امروز : پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
تعداد بازدید: ۲۰۵۲
حمله تند مصباح‌یزدی به روحانی و هاشمی؛
آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در بخشی از سخنانش با اشاره به آیاتي از قرآن اظهار داشت: راز اینکه برخی با انبیای الهی مبارزه کردند و آگاهانه حقایق را انکار کردند این است که زندگی دنیا را به آخرت ترجیح دادند.
به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.».؛ آیت‌الله مصباح افزود: خداوند می‌فرماید وای بر کافران که چه عذاب سختی خواهند داشت؛ کار این افراد به جایی می‌رسد که اسلام را چیزی طفیلی و خیالی می‌دانند و می‌گویند مهم این است که بخوریم، بسازیم و پیشرفت کنیم.

نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی بالاترین وظایف خود را محدود به لذایذ دنیا می‌دانند، گفت: نهایت کاری را که این افراد وظیفه خود می‌دانند آن است که هرچه مردم می‌خواهند فراهم کنند آن هم نه در چارچوب دین، بلکه هرچه بخواهند. 

او با انتقاد تلویحی از سیاست‌های دولت یازدهم و با اشاره به یکی از سخنرانی‌های حسن روحانی گفت: اگر کسی صحبت از آخرت کند اینها می‌گویند شما بیکارید که فکر آخرت مردم هستید ما کار داریم و باید تحریم‌ها را‌ برداریم؛ حالا دیدیم که چقدر هم تحریم‌ها برداشته شد، کار ایجاد شد، گرانی‌ها برطرف شد! 

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عشق به پست، مقام و ریاست را یکی از دلبستگی‌های دنیایی دانست و گفت: انسان وقتی برخی اشخاص را می‌بیند واقعا تعجب و شک می‌کند که اینها عاقل هستند یا دیوانه‌اند! وقتی از دور اینها را نگاه می‌کنی مخصوصا با در نظر گرفتن سوابق‌شان، تعجب می‌کنی از اینکه اینها دنبال چه می‌گردند؟!

او خاطرنشان کرد: آدمی که پایش لب گور است و به قدری دارد که اگر خودش و هفت پشتش بخورند تمام نمی‌شود؛ حرف‌هایی نامربوط می‌زند و آبروی خود و اطرافیانش را می‌برد؛ محبت خدا در دل چنین شخصی جای نمی‌گیرد چرا که این دو محبت با یکدیگر تناسبی ندارد مثل نور و ظلمت است؛ خداوند اگر پیش‌تر عنایت و توجهی به این فرد کرده باشد، از دلش می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: کسی به مقام حب و قرب الهی می‌رسد که دلش یکپارچه برای خدا باشد، باور کند که از خود هیچ ندارد و هرچه دارد را صرف خدا کند؛ دل و عاطفه‌اش را باید صرف خدا کند و اگر بنا دارد جای دیگری صرف کند باید از او اجازه بگیرد.

نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: در مقابل کسانی که گرفتار بازی‌های شیطانی هستند و می‌خواهند توجه مردم را به خود جلب کنند و مرید پیدا کنند، نمی‌توانند به محبت الهی دست یابند؛ همین که به سمت لذایذ حیوانی برود مانند تشنه‌یی می‌شود که هرچه از آن می‌نوشد تشنه‌تر می‌شود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین