امروز : جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
تعداد بازدید: ۲۰۴۰
فتنه ۸۸ و آثار سیاسی و شکاف‌های اجتماعی آن؛
کلینتون، سارکوزی و اوباما در سخنانی تنها راه نجات ایران از بحران را ابطال انتخابات می‌دانند و معتقدند عمر ولایت فقیه در ایران پایان یافته و موسوی، خاتمی و کروبی نیز در سخنان خود از سخنان دشمنان نظام پیروی می‌کنند.
به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.».؛ فتنه ۸۸ و آثار سیاسی اجتماعی آن و شکاف‌هایی که در جامعه ایجاد کرد، ایجاب می‌کند که رسانه‌ها با بازخوانی وقایع آن ۸ ماه به یادآوری خیانت‌ها و جنگ فتنه‌گران علیه جمهوریت نظام بپردازند.



آنچه در ادامه می‌آید بازخوانی وقایع فتنه ۸۸ در روز ۱۶ تیرماه است:



دروغ‌پردازی خبری رسانه‌های بیگانه و رهبران غربی

در خبرهای این روز آمده سران فتنه‌جوی جنبش به اصطلاح سبز امروز گرد هم آمدند تا در مورد مسائل سیاسی کشور به گفت‌وگو بپردازند.

کسانی که خود بسترساز فتنه‌ها و آشوب‌های کشور هستند در جلسات خود برای برون‌رفت از مشکلات، پیشنهادهایی دارند که محصول القائات غرب است.

سران فتنه که رهبری آشوب و فتنه‌های پس از انتخابات در کشور را عهده‌دار هستند و با برپایی اغتشاش خود را در صفِ سران غربی معاند اسلام و نظام اسلامی قرار داده‌اند، بار دیگر به نبودِ آرامش و وجود خفقان سیاسی اعتراض و بحث کوی دانشگاه را دوباره مطرح کرده و از این طریق مجدداً به جوّسازی علیه نظام پرداختند. به این بهانه الویری و امینی را نمایندگان پیگیری امور بازداشت‌شدگان از سوی جنبش سبز معرفی کردند!

کلینتون، سارکوزی و اوباما در سخنانی مداخله‌جویانه تنها راه نجات ایران از بحران را ابطال انتخابات می‌دانند و معتقدند عمر ولایت فقیه در ایران پایان یافته و موسوی، خاتمی و کروبی نیز در سخنان خود از سخنان دشمنان نظام پیروی می‌کنند.

علی‌رغم اعلام نظر قطعی شورای نگبهان مبنی بر پایان یافتن انتخابات و تأیید صحت آن، حزب کارگزاران باز هم صحت انتخابات را زیر سؤال برد و اعلام کرد که نتیجه انتخابات را قبول ندارد.

بعد از اعلام نظر حزب کارگزاران، رسانه‌های ضدانقلاب که از وجود ناامنی و بی‌اعتمادی در کشور بهره می‌برند سعی می‌کنند مسئولان نظام را ناکارآمد نشان دهند.

دشمنان نظام، پیشنهاد منتظری، صانعی و کدیور به همراه دیگر سران فتنه مبنی بر تشکیل «هیئتِ حکمیتِ ملی و بی‌طرف در بررسی نتایج انتخابات» را بهترین راه‌حل فتنه موجود و عدم تمکین نظام به پیشنهاد ایشان را نشانه خودکامگی سران نظام دانسته و سعی می‌کنند عملکرد شورای نگهبان را در اتخاذ رویکرد بی‌طرفانه زیر سؤال برده و از این طریق نیز زمینه بی‌اعتمادی مردم به نظام را ایجاد کنند.

همچنین در راستای سیاست‌های بیگانگان در ایران مبنی بر عدم پذیرش مشروعیت دولت، میرحسین موسوی در دیدار با دیگر عناصر فتنه در منزلش اعلام کرد که از آنجا که دولت مشروعیت ندارد، اعتراضات مردمی هم ادامه دارد!

موسوی علی‌رغم آشکارشدن دست منافقین و اپوزیسیون در اغتشاشات تهران، ضمن مردمی خطاب-کردن آن و بی‌توجه به رهبری این جریان از جانب دول استعمارگر در این دیدار می‌گوید:

«در این انتخابات اتفاق بزرگ و عمیقی افتاد و کم شدن اعتراضات یا ساکت شدن آن، اصل قضیه را از بین نمی‌برد و من فکر می‌کنم که این حرکتِ معترضانه ادامه پیدا خواهد کرد.»

وی انتخابات در ایران را محصول شعبده‌بازی صدا و سیما خوانده و بار دیگر به وجود تقلب در انتخابات تأکید می‌کند!

از طرفی رادیو فردا که رهبری بخشی از جریان آشوب را برعهده گرفته و با دروغ‌پردازی خبری سعی در بزرگ‌نمایی اغتشاش و عدم صلاحیت مسئولان دولت برای اداره مملکت و مهار وضع ملتهب حکومت دارد، بخش مهمی از فعالیت‌های موسوی را منعکس کرده و در مورد این دیدار نیز سخنان وی را در گزارش خود درج کرده:

«وقتی دولتی در چارچوب قانون شکل نمی‌گیرد در نظر مردم مشروعیت ندارد و این مسئله دولت را ضعیف می‌کند و حتی به سمت خشونت علیه مردم سوق می‌دهد. در حال حاضر مشکل این دولت، مشروعیت سیاسی است که دولت را با مشکلات جدی در زمینه‌های داخلی و سیاست خارجی مواجه می‌کند. همه دولت‌ها تلاش می‌کنند که مشروعیت بالاتری داشته باشند ولی در این دولت، مشروعیت به دلیل عدم اعتماد مردم، زیر سؤال است و این مسئله دولت را در باطن ضعیف می‌کند؛ حتی اگر ظاهر خود را حفظ کند».

رادیو فردا در بخش پایانی این خبر می‌افزاید: «موسوی با تأکید بر عدم مشروعیت دولت، تهدید کرده که چنانچه نتواند با اعتراضات مردمی راهی از پیش ببرد خود را در معرض ساختارشکنی‌ها قرار می‌دهد».

* رییس جمهور در گفتگوی زنده تلوزیونی شبکه اول سیما با مردم گفت: «دشمنان مستکبر بدانند که یک خاطره و چهره زشت دیگری از خود در ذهن تاریخی ملت ما نسبت به آنها شکل گرفت و اضافه شد چرا که ملت ایران هنوز خاطره تلخ اسقاط دولت ملی در ۲۸ مرداد ۳۲ توسط همین مستکبران را از یاد نبرده و این دخالت‌های اخیر آنها آن ذهنیت را در بین ملت ایران هم زنده و هم تقویت کرد.»

* پارلمان نیوز: میرحسین موسوی در جمع تعدادی از همفکرانش در پاسخ به پرسش یکی از حضار درباره «مشروعیت دولت»، با بیان اینکه مشروعیت دو نوع است؛ یک مشروعیت مشروعیتی است که برآمده از شرع است و نوع دیگر آن مشروعیت سیاسی است، تصریح کرد:«وقتی دولتی در چارچوب قانون شکل نمی‌گیرد، در نظر مردم مشروعیت ندارد و این مساله دولت را تضعیف می‌کند و حتی آن را به سمت خشونت علیه مردم سوق می‌دهد.» با تاکید بر اعتقاد خود نسبت به کار گروهی و تشکیلاتی، گفت:«تصمیم و تلاش دارم که با جمعی به صورت منظم و سامان یافته کار کنم و از اول هم عادت به کار فردی و تک‌نفره نداشته‌ام.»

موسوی در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم رعایت قانون، اظهار داشت:«ما می‌گوییم دولت مشروعیت ندارد، چون آرای مردم را ندارد و باید تلاش کنیم که از طریق حرکت در چارچوب قانون، اعتراض خود را نسبت به محتوای حرکت صورت گرفته نشان دهیم. در غیر این صورت مجبوریم در هر قدمی از خود یک "دیگری" بسازیم و این چیزی نیست که به دنبالش هستیم.»

* روزنامه اعتمادملی: قدرت ا... علیخانی نماینده قزوین در خصوص اعلام تشکیل حزب از سوی میرحسین موسوی، گفت: «شخصا به نوبه خود و به‌عنوان یک شهروند ایرانی از تاسیس چنین حزبی استقبال می‌کنم.»

منابع: کتاب الیگارشی علیه جمهوری اسلامی و روزشمار ۸ ماه نبرد مقدس
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین