امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
۲۰:۲۴
کد خبر: ۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
تعداد بازدید: ۱۷۲۱
پذیرایی با موشک در کنفران نتانیاهو؛
تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد چهارمین روز خود شده است که تاکنون بیش از 90 فلسطینی شهید شده‌اند و منازل مسکونی زیادی در غزه هدف حملات هوایی اسرائیل قرار گرفته است.
تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد چهارمین روز خود شده است که تاکنون بیش از 90 فلسطینی شهید شده‌اند و منازل مسکونی زیادی در غزه هدف حملات هوایی اسرائیل قرار گرفته است.

به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.».؛ به نقل از خبرگزاری ها ارتش رژیم اسرائیل طی روزهای گذشته بیش از چهارصد بار به نوار غزه حمله کرده است، در این حملات، چندین منزل مسکونی نیز مورد هدف قرار گرفتند، که در این حملات دست‌کم 93 فلسطینی شهید و بیش از 700 فلسطینی دیگر هم زخمی شدند.

جنبش مقاومت حماس پس از موج جدید حملات هوایی رژیم اسرائیل به غزه ضمن اعلام تعهد برای تلافی این حملات هشدار داده تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی می‌تواند به انتفاضه سوم منجر شود، در تازه‌ترین حملات هوایی صهیونیست‌ها به نوار غزه دهها نفر از جمله چندین کودک و زن بی‌دفاع فلسطینی به شهادت رسیدند.

جنبش‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه نیز با پرتاب راکت به عمق سرزمین‌های اشغالی، به تهاجم‌های اخیر رژیم اسرائیل پاسخ داده‌اند، صدها فلسطینی در سال‌های اخیر به‌علت تهاجمات رژیم اسرائیل جان خود را از دست داده‌اند.

تنش‌ها بین رژیم اسرائیل و فلسطینی‌ها پس از آن شدت گرفت که هفته گذشته یک نوجوان فلسطینی به‌نام محمد ابوخضیر در شرق بیت‌المقدس زنده زنده سوزانده شد.

این اتفاق پس از آن رخ داد که جسد سه شهرک‌نشین اسرائیلی حوالی روستای حلحول در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری پیدا شد، تل‌آویو حماس را مسئول مرگ این سه نفر می‌داند، با این وجود، حماس این اتهام را رد می‌کند.

رژیم اسرائیل با محاصره نوار غزه، حدود یک میلیون و 700 هزار ساکن این منطقه را از حقوق اساسی خود همچون آزادی تردد، داشتن شغل با حقوق مناسب و بهداشت و آموزش محروم کرده است.

23:00در طی کنفرانس خبری نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اصابت چندین موشک مقاومت به تل آویو، باعث ناتمام ماندن کنفرانس خبری شد و نتانیاهو را به پناهگاه کشاند. شبکه المیادین گزارش داد با اصابت چندین موشک مقاومت به مرکز تل آویو و در نزدیکی کنفرانس خبری بنیامین نتانیاهو، وی مجبور به نیمه تمام گذاشتن کنفرانس خبری و فرار به سمت پناهگاه شد.
 19:30 رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع عالی رتبه نظامی گزارش داد که هر گونه تصمیمات درباره ادامه عملیات نظامی در نوار غزه طی 36 ساعت آینده اتخاذ خواهد شد.

1900 مقام ارشد نهاد ناظر حقوق بشر سازمان ملل در مورد هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه ابراز نگرانی کرد. "ناوی پیلای" کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل گفت در مورد این که ارتش اسرائیل در حملات خود به غزه قوانین بین المللی مبنی بر عدم هدف قرار دادن غیرنظامیان را رعایت می کند، تردید وجود دارد.

وی گفت طبق قوانین بین المللی رژیم صهیونیستی باید تمام جوانب را برای اطمینان از این نکته که حملات نظامی متوجه اهداف و افراد غیرنظامی نمی شود مورد توجه قرار دهد. پیلای با اشاره به گزارش های منتشر شده از جنایات صهیونیستها طی روزهای اخیر تاکید کرد: ما گزارش های نگران کننده ای دریافت کرده ایم که نشان می دهد بسیاری از اهداف این حملات غیرنظامیان به ویژه کودکان و خانه های مسکونی بوده است.

18:30 رسانه های صهیونیستی از به کارگیری 2000 تن مواد منفجر از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی از آغاز تجاوزات اخیر به غزه خبر داد.

17:00 به گزارش هاآرتص، «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه دیروز پنج‌شنبه در یک اجتماع انتخاباتی و در جمع هواداران خود گفت که تا وقتی که اسرائیل به حملات خود به نوار غزه ادامه می‌دهد، هیچ عادی سازی در روابط این کشور با رژیم صهیونیستی درکار نخواهد بود.

16:30 اشکان دژاگه هافبک تیم ملی فوتبال ایران با قراردادن عکس در صفحه فیس‌بوک خود به فجایع انسانی روزهای اخیر غزه واکنش نشان داده و از جنایات اسرائیلی‌ها انتقاد کرده است.

14:40 شمار شهدای فلسطينی در نوار غزه از 100 نفر فراتر رفت

14:30 به گزارش «النشره»، سفیر آمریکا در تل‌آویو اعلام کرد: آمریکا با حمله زمینی «اسرائیل» به غزه مخالفت نمی‌کند.

این پایگاه خبری به جزئیات این خبر اشاره‌ای نکرد

14:00 کشتی های جنگی رژيم صهيونيستی به سواحل غزه هجوم بردند

13:20  العربیه گزارش داد که «موشیه یعلون» دستور آغاز عملیات نظامی زمینی محدود در غزه را صادر کرد. وی اجرای عملیات محدود زمینی در غزه را در حالی اعلام کرد که قایق های جنگی این رژیم نیز به بندر غزه نزدیک شده اند.

13:05 فرودگاه تل آویو مورد هدف قرار گرفت. همه پروازها در این فرودگاه لغو شد

12:46 يک صهيونيست درشهر حيفا براثر اصابت موشک فلسطينی ها کشته شد

12:30 احمد جبریل دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین ، از میانجی گری قطر برای متوقف کردن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.


12:15  به گزارش وزارت جنگ صهیونیست ها چند راکت به تلاویو اصابت کرده است. هنوز اخباری از میزان خرابی و کشته های این حمله خبری مخابره نشده است.

11:15 به گزارش المیادین، گردان‌های "عزالدین القسام"، شاخه نظامی حماس ساعتی پیش، پایگاه نظامی "تسلیم" در سرزمین‌های اشغالی را هدف حملات موشکی قرار دادند.

11:00 به گزارش خبرگزاری فرانسه، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد ، «محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، امروز تلفنی با جان کری، وزیر خارجه آمریکا درباره اوضاع فعلی نوار غزه گفت‌وگو کرد.»این بیانیه افزود: «عباس بر ضرورت برقراری هر چه سریع‌تر آتش‌بس و توقف تجاوزات علیه ملت فلسطین تأکید کرد.»

10:15 به گزارش العربیه، "موشه یعلون" وزیر جنگ این رژیم بعد از دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر دستور گسترش دامنه عملیات نظامی علیه نوار غزه را صادر کرد. یعلون به وی گفته است از طریق حمله دریایی، هوایی، زمینی به مواضع حماس، تمام تدابیر برای پایان دادن به حملات موشکی از نوار غزه به شهرهای اسرائیلی اتخاذ شود.

10:05 به گزارش روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، پیشنهاد میانجیگری آمریکا برای پایان دادن به جنگ علیه نوار غزه را مطرح کرده است.

10:00 محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، تل‌آویو با حمله زمینی به نوار غزه موافقت کرده است و این حمله ممکن است ظرف چندین ساعت آتی آغاز شود. وی خاطرنشان کرد: دولت اسرائیل به ساکنان مناطق مرزی در غزه ابلاغ کرده است که خانه‌هایشان را ترک کنند که این اقدام مقدمه‌ای برای یک حمله زمینی است. محمود عباس همچنین خاطرنشان کرد: ما تسلیم نخواهیم شد و با روشی متمدنانه که برای دیگران ناخوشایند است، خواهیم جنگید. آن‌ها می‌خواهند ما را از سرزمینمان بیرون کنند، اما ما به آن‌ها می‌گوییم که بیرون نخواهیم رفت و ما سلاحی نداریم اما پایداری خواهیم کرد و با زبان و کلماتمان خواهیم جنگید. وی خاطرنشان کرد: ما از هیچ تلاشی برای حفاظت از نوار غزه در قبال حملات دریغ نخواهیم کرد تا به این آبشار خون پایان دهیم.

9:21  وزارت بهداشت در نوار غزه صبح امروز (جمعه) اعلام کرده است که در جریان حملات شدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه که از روز دوشنبه گذشته آغاز شده است، 98 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. این وزارتخانه در آمار رسمی اعلام کرد که در میان این کشته‌شدگان 19 کودک، 17 زن و چهار فرد مسن نیز هستند و بر اثر این حملات، بیش از 700 فلسطینی نیز زخمی شده‌اند.

9:00 سامی ابو زهری، سخنگوی جنبش حماسدرباره احتمال حمله زمینی رژیم صهیونیستی گفت: ما در انتظار جنگ زمینی هستیم و ما آرزو داریم، دشمن صهیونیستی این تهدید خود را به اجرا بگذارد. وی تاکید کرد که مقاومت هر روز غافلگیری جدیدی برای دشمن صهیونیستی خواهد داشت که آن را به وحشت می‌اندازد.

8:25 شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروی هوایی این رژیم از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه تاکنون 860 حمله به مناطق مختلف نوار انجام داده و در جریان آنها 600 تُن مواد منفجره را روی نوار غزه ریخته است.

8:00 جنگنده‌های ارتش رژیم‌صهیونیستی بامداد روز جمعه با هدف قرار دادن یک منزل مسکونی در منطقه رفح نوار غزه، دستکم 6 تن را به شهادت رساندند. در این حمله 12 نفر نیز زخمی شده‌اند.

2:00 «پتر لرنر» سخنگوی وزارت جنگ رژیم‌صهیونیستی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که ارتش رژیم‌صهیونیستی 30 هزار نفر از نیروهای ذخیره خود را برای حمله زمینی احتمالی به نوار غزه، فراخوانده است.

منبع: تابناک
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین