانوان تشکیل می دهند. 
 
شهردار تهران این نهاد را بهترین دستگاه در حوزه عفاف و حجاب دانست و گفت: ما در شهرداری تهران شهربانی هایی را برای خانواده ها و سبک زندگی ایجاد کردیم. 
 
قالیباف تاکید کرد: تنها حرف ما در شهرداری این بود که بانوانی که به همراه آقایان در یک اتاق کار می کنند در اتاق هایی متفاوت اما در یک مجموعه به کار خود ادامه دهند. 
 
وی افزود: ما نباید اجازه دهیم که یک خانم در طول روز با نامحرم، بیشتر از محرم خود معاشرت داشته باشد؛ غیرت ما کجا رفته؟ حال هر چقدر بی بی سی می خواهد حرف بزند. 
 
انتخابات تمام شد؛ کار ادامه دارد
شهردار تهران در رابطه با مسائل عمرانی شهر تهران گفت: توجه به مسائل عمرانی شهر تهران با همان شتاب گذشته ادامه خواهد داشت. 
 
قالیباف افزود: برخی از افراد می گویند که با تمام شدن انتخابات، کار هم تمام شد؛ که در پاسخ به آنها باید گفت نه برادر؛ تهمت نزن. 
 
وی مهمترین کار شهرداری تهران را اتمام مترو عنوان کرد و اظهارداشت: باید در چهار سال آینده بالغ بر 100 کیلومتر مترو احداث شود و مترو در تهران به 220 کیلومتر برسد. 
 
شهردار تهران با بیان اینکه با تمام توان برای به نتیجه رساندن مترو تلاش خواهد کرد، ادامه داد: نمونه این تلاش ها خط سه مترو تهران است که جاده ساوه را تا پایان سال به ازگل شهید محلاتی متصل می کند. 
 
قالیباف یادآور شد: خط شش، از دولت آباد تا جنت آباد و خط هفت، از شرقی ترین نقطه تا غربی ترین نقطه تهران نیز در طول چهار سال آینده احداث خواهند شد. 
 
وی تاکید کرد: فعالیت های ما در زیر زمین و تکمیل فعالیت های روی زمین متمرکز خواهد بود. 
 
شهردار تهران در خصوص فعالیت های فرهنگی و اجتماعی این نهاد گفت: به دنبال آن هستیم که با نخبگان، علما، مردم و به ویژه مادران کاری کنیم که هرکس وارد تهران شد متوجه زندگی آرامتر مردم این شهر شود.
منبع: فرارو
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین